بسته سلامت

پیامد زیبایی خوابیدن با دهان باز

خوابیدن با دهان باز به اندازه نوشیدن نوشابه‌های گازدار در زمان قبل از خواب، به دندان‌ها آسیب می‌زند. نفس کشیدن از راه دهان، باعث خشک شدن دهان می‌شود و اثر محافظتی بزاق را در کشتن باکتری موثر در اسیدی شدن دهان از بین می‌برد. با توجه به افزایش سطح اسید دهان خوابیدن با دهان باز موجب پوسیدگی دندان ها می‌شود. در برخی افراد این سطح اسیدی به ۳/۶ می‌رسد که برای فرسایش دندان کافی است.

علائم ویروس دلتا، مانند سرماخوردگی

پژوهش‌های جدید حاکی از آن است که مصرف زیاد غلات تصفیه‌شده مانند نان سفید خطر بروز بیماری‌های قلبی و فوت ناشی از آن را افزایش می‌دهد.گرچه همواره غلات سبوس‌دار جزء خوراکی‌های مفید برای سلامت بدن هستند و از بسیاری بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند اما این مسئله در مورد غلات سفید و تصفیه‌شده صدق نمی‌کند و به‌طور خاص با افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی همراه هستند.

واکسن تضمین برای ابتلای مجدد نیست

درست است که تزریق واکسن می تواند خطر ابتلا را کاهش دهد، اما هرگز تضمین کاملی برای عدم ابتلای دوباره به ویروس کرونا محسوب نمی شود. در این میان، علایم شایع بین افراد واکسینه شده عمومیت بیشتری دارد که باید بعد از کامل شدن دوزهای تزریق شده، مراقب آنها باشید. سردرد، آبریزش بینی، عطسه، از جمله علائم نسبتا خفیفی هستند که با وجود تزریق واکسن، فرد ممکن است تجربه کند.

خواص بی نظیر سنجد

سنجد، عفونت ریه را خشک و آب آوری شش ها را درمان می کند؛ کمبود ویتامین C بدن را رفع می کند.سنجد خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد و با ویتامین K به نبرد سموم معده و روده می رود.سرشار از فیبر و منبع غنی از کلسیم است؛ برای همین خوردن آن به پیران و مادران شیرده توصیه می شود و جلوی پوکی استخوان را می گیرد. سنجد با پاکسازی و سم زدایی کلیه ها به درمان سنگ کلیه کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت