بسته سلامت

بهترین زمان خواب برای سلامت قلب

محققان دریافتند که خواب بین ساعت ۲۲ تا ۲۳ ممکن است زمان ایده آلی برای کاهش خطر ابتلا به مشکلات قلبی عروقی باشد. سیستم شبانه روزی بدن، ریتم های رفتاری و فیزیولوژیکی روزانه را کنترل می کند. اختلال در ریتم شبانه روزی پیامدهای گسترده ای دارد که منجر به عملکرد شناختی ضعیف تر و افزایش خطر ابتلا به بیماری های مختلف جسمی و روانی از جمله اختلالات قلبی عروقی می شود.

حفظ سلامت قلب و گوارش با گردو

گنجاندن گردو در رژیم غذایی می‌تواند به حفظ سلامت قلب و سیستم گوارش بدن کمک ‌کند. به‌طور کلی، مصرف روزانه گردو در افزایش طول عمر موثر است و خطر بروز دیابت را کاهش می‌دهد. مقدار پروتئین گردو تقریبا معادل غلات و حبوبات است و از همین‌رو یکی از بهترین خوراکی‌ها به خصوص در رژیم‌های لاغری محسوب می‌شود. پروتئین‌های گردو در کنار فیبرهای سرشار آن تاثیر ضدگرسنگی طبیعی دارد.

خاصیت ضد سرطانی سیر و زنجبیل

رژیم غذایی سرشار از سیر و زنجبیل ممکن است به محافظت در برابر برخی انواع سرطان کمک کند. این ممکن است به دلیل تراکم بالای ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی در آن‌ها باشد که به محافظت در برابر آسیب سلولی کمک می‌کند.افرادی که سیر بیشتری در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند، احتمال کمتری دارد به سرطان مبتلا شوند. مصرف زیاد سیر و پیاز با کاهش خطر سرطان پستان مرتبط بوده است.

تاثیر کرونا بر سلامت روان کودکان

در حالی که کووید۱۹ نه به جوان و نه به پیر رحم کرده است، کودکان بدترین آسیب را دیدند زیرا این بیماری همه‌گیر آموزش و دوران کودکی عادی آنها را مختل کرد. داده‌ها نشان می‌دهد که این بیماری همه گیر تأثیر قابل توجهی بر سلامت روان کودکان داشته است. بسیاری از کودکان پس از بهبود شرایط فعلی بهبود می‌یابند. با این حال، برای بسیاری، تجارب این بیماری همه گیر
تأثیر دائمی بر روان آنها خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت