بسته سلامت

اگر قهوه به خواب لطمه زد، چه کنیم؟

برای آن هایی که روزشان بدون یک قهوه عصرگاهی شب نمی شود، توصیه می شود روتین شبانه خود را تغییر دهند تا از بهترین خواب ممکن برخوردار شوند.باید از یک ساعت قبل از خواب همه وسایل دیجیتالی، از موبایل گرفته تا لپ تاپ و تلویزیون را خاموش کنید، اتاق را تاریک کنید و از عصاره های گیاهی خواب آوری مثل روغن اسطوخودوس استفاده کنید قبل از خواب یک دوش آب گرم بگیرید یا کمی مطالعه کنید.

ورزش، قبل از وعده غذایی

اگر می‌خواهید صبح‌ها ورزش کنید به‌قدر کافی باید زود از خواب بیدار شوید تا پس از اتمام صبحانه و انجام فعالیت ورزشی حداقل یک ساعت فاصله باشد.به‌طور کلی توجه شود بین وعده غذایی بزرگ و ورزش باید حداقل سه ساعت، بین وعده غذایی متوسط و ورزش دو ساعت و بین میان‌وعده کوچک با ورزش، یک ساعت فاصله باشد. یک میان‌وعده کوچک دقیقا قبل از ورزش یا حین آن مصرف کنند چون باعث حفظ قند خون می شود.

نوع واکسن انتخابی نیست

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: برای وزارت بهداشت تفاوتی نمی‌کند که از میان واکسن‌های تایید شده کدام یک را به مردم تزریق کند و از طرفی برای دریافت کننده واکسن هم انتخاب نوع واکسن امکان پذیر نیست و واکسن موجود در آن مرکز به افراد تزریق خواهد شد. رئیسی ادامه داد: البته ترجیحا واکسن آسترازنکا به افراد زیر ۵۰ سال تزریق نمی‌شود اگر زیر ۵۰ سال مراجعه کند به احتمال زیاد برکت تزریق خواهد شد.

اشک ریزه از علایم کرونا

رئیس انجمن متخصصان داخلی با بیان اینکه کرونای دلتا همه جای بدن از چشم، مغز، اعصاب، کبد، چشم، دستگاه گوارش و کلیه را در برمی‌گیرد، گفت: استفراغ، تهوع، اسهال، دل درد و دل پیچه از علائم کرونای هندی است. افرادی به دلیل قرمزی چشم، ناراحتی و اشک ریزه مراجعه می‌کنند اما آنها باید به فکر ابتلای فرد به کرونا نیز باشند. این ویروس سریع افراد و خانواده را درگیر می‌کند از ماسک استفاده و از تجمعات پرهیز کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: کارگروه رصد و پایش علل جذب

بیشتر

بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت