بسته سلامت

کیفیت خواب عالی با عناب

عناب می‌تواند کیفیت خواب را بهبود بخشیده و باعث کاهش اضطراب و نگرانی شود. میوه خشک عناب دارای کالری کم و در عوض میزان بالایی از فیبر، ویتامین و مواد معدنی است.میزان بالای پتاسیم موجود در عناب نقشی مهم در کنترل ماهیچه‌ها و توانایی ایجاد آرامش در زمان خواب ایفا می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد مصرف عناب به طور چشمگیری باعث بهبود الگوی خواب و تقویت سیستم عصبی، ایمنی و گوارشی می‌شود..

خطر دیابت با مصرف بیش از حد برنج

یافته‌های دانشمندان نشان داد مصرف ۱۶۰ گرم برنج پخته شده در روز خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۱۱ درصد افزایش می‌دهد. پیش‌تر دانشمندان انگلیسی نیز در تحقیقی مشابه از تاثیر مصرف برنج بر افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ خبر داده بودند.در حقیقت شاخص قند خون برنج بالاست و همین موضوع خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد. اما برنج قهوه‌ای به دلیل دارا بودن سطح بالایی از فیبر می‌تواند برای این افراد مفید باشد.

تقویت سیستم بدن با غذای مناسب

استفاده از منابع غذایی پروتئین، روی، آهن، سلنیوم در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند. مصرف گوشت مرغ، تخم مرغ، ماهی سالمون، میگو، حبوبات، غلات کامل، انواع مغز بادام، گردو، پسته، فندق و غیره و خشکبار حداقل دو وعده در روز باعث تقویت سیستمی ایمنی بدن می شود.مصرف روزانه و تامین برخی از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین های محلول در چربی های استاندارد بهداشت در تهیه غذا توصیه می شود.

درمان خانگی دندان درد

افراد مبتلا می‌توانند یک حبه سیر خردشده روی دندانی که درد می‌کند بگذارند یا آب و نمک مخلوط شده را هر شب در دهان شان بچرخانند تا دندان‌های شان به خوبی ضدعفونی شود.افراد می‌توانند ازروش های طب سنتی برای رفع درد دندان‌های خود استفاده کنند اما اگر پوسیدگی و عفونت شدت داشته باشد فرد مبتلا باید فوری به پزشک مراجعه کند تا بیماری گسترش نیابد. استفاده از میخک برای درمان دندان‌ها مفید است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت