بسته سلامت

بهبود هضم غذا با زیره سیاه

از زیره سیاه برای درمان چندین بیماری گوارشی از جمله سوء هاضمه و زخم معده و هضم غذا استفاده می شده است. تعداد از مطالعات کوچک انسانی نشان می دهد که زیره سیاه علائم سوء هاضمه مانند گاز ، گرفتگی و نفخ را از بین می برد.زیره رشد باکتریهای مضر روده را مسدود می کند در حالی که باکتریهای مفید را دست نخورده باقی می گذارد. این باکتری های خوب مواد مغذی تولید می کنند ، التهاب را کاهش می دهند

عوارض جانبی آویشن

آویشن یک گیاه ضدعفونی کننده و التیام بخش است آویشن احتمالاً ایمن است که برای مدت زمانی کوتاه از طریق خوراکی مصرف می شود. در برخی افراد، این امر می تواند باعث ناراحتی دستگاه گوارش، سردرد یا سرگیجه شود.روغن آویشن هنگام استفاده بر روی پوست بسیار ایمن است. در برخی افراد، استفاده از روغن روی پوست می تواند باعث تحریک شود روغن آویشن از دوز دارویی محرک است و نباید بیش از حد استفاده شود.

نعناع سرماخوردگی را بهبود می بخشد

بسیاری از درمان های بدون نسخه سرماخوردگی و آنفولانزا حاوی منتول (یک ترکیب اصلی در روغن نعناع) هستند. بسیاری از افراد بر این باورند که منتول یک ماده ضدعفونی کننده موثر بینی است که می تواند گرفتگی بینی را درمان کند و جریان هوا و تنفس را بهبود بخشد اگرچه منتول به عنوان یک ماده ضدعفونی کننده کار نمی کند، اما می تواند باعث شود افراد احساس راحتی کنند که از طریق بینی خود تنفس می کنند.

نقش میخک به درمان زخم معده

برخی تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات موجود در میخک می تواند به درمان زخم معده کمک کند. زخم معده ، زخم های دردناکی است که در غشای معده ، اثنی عشر یا مری تشکیل می شود. اینها معمولاً به دلیل کاهش پوشش محافظ معده ایجاد می شوند ، که به دلیل عواملی مانند استرس، عفونت و ژنتیک است. عصاره گل میخک به درمان زخم معده کمک می کند و اثراتی مانند چندین داروی ضد زخم را نشان می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت