بسته سلامت

دلایل خارش گوش

از دلایل ساده خارش گوش وجود بیش از حد یا بسیار کم جرم گوش یا وجود ذرات گرد و غبار در داخل گوش است.خارش گوش ممکن است نشان دهنده بیماری‌هایی مانند حساسیت به گرده، یا به یکی از مواد تشکیل دهنده گوشواره، مانند نیکل باشد. گاهی ممکن است نشان دهنده عفونت مجرای گوش باشد، که در اثر عفونت باکتریایی یا عفونت قارچی ایجاد شده باشد. این عارضه زمانی اتفاق می‌افتد که گوش‌ها دائماً مرطوب هستند.

فواید سفیده تخم‌ مرغ برای مو

تقویت پوسته مو که از موخوره و ریش‌ریش شدن مو جلوگیری می‌کند. تقویت کوتیکول که سبب درخشش و لطافت مو‌ها می‌شود. مصرف کافی پروتئین برای سلامت مو بسیار حائز اهمیت است. تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که به میزان کافی پروتئین مصرف نمی‌کنند، ممکن است دچار ریزش و شکنندگی مو شوند. درمان‌های شیمیایی، ابزار‌های حرارتی براشینگ مو و اکسیداسیون محیط نیز موجب ازبین‌رفتن پروتئین مو می‌شوند.

مرطوب نگه داشتن لب ها در پاییز

آلوئه ورا دارای مولکول‌هایی به نام پلی ساکارید‌هاست که به مرطوب شدن پوست و لب‌ها کمک می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود روزانه ژل آلوئه ورا را روی لب‌ها قرار دهید تا نتیجه مثبت آن را ببینید. ‌عسل به مرطوب کردن لب‌ها و پوست و همچنین عفونت ناشی از این ترک‌ها کمک می‌کند، زیرا عسل دارای خواص ضد باکتریایی است. بنابراین توصیه می‌شود، پنبه‌ای تمیز را در عسل آغشته کنید و روی لب های تان بکشید.

مرطوب کردن مو‌های خشک

نوشیدن آب کدو تنبل هر روز به مرطوب شدن مو‌های خشک و مو‌های آسیب دیده شما کمک می‌کند.برای تهیه ماسک مو به دو فنجان کدو تنبل خرد شده و پخته، ۱ قاشق غذاخوری عسل، ۱ قاشق غذاخوری ماست و ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل نیاز است و این‌ها را مخلوط کنید، کدو و ماست را در مخلوط کن پوره کرده و روغن نارگیل و عسل را به آن اضافه کنید و روی مو‌ها بمالید و ۱۵ دقیقه آن را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید و سپس بشویید.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت