بسته سلامت

واکسیناسیون بالاتر، کنترل سهل‌تر

با وجود اینکه در برخی از کشورها با افزایش موارد ابتلا به ویروس دلتا مواجه شده اند اما آمار و مرگ و میرشان بسیار کمتر از کشورمان است و این به دلیل استقبال عمده مردم این کشورها از تزریق واکسن است.مردانی متخصص بیماری عفونی با اشاره به وجود چند نوع واکسن در کشورمان برای استفاده مردم و مزیت استفاده از واکسن کرونا افزود: مردم باید بدانند حداقل فایده استفاده از واکسن کرونا این است نوع شدید این بیماری نخواهند شد.

لزوم تامین آب بدن قبل از واکسن

تامین آب بدن به میزان کافی قبل و بعد از تزریق واکسن کووید بسیار مهم است. مصرف مایعات کافی نه تنها سبب عملکرد بهتر بدن در شرایط جدید واکسیناسیون می شود، بلکه، سبب می شود از افت فشار افرادی که معمولا ترس از آمپول و یا واکسن دارند نیز جلوگیری کند. افرادی که ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، فشار خون بالا یا بیماری های ریوی هستند در خصوص میزان مصرف مایعات باید با پزشک خود مشورت کنند.

عوارض مصرف بیش از حد میوه ها

سوء جذب فروکتوز موجود در میوه منجر به نفخ، گرفتگی عضلات شکم، درد و اسهال و حتی گاهی سردرد نیز می شود. علاوه بر این، بسیاری از میوه ها مانند سیب سرشار از پکتین هستند؛ یک نوع فیبر که مبتلایان به سندرم روده تحریک پذیر یا آی بی اس، برای شکستن کامل آن مشکل دارند.، مصرف بیش از حد میوه باز هم می تواند برای از دست دادن وزن، مشکل آفرین باشد. مصرف روزانه ۵ میوه متوسط توصیه شده است.

کار در ساعات نامنظم خطر حمله قلبی

بر اساس یک مطالعه که در دانشگاه وسترن کانادا صورت گرفته، کار در شب و یا ساعتهای نامنظم خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش می دهد. محققان می گویند که شیفت کاری نامناسب تاثیر بدی بر ریتم ساعت زیستی بدن دارد و می تواند به قلب شما آسیب وارد کند. بنابراین اگر ساعات عادی روز را کار نمی کنید، اقدامات اضافی را برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی انجام دهید، نظیر: ورزش، رژیم متعادل و ملاقات با پزشک برای دوره های چکاپ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت