بسته سلامت

استحمام بیش از حد و آسیب به پوست

دوش گرفتن باعث کاهش استرس در فرد می‌شود. اما آیا زیاد حمام رفتن برای سلامتی انسان به‌ویژه پوست او مفید است؟ یک باور هر چه بیش‌تر به حمام بروید، بیش‌تر تمیز می‌شوید. استفاده از شوینده‌های مناسب همراه با آب داغ همه جرم‌های روی پوست شما را تمیز می‌کند. استفاده از صابون‌ها یا شامپوهای ساده قدیمی باکتری‌های پوست را از بین نمی‌برد. آن‌ها در واقع باکتری‌ها را به محیط اطراف خود، مثل دوش، پخش می‌کنند.

حتما صبحانه بخورید

خوردن صبحانه ️توازن انسولین بدن را حفظ می کند. اعمال بدن را تنظیم کرده و علاقه مفرط به خوردن مواد قندی و نشاسته ای را کم می کند.گلوکز بدن را متعادل نگه می دارد و در نتیجه جریان انرژی را ثابت می شود. ️به دفع مواد زائد از بدن کمک کرده و تمرکز ، هوش و فعالیت ذهنی و حس خوب را تقویت می کند. خلق و خو را آرام می کند و به فرد کمک می کند که کالری بیشتری بسوزاند بتواند و راحت تر رژیم بگیرد.️

درمان سریع دندان درد باسیر

️ در ابتدا می‌توانید یک حبه سیر را له کرده و سپس با مقداری نمک مخلوط کرده و روی دندان قرار دهید. ️راه دومی که بسیاری از افراد تمایلی به انجام آن ندارند جویدن دو حبه سیر است که این کار را ۲ تا ۳ مرتبه در روز تکرار کنید.. ️یک قاشق غذا خوری نمک را در یک لیوان آب جوشیده حل کنید، اما برای تسکین دندان درد نیازی به غرغره محلول آب و نمک ندارید و تنها لازم است به مدت۳۰ثانیه این محلول را در دهانتان نگه دارید.‌

️خواص کره بادام زمینی

کره بادام زمینی برای کسانی که مستعد بیماری‌های قلبی هستند سودمند است. ️ فیتواسترول موجود در کره بادام‌ زمینی نیز می‌تواند رشد سلول‌های سرطان پستان، روده بزرگ را کند کرده و حتی از بروز سرطان ریه در افراد مستعد بکاهد. فیبر و منیزیم موجود در آن ازجمله عواملی هستند که باعث خاصیت ضد دیابتی این ماده می گردد. مصرف مرتب کره بادام‌زمینی می‌تواند احتمال ابتلا به سنگ صفرا را کاهش دهد.

درمان خواب رفتگی دست و پا

یک عدد حوله را در آب گرم بخیسانید، آب اضافی آنرا بگیرید و سپس به مدت ۱۰ دقیقه بر روی منطقه مورد نظر اعمال کنید تا زمانی که احساس بهتری داشته باشید.همچنین می توانید از اعمال مستقیم آب گرم بر روی قسمت مورد نظر، احساس ناراحتی خود را کاهش دهید. اگر دچار گردش خون ضعیف هستید، می توانید هر روز از مکمل های زردچوبه استفاده کنید؛ قبل از مصرف هرگونه مکمل باید با پزشک مشورت کنید.

تفاوت مدت زمان ماندگاری کروناویروس بر روی سطوح
مدت زمان ماندگاری کروناویروس بر روی سطوح به سطح مورد نظر، شرایط محیطی و نحوه قرار گرفتن آنها روی سطوح بستگی دارد و ضروری است برای پیشگیری از شیوع کروناویروس، دست ‌های خود را ضدعفونی کرده و یا به صورت مرتب بشوییم. باید مراقب بود، تلاش ‌های انجام شده در راستای کنترل بیماری کووید۱۹ در کشور بی ‌اثر نشود، افزود: توصیه متخصصان برای پرهیز از سفر و حضور در خانه باید جدی گرفته شود؛ چه بسا که حتی سفرهای درون شهری هم در انتقال کروناویروس سهم به سزایی داشته باشد. فاصله گذاری فیزیکی و شستن مرتب دست ها جزو اقدامات غیردارویی کنترل عفونت است که برای متوقف کردن یا کاهش سرعت شیوع بیماری های بسیار مسری انجام می شود.

نحوه شیردهی مادر مشکوک یا مبتلا به کرونا چگونه باید باشد؟
کارشناس ترویج تغذیه با شیر مادر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی با بیان این موضوع که تغذیه با شیر مادر برای شیرخواری که مادرش مشکوک یا مبتلا به بیماری کووید ۱۹ می‌باشد براساس همه منابع معتبر موجود، از همان آغاز تولد، مانند سایر نوزادان، توصیه اکید شده است بیان کرد : انتقال بیماری از راه شیر مادر یا به‌طور عمودی از راه جفت تا این لحظه هنوز اثبات نشده است. فاطمه گلریزی افزود: اگر حال عمومی مادر با تشخیص قطعی خوب است، شیردهی مستقیم از پستان باید با رعایت نکات بهداشتی (مانند شستشوی مکرر دست ها با آب و صابون مایع یا الکل و زدن ماسک) انجام گیرد. اگر کودک‌تان مریض شد به تغذیه با شیر مادر ادامه دهید. چه کودک‌تان به کرونا مبتلا شود و چه بیماری دیگری، ادامه تغذیه با شیر مادر مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت