بسته سلامت

مصرف غذاهای ضد اضطراب

غلات کامل نیز سرشار از منیزیوم و تریپتوفان است؛ تریپتوفان اسید آمینه ای است که بدن آن را به سروتونین تبدیل می کند و همین روند با بهبود وضعیت خلق و خوی مرتبط است. جو نیز منجر به افزایش میزان سروتونین در بدن می شود و سرشار از فیبر برای تنظیم قند خون و افزایش خلق و خوی است. آووکادو، تخم مرغ، شیر، گوشت، شکلات تلخ همگی حاوی ویتامین های گروه ب برای جلوگیری از اضطراب هستند.

از خواص گل محمدی چه می دانید؟

گل محمدی نام گل رز است که به شکل های گلاب، دمنوش، روغن و شربت قابل استفاده است و در طب سنتی به مصرف آن بسیار توصیه شده است. از خواص دم کرده گل محمدی که در طب سنتی به آن تاکید شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:سلامت و شادابی پوست و مو، آرام بخش اعصاب در هنگام خواب، بهبود عملکرد گوارش و کبد، رفع عفونت ادراری، تقویت معده و روده، درمان یبوست، رفع بوی بد دهان اشاره کرد.

مواد غذایی و نوشیدنی‌های تگری

در هوای گرم و سوزان تابستان اولین چیزی که برای خنک شدن به ذهن می‌رسد نوشیدنی‌های تگری و انواع بستنی‌ها است. اما متأسفانه اینها انتخاب‌های درستی نیستند و آن‌گونه که تصور می‌شود باعث خنکی بدن نمی‌شوند. با وجود اینکه این قبیل خوردنی‌ها به طور لحظه‌ای بدن را خنک می‌کنند اما در تنظیم دمای آن اختلال ایجاد می‌کنند. به طوری که بدن تلاش می‌کند که افت دما را با تولید گرمای بیشتر جبران کند.

ایمنی بعد از دریافت تنها یک دز!

محققان از دانشگاه کالیفرنیا دریافتند افرادی که قبلاً به ویروس آلوده شده بودند، پس از دریافت تنها یک بار واکسن دو دزی، پاسخ ایمنی کافی برای مبارزه با کووید ۱۹ داشتند. بهبودیافتگان کووید ۱۹ برای محافظت در برابر ویروس ممکن است فقط به یکبار تزریق واکسن فایزر یا مدرنا نیاز داشته باشند. آنها همچنین دریافتند که دز دوم هیچ مصونیتی اضافی برای ویروس ایجاد نمی‌کند. اما سطح ایمنی بدن را بالا می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت