بسته سلامت

درمان زردی نوزاد با روش نادرست

یک فوق تخصص نوزادان گفت: برخی علل پاتولوژی مثل ناسازگاری گروه‌های خونی مادر و نوزاد نیز در ابتلای زردی نوزادان موثر است. بردبار افزود: متاسفانه برخی خانواده‌ها هنگام مشاهده زردی در نوزاد قصد دارند با درمان‌های سنتی مثل، خاکشیر و ترنجبین یا استفاده از نیشتر زدن به نوزاد، او را درمان کنند اما ثابت شده این نوع درمان‌ها نه تنها تأثیری بر درمان زردی ندارند، بلکه عوارض برای سلامتی نوزاد دارد به متخصص مراجعه کنید.

ابتلا به کرونا در این افراد شدیدتر است

محققان «دانشگاه سویل» در اسپانیا، ویژگی های بالینی دریافت کنندگان پیوند عضو را که به کووید-۱۹ مبتلا هستند، ارزیابی کردند. آنها در این مطالعه، ۲۱۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ را مورد بررسی قرار دادند. ۱۴۰ نفر از این افراد مرد و بقیه زن بودند؛ میانگین سنی این افراد ۶۳ سال بود. این مطالعه نشان داد که ۹۰ درصد بیماران از سینه پهلو رنج می بردند که شایع ترین نشانه های آن تب، سرفه، اختلالات گوارشی و تنگی نفس است.

آب لیمو برای لکه های صورت

می‌توانید آب لیمو تازه را به کمک یک پنبه تمیز به پوست صورت و دست ها بمالید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه روی پوست باقی بماند، سپس با آب سرد بشویید. این فرآیند را دوبار در روز به مدت دو ماه تکرار کنید تا شاهد معجزه آن باشید. آب لیمو علاوه بر کمک به محو کردن لکه های قهوه‌ای، زیبایی وروشنی پوست می‌شود.اگر پوستتان حساس است، آب لیمو را با مقداری عسل و آب رقیق کرده وبه آن روغن زیتون اضافه کنید.

عامل اصلی ایجاد قوز قرنیه

یک فوق تخصص قرنیه گفت: قوزقرنیه اختلالی در ساختار قرنیه است که می تواند در اثر ژنتیک و یا مالش های طولانی بروز کند. خداپرست با اشاره به راه های درمان قوز قرنیه گفت: استفاده از عینک در مرحله اول و پس از آن لنز تماسی، رینگ، لنز داخل چشمی و در نهایت پیوند قرنیه از راه های مختلف درمان این بیماری است. خوشبختانه این بیماری خطرناک نیست و هیچگاه باعث کوری نمی شود. هیچگاه با دست چشمتان را نمالید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت