بسته سلامت

گردو برای مغز خوب است؟

گردو حاوی مواد شیمیایی مهم و مقادیر زیاد چربی های غیر اشباع است که مزایای بالقوه برای سلامت مغز و عملکرد مغز را ارائه می دهد. امگا ۳ نقش مهمی در کاهش استرس اکسیداتیو در مغز دارد. علاوه بر چربی های خوب، سایر مواد مغذی مهم مانند ویتامین، فولات و اسید الاگیکیک که در گردو نیز یافت می شوند نیز به عملکرد عصبی و حافظه کمک می کنند. امگا ۳ موجود در گردو، در توسعه سیستم عصبی مهم است.

نقش گوچه فرنگی در شفافیت پوست

گوجه فرنگی می تواند به درمان جوش ها کمک کند. برای پوست نرم و صاف، گوجه فرنگی تازه را در مخلوط کن یا چرخ گوشت به صورت پوره درست کنید. رب گوجه فرنگی را روی صورت خود قرار دهید. آن را برای مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود نگه دارید و سپس آن را با آب بشویید. استفاده روزانه می تواند منافذ های بزرگ را کاهش دهد و به شما پوست صاف و روشن را بدهد. از رب گوجه فرنگی برای رفع جوش زدن استفاده کنید.

علائم آنفلوانزا چیست؟

علائم آنفولانزا ممکن است شامل تب و یا احساس تب، لرز، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی یا گرفتگی بینی، درد عضلانی یا بدن، سردرد و خستگی. بالا بودن درجه حرارت بدن.ابتلا به درد ناگهانی یا ترشح از یک یا دو گوش. احساس درد در گوش خود و ادامه آن به مدت بیش از چند روز. آبریزش و گرفتگی بینی بیش از ۱۰ روز. سرفه همراه با خلط غلیظ و بدبوی زرد و سبز رنگ، گلودرد بیش از ۴۸ ساعت به هنگام بلع غذا باشد.

ترفندهایی برای حفظ سلامتی

خواب مناسب از مهمترین عوامل تندرستی می باشد. اگر شما امکان ورزش مستمر را ندارید، تمریناتی در فواصل چند دقیقه و با شدت بالا مانند دویدن در جا ، بالا و پایین رفتن از پله ها یا پریدن رو به جلو ، راه پیمایی و قدم زدن آرام بعد از آن. انجام این تمرینات برای ۶ دقیقه و ۳ بار در روز بسیار مفید خواهد بود. پریدن روی تمرین بسیار خوبی است . به هماهنگی و محکم شدن بدن کمک می کند، گردش خون را افزایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت