بسته سلامت

علایم بیماری کبد چرب

کبد سالم معمولاً مقداری چربی را در خود دارد. کبد چرب زمانی رخ می‌دهد که میزان چربی موجود در کبد بیش از حد معمول باشد. کبدی که زیاد چربی در آن باشد متورم می‌شود و دچار التهاب می‌شود. این تورم و التهاب کبدی می‌تواند در طولانی‌مدت به سیروز کبدی تبدیل شود بیماری مادام‌العمری است. کبد چرب ناشی از استفاده الکل که در اثر استفاده طولانی‌مدت از نوشیدنی‌های الکلی ایجاد می‌شود.

اثر واکسن در کاهش شدت بیماری

دبیر انجمن متخصصین عفونی کشور با بیان میزان اثربخشی واکسن‌ها صد در صد نیست، افزود: تزریق واکسن از ابتلا بیماری، شدت بروز علائم و مرگ‌ومیر تا درصدی جلوگیری می‌کند و اینگونه نیست که به طور صد در صد جلوی فوت را بگیرند و این موضوع نه تنها در مورد واکسن سینوفارم بلکه در خصوص تمام واکسن‌ها صدق می‌کند و بسته به نوع واکسن درصدی از مرگ‌ومیر جلوگیری می‌شود.

در هفته چند عدد تخم مرغ بخوریم؟

مصرف هفتگی چهار تا پنج عدد تخم مرغ در وعده‌های غذایی افراد، به غیر از برخی موارد خاص به توصیه پزشک، هیچ خطری در زمینه افزایش چربی خون ندارد. این پروتئین شامل تمام اسیدآمینه‌های ضروری برای بدن انسان است و با توجه به قابلیت های بالای جذب آن نسبت به سایر منابع پروتئینی غنی تر به نظر می رسد. عمده این پروتئین در قسمت سفیده آن قرار دارد.

در این زمان ورزش نکنید!

اختلالات مربوط به سیستم گوارش می‌توانند بر عملکرد شما حین ورزش اثر بگذارند. اگر ورزش کنید ممکن است دچار حالت تهوع یا اسهال شوید و یا دیگر علائم ناراحت‌کننده‌ای را تجربه کنید که شاید تصور نکنید به ورزش ربط دارند. برای برخی از مبتدی‌ها این مشکلات دلیلی برای توقف ورزش نیستند، اما مهم است که به بدنتان فرصتی برای استراحت و بازیابی بدهید. از دست دادن مایعات بدن می‌تواند علائمتان را بدتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت