بسته سلامت

بهترین زمان برای پیاده روی

پیاده روی در هر زمان از شبانه روز برای سلامت جسمی و روحی بسیار مفید است. با این حال، پیاده روی بعد از غذا در کاهش وزن و کنترل دیابت مفیدتر است. افرادی که هیچ مشکلی ندارند می توانند هر روز پیاده روی کنند تا از بروز هرگونه عوارض در آینده جلوگیری کنند.مقدار زیادی کالری در طول روز سوزانده می شود که از آن به عنوان متابولیسم در حالت استراحت یاد می شود. مواظب آب بدن در هنگام پیاده روی باشید.

فلفل خنک کننده بدن است

قطعا این یکی عجیب به نظرتان می رسد، اما فلفل تند واقعا توانایی خنک کردن بدن تان را دارد. فلفل تند سبب می شود که شما عرق کنید و به این ترتیب بدن شما مکانیزم های خنک کننده را به کار می اندازد. به همین دلیل افرادی که در آب و هوای بسیار گرم زندگی می کنند، اغلب غذا های تند در رژیم غذایی شان دارند. پس بهتر است در این روز های گرم تابستانی فلفل تند را به میزان بیش تری در غذاهای تان به کار ببرید.

ترفند برای مقابله با تمایل به تنقلات

میوه‌ها سرشار از فیبرهای غذایی هستند و احساس سیری ایجاد می‌کنند. مصرف میوه به‌عنوان میان‌وعده با پرکردن حجم معده تمایل به ریزه‌خوری و تنقلات شیرین را کم می‌کند. البته در انتخاب میوه‌های خیلی شیرین نباید افراط کرد. گاه تمایل به ریزه‌خوری به‌دلیل گرسنگی نیست و صرفا در شرایط هیجانی احساس می‌شود. هر زمان که تمایل به تنقلات پیدا کردید، ۲۰ دقیقه صبر کنید و یک میان وعده میل کنید.

پیشگیری از عقرب‌زدگی

توصیه می‌شود کشاورزان و کارگران هنگام بلند کردن سنگ و آجر و کار در کشتزارها دستکش ضخیم به دست کنند. از فروبردن دست در لانه‌های پرندگان جلوگیری شود. در بیرون آوردن میوه از صندوق‌های میوه که از مناطق عقرب‌خیز به سایر مناطق برده می‌شوند احتیاط شود و وسائلی که از مناطق عقرب‌خیز به جای دیگر منتقل می‌شود، بازرسی شوند. در مناطق عقرب‌خیز با نگهداری ماکیان برای از بین بردن عقرب‌ها استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت