بسته سلامت

کاهش چربی خون با انگور

از خواص انگور کاهش چربی خون است. خوردن انگور به ویژه انگورهای دانه دار و جویدن دانه‌ها، تاثیر خوبی در کاهش چربی خون دارد. انگور سرشار از فیبرهای محلول در آب است و همان طور که می دانید فیبرهای غذایی با کلسترول بد خون مقابله می‌کنند. از این گذشته انگور حاوی پولی فنول‌ های آنتی اکسیدانی نیز هست که باعث کاهش جذب کلسترول می ‌شود. انگور منبع مس، آهن و منگنز است.

فواید نوشیدن آب

بزرگترین فایده نوشیدن آب، از دست دادن وزن است. شما باید بدانید نوشابه مملو از قند است و زمانی که چای و یا قهوه می‌نوشید نیز بجای آنکه آب به بدن خود برسانید، کافئین موجود در قهوه و یا چای سبب می‌شود تا آب بدن شما از دست برود. علاوه بر این، کاهش مقدار قهوه، چای و یا نوشابه‌های گازدار و دیگر مایعات پر کالری سبب می‌شود تا شما بتوانید مواد غذایی دوست داشتنی بیشتری را بخورید.

غذاهای مضر در دوران کرونا

توصیه کلی متخصصین تغذیه این است که در برنامه غذایی خود نه کمبودی داشته باشید و نه در مصرف مواد غذایی خاصی زیاده‌روی کنید. بنابراین، در انتخاب مواد غذایی خود تعادل داشته باشید و رژیم غذایی سرسختانه و خودسرانه را از برنامه غذایی خود حذف کنید. چراکه ممکن است با رعایت رژیم‌های غذایی سخت‌گیرانه میزان کالری مورد نیاز بدنتان تأمین نشود و این کمبود روی سیستم ایمنی شما تأثیر بگذارد.

عطسه بیش از حد نشانه کرونا

اگر واکسن زده اید، اما بیش از حد معمول عطسه می کنید به احتمال زیاد به کرونا مبتلا شده اید. با واکسیناسیون بخش عمده ای از مردم علیه ویروس کرونا ایمن شده اند و تعداد موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش یافته است، اما برخی از افراد و در موارد نادر، با وجود تزریق واکسن، هنوز به این ویروس مبتلا می شوند. عطسه بیش از حد معمول می تواند نشانه ای از این بیماری در افرادی باشد که واکسن دریافت کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت