بسته سلامت

سیب موجب کاهش وزن می شود

خوردن سیب با شکم خالی به کاهش وزن کمک می‌کند. از آن‌جا که سیب کالری کم و از طرفی فیبر بالایی دارد، از افزایش وزن و گرسنگی صبحگاهی جلوگیری می‌کند. اما سیب به‌تنهایی غذای کاملی نیست. بهتر است آن را درست زمانی که بیدار می‌شوید میل کنید تا سازوکار متابولیسم شما شروع به کار کند و بعد صبحانه بخورید. با این روش فیبر محلول در سیب فعالیت روده‌ها را تقویت می‌کند و باعث می‌شود احساس سیری داشته باشید.

رژیم های غذایی سم زدایی کبد

برای رها سازی کبد خود از فعالیت زیاد که باعث سمی شدن آن می شود، بهتر است که از رژیم های غذایی متعادل و کم چربی و کم کالری استفاده کنید همچنین استفاده از این رژیم های غذایی حداقل ۳ بار در سال توصیه می شود. شما می توانید رژیم غذایی سم زدای کبدی زیر را برای حداکثر ۵ روز استفاده کنید، در حالی که به شما کمک می کند تا از کبد خود مراقبت کنید و وزن خود را نیز کاهش دهید، و نباید فراتر از این مدت از آن استفاده کنید.

خوراکی موثر در بهبود سلامت روان

شکلات تلخ مقدار قابل‌توجهی پتاسیم، منیزیوم، آهن و اسیدهای آمینه دارد که در بهبود خستگی، استرس و حتی اضطراب موثر هستند. اسیدهای‌آمینه پس از جذب در بدن به سروتونین تبدیل می‌شوند که هورمون نشاط و سرزندگی است و به مقابله با افسردگی فصلی کمک می‌کند. پودر کاکائو همچنین به تولید آندروفین نیز کمک می‌کند که هورمون موثر در بهبود خلق‌وخو و آرامش‌بخش است. شکلات تلخ کالری بالایی دارد.

نوشیدنی مناسب برای یک خواب آرام

نداشتن خواب آرام است که این مشکل را با یک نوشیدنی طبیعی به راحتی می توان برطرف کرد. عرق بهارنارنج، گلاب، زعفران، شکر، آبلیمو و یا لیموی تازه. این مواد را در یک لیوان آب ریخته و خوب هم بزنید و اجازه دهید تا ۱۰ دقیقه درون یخچال بماند و بعد میل کنید.ترکیبات این نوشیدنی اعم از زعفران و بهار نارنج تاثیری فوق العاده در آرامش و نشاط شما خواهد داشت تنها کافیست برای خوابی آرام یکبار امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت