بسته سلامت

هلیله باعث تقویت معده و کبد می شود

هلیله سیاه، هلیله زرد، از گونه‌های مختلف این گیاه دارویی هستند که هر یک به طور مجزا خواص درمانی منحصر به خود را دارد؛ از هلیله خواص زیادی مانند تقویت معده، تقویت نور چشم و بینایی، تقویت کبد، رفع بوی بد دهان، درمان یبوست، تسکین سر درد و درد مفاصل به ویژه زانو و آرنج، تقویت حافظه و قوای فکری، کمک به درمان آسم، موثر برای کوچک کردن شکم، تصفیه خون و بسیاری موارد دیگر ذکر شده است.

خیلی سریع و با عجله غذا نخورید

زمانی که ما خیلی سریع غذا میخوریم، هضم آن برای دستگاه گوارش سخت تر میشود که میزان ابتلا به ترش کردن معده را افزایش میدهد. برخی از راه های کمک به کاهش سرعت غذا خوردن: بین هر لقمه قاشق یا چنگال تان را زمین بگذارید.قبل از بلعیدن ، غذایتان را کاملا بجویید. برای جویدن هر لقمه حداقل تا بیست بشمارید. لقمه های کوچک تر بردارید. سه وعده غذایی کوچک و سه میان وعده هم می تواند گزینه خوبی باشد.

آرام بودن را تمرین کنید

تکنیک هایی مانند نفس عمیق و تصاویر و صداهای آرام بخش، می توانند باعث آرام شدن شما شوند و اجازه عصبانیت و خشونت را به شما نمی دهند. روانشناسان شیوه های خاصی را که به آرام شدن شما کمک می کنند را ارائه داد.استفاده از کلماتی همچون آسان بگیر، راحت باش و من در کنترل آرامش هستم می توانند به آرام شدن شما کمک کنند.استفاده از تصاویری و ورزشهای مثل یوگا که با تجسم آنها آرامش جذب بدنتان شود.

قدرت بالای بیماری‌زایی کرونای “اُمیکرون”

یک اپیدمیولوژیست گفت: موضوعی که واضح است، قدرت بالای بیماری زایی این جهش جدید است. دکتر سوری افزود: قابلیت بیماری زایی بالایی دارد و تابحال مشخص شده است که بیشتر گروه‌های سنی جوان تر را هدف قرار می‌دهد. روش پیشگیری هم استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است‌. موارد مرگ ناشی از ابتلا به این جهش جدیدخوشبختانه فعلا زیاد نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت