بسته سلامت

کرونا می تواند سبب دیابت شود

افزایش قند خون در این بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نیز با نتایج بدتری همراه بود. در مقایسه با بیماران با سطح قند خون طبیعی، بیماران مبتلا به هیپرگلیسمی ۹ برابر بیشتر در معرض اختلال عملکرد شدید ریه (سندرم پریشانی حاد تنفسی یا ۱۵ برابر بیشتر در معرض تهویه مکانیکی و ۳ برابر بیشتر در خطر مرگ قرار داشتند.محققان دریافتند که افزایش قند خون و خطرات وخیم آن در سایر انواع اختلالات شدید ریه غیر کووید-۱۹ نیز رخ می‌دهد.

درمان خارش کف دست

از آنجایی که عوامل زیادی می‌توانند باعث خارش کف دست شوند، راه‌های گوناگونی برای جلوگیری و درمان این علامت وجود دارد. مثلا پمادهای کورتیکواستروئید می‌توانند برای عوارض مرتبط با آلرژی یا آن‌هایی که ریشه در التهاب دارند موثر باشند.اجتناب از استرس برای پسوریازیس یا اگزمای دیس هیدراتیک لازم است. در موارد درماتیت تماسی یا آلرژیک، ضروریست از تماس با موادی که عامل آن‌ها هستند پرهیز کنید.
گندم سیاه بهبود کنترل قند خون

سطح قند خون بالاتر از حد طبیعی به مرور زمان منجر به بروز بیماری های مزمن همانند دیابت نوع دو می شود. از این رو تعدیل افزایش قند خون پس از صرف غذا امری مهم برای حفظ سلامتی به شمار می رود. گندم سیاه به عنوان منبع خوبی از فیبر، شاخص گلوکز پایین تا متوسطی دارد و به همین دلیل مصرف آن در بیماران مبتلا به دیابت نوع دو بی خطر خواهد بود.گلوکز پس از مصرف کربوهیدرات‌ها در واحد زمان در بدن آزاد می‌شود.در واقع مطالعات مختلف مصرف گندم سیاه با کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دو را مرتبط می دانند. برای مثال طی بررسی کاملی روی موش های صحرایی دیده شد که این گیاه می تواند سطح قند خون را ۱۲ الی ۱۹ درصد کاهش دهد.

خواص زردچوبه در پیشگیری آلزایمر

متاسفانه هنوز هیچ درمان قطعی برای آلزایمر وجود ندارد. به همین دلیل در حال حاضر جلوگیری از پیدایش این بیماری مهم‌تر است. خبر خوب این که زردچوبه نشان داده خاصیت جلوگیری از این بیماری را دارد. آن طور که مشخص است التهاب و اکسید شدن در بیماری آلزایمر نقش دارند و کورکومین زردچوبه خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدان قوی دارد. به علاوه کلید بیماری آلزایمر رسوب کردن پروتئین‌هایی است که در زردچوبه وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت