بسته سلامت

کاهش شدت کرونا با مسواک زدن

طبق تحقیقات انجام اقدامات ساده مانند رعایت بهداشت دهان و دندان، افزایش آگاهی از اهمیت بهداشت دهان و دندان در ارتباط با ابتلا به عفونت کووید- ۱۹ و یا بیماری های سیستمیک از طریق رسانه ها و جامعه پزشکی، ویزیت منظم دندانپزشکی به ویژه توسط بیماران بیماری قلبی و استفاده از دهانشویه های ضد میکروبی می تواند به جلوگیری از ابتلا به موارد شدید کرونا و یا کاهش شدت بیماری کووید -۱۹ کمک کند.

روزانه چقدر میوه بخوریم؟

در تحقیقی در دانشگاه هاروارد مشخص شد که افرادی که فقط دو وعده میوه یا سبزیجات در روز مصرف می‌کنند. در مقابل افرادی که پنج وعده از این اقلام غذایی می‌خورند خطر مرگ به هر دلیلی ۱۳ درصد کمتر است. خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی یا سکته مغزی ۱۲ درصد کمتر است. خطر مرگ ناشی از سرطان ۱۰ درصد کمتر است، خطر مرگ ناشی از بیماری‌های تنفسی مانند بیماری انسدادی مزمن ریوی ۳۵ درصد کمتر است.

از گوش پاک کن استفاده نکنید

درباره خارش گوش باید گفت ۹۰ درصد به خاطر استفاده کردن از گوش پاکن است؛ یعنی افراد وسواس پیدا کردند و فکر می‌کنند جرم گوش یا به اصطلاح کثیفی گوش باید تمیز شود. این در حالی که این سیستم دفاعی طبیعی گوش است؛ در حالی که وقتی با گوش پاکن گوش را تمییز می‌کنیم این سیستم مهم دفاعی گوش را خارج می‌کنیم؛ در نتیجه این کار گوش خشک می‌شود و خاصیت ضد آب خود را از دست می‌دهد.

مزایاو معایب آدامس جویدن

جویدن آدامس دارای مزایایی مانند سفید شدن دندان‌ها، کاهش بوی بد دهان و جلوگیری از پوسیدگی دندان می باشد اما جویدن آدامس در برخی موارد می‌تواند بر سلامتی افراد تاثیر منفی بگذارد. .جویدن بیش از اندازه آدامس با کار بیش از حد فک همراه است و منجر به عواقب ناخوشایندی می‌شود. اگر علاقه‌مند جویدن آدامس و به دنبال ترک این عادت هستید ابتدا سعی کنید میزان کل مواد قندی مصرفی را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت