بسته سلامت

دلایل بی اشتهایی در صبح

بی اشتهایی شما برای خوردن صبحانه دلایل زیادی می تواند داشته باشد. در برخی موارد ناشی از شام سنگینی است که شب قبل خورده اید و یا نوسانات هورمونی، بارداری و یا ناخوش بودن. گاهی هم اشتها نداشتن برای صبحانه نشان دهنده مشکل جدی تری مانند اضطراب یا افسردگی و یا دیگر عوارض است که باید به پزشک مراجعه کنید. تجربه ی غذاها و مزه های جدید می تواند میل به خوردن صبحانه را در شما ایجاد کند.

خطر شیرینی‌های مصنوعی درنوشابه

در تولید نوشابه از آسپارتام به عنوان قند استفاده می‌شود که می‌تواند بدتر و زیان آورتر از قند باشد. این نوع شیرینی مصنوعی تقریبا با صدها مشکل سلامتی گوناگون از جمله تشنج، ام اس، تومور مغزی، دیابت و اختلالات عاطفی مرتبط است.این نوع شیرینی در گرما به متانول تبدیل می‌شود و سپس به فرمالدهید و اسید فرمیک تبدیل می‌شود. مصرف نوشابه احتمال ابتلا به سندروم نشانگان سوخت و سازی بدن را افزایش می‌دهد.

آسپرین مفید برای درمان شدید کرونا

محققان دانشگاه آلبرتا کانادا آزمایش داروهای ضدالتهابی رایج مانند آسپرین را برای درمان شدیدترین عوارض کووید ۱۹ انجام دادند محققان قصد دارند با استفاده از این داروهای ضدالتهابی فرایند را مختل کنند. ایده این است که یا از مولکول‌های تقویت کننده التهاب جلوگیری شود یا مولکول‌هایی را که دارای اثر ضد التهابی هستند افزایش دهد. این داروها ممکن است عوارض جانبی کمتری نسبت به سایر روش‌های درمانی داشته باشند.

کاهش ابتلا به کرونا با نوشیدن قهوه

پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن روزانه یک فنجان قهوه ریسک ابتلا به کرونا را تا یک دهم کاهش می‌دهد. همچنین رژیم غذایی سنگین شامل گوشت‌های فرآوری شده، مانند سوسیس و کالباس، احتمال ابتلا به نوع شدید کرونا را افزایش می‌دهد. آنها معتقدند این نوشیدنی حاوی مواد گیاهی تقویت کننده سلامتی است که ممکن است سیستم ایمنی را توربوشارژ کند. اما به نظر نمی رسد چای و میوه چنین اثری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: به لطف خدا در سال ۱۴۰۳ هر ماه یک

بیشتر

آدینه – پیش از ظهر دیروز نشست خبری شورای شهر با حضور خبرنگاران برگزار شد.عبدالرزاق

بیشتر

خودکار – مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در سطح

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت