بسته سلامت

با پای برهنه بدوید

دوندگانی که خواستار تقویت عملکرد مغزشان هستند باید با پای برهنه بدوند. بعد از دویدن با پای برهنه، افراد شاهد بهبود در حافظه کاری یا توانایی یادآوری یا پردازش اطلاعات هستند. به گفته محققان، دویدن با کفش دارای چنین فواید مشابهی نیست. محققان می گویند«اگر ما کفش هایمان را درآورده و با پای برهنه بدویم، در پایان دویدن باهوش تر از زمان شروع دو خواهیم بود».

اگر صورتی پرجوش دارید، بخوانید

سطح موبایل تماس مستقیمی با پوست دارد و تمام آلودگی های محیطی را به پوست صورت منتقل می کند و می تواند موجب جوش صورت شود. وقتی مو ها دائما بر روی پیشانی ریخته می شود علاوه بر تحریک پوست باعث انتقال چربی مو به پوست شده و می تواند باعث ایجاد جوش در ناحیه پیشانی شود. غذاهای تند با گوجه و فلفل درست می شوند که هر دو ماده غذایی حاوی ماده لیکوپن هستند برای برخی از افراد محرک جوش است.

ماسک پارچه ای روزانه شسته شود

ماسک پارچه ای باید به صورت روزانه، پس از یک بار مصرف شسته شود، مرطوب نباشد و پس از شست وشو با اتو و… خشک و سپس استفاده شود. ماسک باید بینی و دهان را به طور کامل بپوشاند، شستن ماسک یک بار مصرف نیز کارایی ماسک را از بین می برد و بنابراین باید به طور روزانه تعویض شود.اکنون ویروس هندی میزان مرگ ومیر را افزایش داده و به دلیل ازدحام جمعیت و کمبود امکانات بهداشتی تبدیل به یک فاجعه شده است.

چشمتان پف کرده، خوب نمی‌خوابید

حتی اگر احساس می‌کنید به اندازه کافی خوابیده‌اید، پف صورتتان ممکن است غیر از این را نشان دهد. خواب خوب زمانی است که بدن فرصتی برای دوباره شارژ شدن و ترمیم و بازسازی خودش دارد. بدخوابی شبانه می‌تواند باعث شود صبح با صورت پف کرده از خواب بیدار شوید. برای خواب بهتر سعی کنید قبل از خواب از عوامل استرس‌برانگیز فاصله بگیرید و آرام شوید؛ ایمیل‌هایتان را چک نکنید، ودر عوض، نور اتاق را کم کنید و برای خواب آماده شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت