بسته سلامت

روزی بیش از یک خرمالو نخورید

فوق تخصص گوارش نسبت به بروز انسداد معده و روده بر اثر خوردن بیش از اندازه خرمالو هشدار داد و گفت که افراد نباید نسبت به خوردن بیش از یک عدد خرمالو در روز اصرار کنند چون خوردن این میوه ممکن است به بیماری « بزوآر » منجر شود. عابدی افزود : بیماری بزوآر ، یک توده جامد از مواد هضم نشده در معده است که در مواقعی موجب انسداد در مسیر گوارشی می شوند که این توده ها به طور عموم در معده ایجاد می شوند.

قوی ترین میوه برای کاهش کلسترول

بادام، منبع خوبی از چربی های غیر اشباع و مفید است که در کاهش کلسترول بد کمک می کند.خوردن بادام، در بخشی از رژیم منظم ما می تواند به افزایش کلسترول بد ، یا کلسترول خوب کمک کند.بر اساس تحقیقات انجام شده، افرادی که تعداد اندکی بادام را هر روز مصرف کردند، سطح کلسترول بد آنها ، به ۴ درصد کاهش یافت، و کسانی که هر روز هر دو خوراکی را خوردند، کلسترول بد آنها، به ۹ درصد کاهش یافت.

موز منبع عالی پتاسیم و ماده مغذی

موز منبع عالی پتاسیم و ماده مغذی مسئول انتقال اکسیژن به مغز است. هم چنین کمک می کند ذهن خود را هوشیار نگه دارید چون منیزیم در میوه ها فعالیت الکتریکی مناسب بین سلولهای عصبی در مغز ایجاد می کند. علاوه بر این، هم چنین مسئول کمک به مغز برای دفع مواد زائد مانند آمونیاک از بدن است. با کاهش سطح آمونیاک در مغز به طور خودکار تیز و دقیق می شود. موز به پیش گیری از بیماری آلزایمر کمک کند.

چای کهنه دم نخورید!

طبق نتایج مطالعات و نظرات متخصصان طب سنتی چای کهنه دم ترشح اسید معده را تحریک کرده و به دلیل ماهیت اسیدی در بروز زخم معده نقش دارد. و، اما از مضرات چای کیسه‌ای کهنه دم ریفلاکس معده و مشکلات گوارشی مهم‌ترین آنهاست.عوارض گوارشی چای کهنه دم در مورد دمنوش‌های گیاهی آماده نیز وجود دارد برای همین توصیه می‌شود دمنوش با استفاده از ترکیبات گیاهی و توسط خود فرد تهیه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت