بسته سلامت

مزایای زنجبیل برای پوست و مو

همانطور که مراقبت از پوست بسیار مهم است، مراقبت از مو نیز به همان اندازه اهمیت دارد. زنجبیل ماده ای است که برای سلامتی، تغذیه و رشد موها مفید بوده و علاوه بر ریزش موها ، شوره سر را نیز از بین خواهد برد اما براساس ادعای برخی ، مزایای زنجبیل در بهبودی ریزش مو افسانه ای بیش نیست. زنجبیل در کاهش التهاب پوست سر موثر می باشد هنگامیکه پوست سر پاک شود رشد مو نیز بهبود خواهد یافت.

عادت غلط تخمه شکستن

تخمه شکستن آن مانند تخمه هندوانه به مرور، باعث ایجاد فرورفتگی در دندان می شود ولی مثل پیپ، خودکار و آلات موسیقی سبب باز شدن دندان ها از هم نمی شود.مواد مصرفی مثل تخمه و بلال که پوست آن بین دندان ها و گاهی در لثه فرو می رود، می تواند اتصال بین لثه و دندان را از بین ببرد و سبب بروز التهاب در لثه ها شود. البته این اتفاق زیاد نمی افتد. این موضوع به سفتی و میزان فشار روی دندان ها بستگی دارد.عامل مهم خرابی دندان ها
سه عامل تعداد، دفعات و تداوم آن بیشترین اثر مخرب را دارد.به عنوان مثال تخمه نرم مثل تخمه کدو اگر به طور مرتب و طولانی مدت استفاده شود، می تواند صدمه بیشتری نسبت به تخمه های سفتی که به صورت تفننی مصرف می شود، به دندان وارد کند و بر زیبایی دندان، به ویژه دندان های جلوی دهان، تاثیر بگذارد. با رعایت بهداشت دهان و مدیریت مصرف مواد غذایی تا حدودی می توان از شدت عوارض کاست.

علائم گرمازدگی در ورزش

اگر در حین تمرین دچار حالت تهوع، سردرد، سرگیجه یا گرفتگی عضلات شدید سرعت تمرین را کم کنید یا تمرین را متوقف کنید. اینها می توانند نشانه های گرمازدگی باشند. برخی دیگر از نشانه های گرمازدگی گیجی، اختلا در عملکرد شناختی و سردرگمی ناگهانی است. اگر این حالات به شما دست داد سعی کنید بلافاصله خودتان را خنک کنید. خنک سازی در ۳۰ دقیقۀ اول برای افرادی که گرمازده می شوند بسیار ضروری است.

بعد از تزریق واکسن ماسک نزنیم؟

شواهد نشان داده خطر ابتلا و تشدید بیماری کووید۱۹ در افرادی که واکسینه شده‌اند کاهش می‌یابد اما به صفر نمی‌رسد. برای حفظ سلامت خانواده خود و جامعه افراد واکسینه شده تمام پروتکل‌های بهداشتی را برای پیشگیری از انتشار بیماری کووید ۱۹شامل ماسک زدن و رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در مکان های پر جمعیت رعایت کنند. تا واکسیناسیون عمومی و یا حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصدی برای همه الزامی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت