بسته سلامت

سد دفاعی بینی

موهای داخل بینی، جلوی ورود گرد و غبار و میکروب‌ها را به داخل بینی می‌گیرند. راه‌های هوایی داخل بینی پیچ در پیچ هستند تا با ایجاد حالت چرخشی، به دام افتادن ذرات را تسهیل نمایند. در راه‌های هوایی داخل برونش‌ها موهای کوتاهی به نام مژک وجود دارند که پیاپی در حال حرکت به سمت بالا و خارج از راه‌های تنفسی هستند میکروب‌های موجود در آن پس از عبور از روده توسط اسید معده از بین می‌روند.

برای گزگز گلو به پزشک مراجعه کنیم؟

گرچه خارش گلو معمولاً یک فوریت پزشکی نیست، اما می تواند یک علامت ناراحت کننده باشد. اگر خارش گلو شما بدتر شد و با خس خس سینه، دشواری در تنفس یا بلع دردناک همراه بود، فوراً تحت مراقبت پزشکی قرار بگیرید. همچنین اگر علائم شما با گذشت زمان یا درمان های خانگی بهبود نیافت، به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.پزشک شما، شرایط ایجاد کننده خارش گلو را تشخیص می دهد.

مواد غذایی برای پاکسازی ریه

سیر دارای خواص ضد التهابی همراه با سطح بالایی از آلیسین است، بنابراین به مبارزه با عفونت کمک کرده و التهاب را کاهش می‌دهد، این ماده در بهبود آسم هم نقش دارد و می‌تواند به کاهش خطر ابتلاء به سرطان ریه کمک کند دمنوش زنجبیل با لیمو یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای حذف سموم از دستگاه تنفسی است.سیب حاوی ویتامین‌های مختلف و هم‌چنین فلاونوئیدهایی است که می‌تواند به حفظ سیستم تنفسی سالم کمک کند.

گل ساعتی برای درمان بی خوابی

گل ساعتی نیز یک داروی گیاهی برای بی خوابی شبانه است که شهرت زیادی در این زمینه دارد. اثر آرام بخش این گیاه سال‌های متمادی است که ثابت شده و در ترکیب با والرین، می‌تواند خواب عمیق و آرامی را مهیا کند. در یک مطالعه، کیفیت چای گل ساعتی با چای دارونما مورد مقایسه قرار گرفت. شرکت کنندگان در این این مطالعه هر نوع از چای را به مدت یک هفته تنها یک ساعت پیش از خواب نوشیدند و یک هفته بین نوشیدن دو نوع چای فاصله ایجاد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت