بسته سلامت

مواد غذایی کپک‌زده را بیرون بریزید

بعضی از مواد غذایی مانند انواع توت‌ها بدون درپوش درون یخچال قرار می‌گیرند و در این صورت خیلی سریع‌تر فاسد می‌شوند. بعضی افراد عادت دارند که تکه‌های خراب و فاسد توت‌ها را جدا کنند و نیمه سالم‌تر را مصرف کنند، درحالی که چنین کاری به‌هیچ‌وجه توسط متخصصان ایمنی و بهداشت غذایی تایید نمی‌شود. اگر تکه‌های کپک‌زده در قسمتی از یک ماده غذایی نمایان شدند، تمامی محصول مورد نظر را دور بریزید.

این دو نوشیدنی گرم در صبح ممنوع

اول صبح بعد از نوشیدن چای یا قهوه باکتری های موجود در دهان قند را تجزیه می کنند که باعث افزایش سطح اسید در دهان و فرسایش مینای دندان می شود، همچنین برخی افراد صبح بعد از نوشیدن چای یا قهوه ترکیب شده با شیر نیز احساس نفخ می کنند. بهترین زمان برای نوشیدن چای به طور معمول یک تا ۲ ساعت پس از خوردن غذا است. می توانید آن ها را صبح نیز بنوشید، اما نباید معده خالی باشد.

انتقال کرونا از سطوح بیمارستانی؟

«آنجلا هاچکو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالیفرنیا، در این باره می‌گوید: «تیم ما برای اولین بار اثبات کرد توالی کروناویروس می‌تواند از وسایل محیطی جمع آوری شده از سطوح بیمارستان شناسایی شود.»تغییر پروتکل‌های تمیزکاری با آلودگی کمتر ناشی از کروناویروس مرتبط هستند. نتایج همچنین تأیید کرد که کروناویروس برداشته شده از یک سطح، اگرچه حاوی توالی ژنومی تقریباً دست نخورده بود، اما قابلیت عفونی کردن نداشت.

باورهای اشتباه درباره سفید شدن مو

کمبود تولید ملانین به مرور عامل رویش تدریجی موهای سفید است و کندن یک موی سفید باعث سفید شدن بقیه موها نمی شود رشد موها تفاوتی ندارد و فازهای رشد مو در موهای سفید و رنگی یکسان است اما تحقیقاتی صورت گرفته که ثابت می کند، سرعت رشد موهای سفید بیش از موهای رنگی است.از نظر علمی ثابت نشده که با سفید شدن مو قطر آن بیشتر می شود اما در برخی افراد موهای سفید میزان سستی آن کمتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت