بسته سلامت

کرونای هندی چه ویژگی‌هایی دارد؟

کروناویروس شناسایی شده در هند ترکیبی از دو جهش است که این ویروس را عفونی‌تر و آن را قادر ساخته تا بر آنتی بادی‌ها غلبه پیدا کند. علاوه بر شایعترین علائم بیماری کووید-۱۹ مانند تب، سرفه، خستگی و از دست دادن حس بویایی و چشایی بسیاری از بیماران آلوده به کرونا در هند با عوارض شدید تنفسی مانند تنگی نفس، درد قفسه سینه و دشواری در تنفس که همه از نشانه‌های کمبود اکسیژن است، مواجه هستند.

نکات ایمنی مهم در برابر کرونا

در محیط سربسته، حتماٌ پنجره ها را باز بگذارید و تهویه مناسب داشته باشید. بعد از برگشتن به خانه، حتماً غرغره آب نمک کنید و آن را به حفره های بینی هم بکشید. قدرت سیستم ایمنی خود را با خوردن میوه، سبزی، دمنوش های مناسب گیاهی، داروهای تقویت کننده، بالا ببرید تا در صورت ورود ویروس، بدن تان بتواند مقاومت کند و پیروز شود. خط دفاعی را خوب ببندید.با بروز اولین علائم، به پزشک مراجعه و درمان خود را شروع کنید.

شرایط روزه گرفتن در شرایط کرونا

با توجه به کرونایی ممکن است، این تصور ایجاد می شود که روزه داری می تواند سیستم ایمنی را ضعیف کند اما متخصصان تغذیه معتقدند رعایت اصول درست تغذیه مثل مصرف مواد مغذی حاوی آنتی اکسیدان، در وعده های سحر و افطار باعث افزایش ایمنی بدن می شود. روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان، احتمال ابتلا به بیماری را بالا نمی برد، اما اگر فرد به هر طریقی، ناقل ویروس باشد ممکن است علائم بیماری اش تشدید شود.

آیا مصرف شیر عمر را کوتاه می کند؟

نتایج نشان می دهد بر خلاف تصورات قبلی مصرف مداوم شیر بر روی سلامت انسان اثرات منفی دارد و حتی عمر را کوتاه می کند.اگر چه مصرف خود شیر به حفظ سلامت انسان کمک نمی کند، اما مصرف محصولاتی مانند ماست و کفیر که با تخمیر شیر به دست می آیند می تواند به حفظ سلامت انسان ها کمک کند. یافته های مذکور نشان می دهد محصولات تخمیری به دست آمده از شیر اثرات مفیدی برای بدن دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت