بسته سلامت

سیب را ناشتا بخورید

خوردن سیب با شکم خالی، به افراد در کم کردن وزن کمک می‌کند. از آن جا که سیب کالری کم، و از طرفی فیبر بالایی دارد، از افزایش وزن و گرسنگی صبح جلوگیری می‌کند. با این حال، باید توجه داشته باشید که یک سیب به تنهایی غذای کاملی نیست. بهتر است آن را درست زمانی که بیدار می‌شوید بخورید تا ساز و کار متابولیسم شما شروع به کار کند و بعد صبحانه بخورید. با این روش فیبر محلول در سیب فعالیت روده‌ها را تقویت می‌کند.

سیاه دانه و خواص آنتی اکسیدانی

ترکیبات مختلف سیاه دانه اثر هم افزایی دارند. سیاه دانه در اثر ترکیب با آهن، مانع اکسیداسیون آن می‌شود.در بسیاری از بیماری‌ها مانند سیروز کبدی یا آسیب‌های کبدی ناشی از عفونت و مواد شیمیایی که در آنها رادیکال آزاد تولید می‌شود، عمل آنتی اکسیدانی سیاه دانه می‌تواند بسیار مفید واقع شود. صاره سیاه دانه اثر مهاری قوی بر تعداد ضربان های قلب و قدرت انقباضی آن دارد که ممکن است به علت مهار فعالیت کانال‌های کلسیم و پتاسیم باشد.

درمان سه سوته سرفه

برای درمان سرفه‌های شدید می‌توان تخم بهدانه + تخم بارهنگ + نشاسته + ۱۹ عدد عناب + ۵ عدد سپستان با هم در یک قوری چینی دم کرد و قبل از خواب میل کنید.همچنین “زردک” یا همان هویج ایرانی برای درمان سرفه مزمن, سینه‌پهلو و وجود خلط سینه و درد آن مفید است و مقوی فوق‌العاده‌ای برای بیماران دچار ضعف عمومی بدن است و تقویت‌کننده معده و کبدهای سرد است.بخور “آویشن” نیز برای سینوزیت بسیار مؤثر است.‌‌‌

کنسرو را بجوشانیم یانه؟

مواد غذایی کنسروی طرفداران زیادی دارد اما بهتر است در خوردن آنها دقت کنید زیرا در مواردی می توانند خطرناک شوند. مواد غذایی پروتئینی مانند تن ماهی باید حتما پیش از مصرف جوشانده شوند چون نوعی باکتری خطرناک به نام کلستریدیو در شرایطی که اکسیژن وجود نداشته باشد (مانند داخل قوطی) می‌تواند سمی کشنده ترشح کند که مقدار کمتر از ۲ میکروگرم از آن قادر به از بین بردن یک فرد بالغ است! کنسروهای میوه نباید جوشانده شوند.

حواستان باشد که کلستریدیوم، هیچ تغییری در طعم، بو و شکل ظاهری ماده غذایی کنسروشده ایجاد نمی‌کند و شما نمی‌توانید با مشاهده ظاهر ماده غذایی‌تان متوجه فاسد یا آلوده بودن آن بشوید. بنابراین جوشاندن کنسرو مواد غذایی پروتئینی درست قبل از مصرف، برای پیشگیری از انتقال بیماری‌ها حتما ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت