بسته سلامت

تقویت سیستم ایمنی بدن با جینسینگ

مطالعات با کشف اثرات جینسینگ بر سیستم ایمنی بر بیماران سرطانی که تحت عمل جراحی یا شیمی درمانی قرار گرفتند، متمرکز شدند. این افراد با بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کمتر شدن دفعات بروز علایم مواجه شدند. افرادی که جینسینگ مصرف می‌کردند، تا ۳۵ درصد شانس زنده ماندن به مدت ۵ سال را بعد از جراحی و تا ۳۸ درصد شانس زنده ماندن را در مقایسه با افرادی که جینسینگ مصرف نکرده بودند، تجربه کردند.

میخک موثر در مهار باکتری عفونت دندان

عصاره گیاه میخک می‌تواند در مهار رشد باکتریی که باعث عفونت ریشه دندان می‌شود، موثر باشد. این گیاه دارای فعالیت ضد میکروبی قابل قبولی علیه باکتری انتروکوکوس فکالیس است می‌توان از این عصاره گیاهی برای پروسه‌های شستشوی کانال ریشه در دندان‌پزشکی استفاده کرد. می‌توان با خالص کردن مواد موثره موجود در این گیاه، از آن برای ساخت شستشودهنده با عوارض جانبی کمتر استفاده کردو مقرون به صرفه هم است.

آلودگی هوا چه بر سر کودکان می آورد؟

آلودگی هوا ضریب هوشی کودکان را کاهش می‌دهد همچنین کم خونی و کمبود ویتامین D از دیگر تبعات آلودگی هوا است. در آلودگی هوا وجود فلزاتی مانند سرب و آلاینده‌هایی مثل ازن بیش از مقدار مجاز است. وارونگی هوا فلزات سنگینی مانند سرب را در سطح پایین تری می‌آورد و کودکان به دلیل داشتن قد کوتاه، بیشترین قربانیان سرب هستند.آلودگی هوا می‌تواند تکامل سیستم ایمنی کودکان را تحت تأثیر قرار دهد.

دمنوشی که فشار خون را نابود می کند

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: گل میمونی سازویی خاصیت ضد باکتریایی دارد، این گیاه فشارخون بالا را کاهش می دهد و خاصیت ضدافسردگی دارد. پویان با اشاره به این‌که گل میمونی سازویی را با نام‌هایی چون گل میمونی سازویی، نیز می شناسند، گفت: این گیاه خاصیت ضد باکتریایی دارد. این گیاه فشارخون بالا را کاهش می دهد و خاصیت ضدافسردگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت