بسته سلامت

زرشک سطح کلسترول را کنترل می کند

فیبر رژیمی که در زرشک وجود دارد کمک می کند تا کلسترول غیر ضروری که در روده بزرگ وجود دارد، مهار و تولید سطوح کلسترول خوب را بالا میبرد که نتیجه این امر سلامتی فرد را به همراه دارد. خاصیت های مهم در زرشک باعث می‌شود تا نه تنها به عنوان یک مواد غذایی طعم دهنده و خوشمزه در بسیاری از غذاهای ما وجود داشته باشد بلکه به عنوان یک گیاه دارویی هم جایگاه بسیار خوبی در بین سفره ایرانی ها را دارا باشد.

پیشگیری دانش آموزان از شیوع کرونا

دانش‌آموزان برای پیشگیری از شیوع کرونا فقط وسایل شخصی خود استفاده کنند. از هرگونه تجمع در محل‌های عمومی مدارس اجتناب شود.هنگام روشن بودن وسایل گرمایشی در مدارس، هر ساعت هوای کلاس‌ها تهویه شود.استراحت بین کلاس‌های دانش‌آموزان در حداقل زمان بین کلاس‌ها انجام شود.رعایت فاصله ایمن هنگام حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی است. برای پیشگیری باید از سرو غذای در مدارس پرهیز شود.

چه میوه هایی خون ساز هستند؟

گریپ فورت و آب آن حاوی ویتامین ث فراوانی است که به جذب آن کمک می کند. آهن و ویتامین ث موجود در انجیر آن را به یک میوه عالی برای فقر آهن تبدیل کرده است. طالبی به دلیل داشتن مواد مغذی ،کلسیم ،آهن ،مس ،منگنز ، فسفر می تواند کمبود آهن را بهبود بخشد که در نهایت موجب انتقال بهتر اکسیژن می شود.
نارگیل به دلیل داشتن سدیم، پتاسیم، فیبر، ویتامین ب در تولید گلبول های قرمز نقش دارد.

آشنایی با خواص سیاه دانه

سیاه دانه از زمان‌های قدیم به عنوان داروی گیاهی برای درمان برخی بیماری‌ها کاربرد دارد. یک استکان سیاه دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و با عسل شیرین کنید و به مدت یک هفته، صبح ناشتا آن را میل نمایید. همچنین می‌توانید یک قاشق غذاخوری سیاه دانه آسیاب شده را با نصف لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و به صورت ضماد در آن قسمت از کلیه که احساس درد می‌کنید، بگذارید.این عمل را به مدت پنج روز ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت