بسته سلامت

عادت به نوشیدن آب ندارید؟

در هوای گرم از آنجا که برخی از افراد عادت به نوشیدن آب ندارند ، رسیدن به اندازه مصرف روزانه کمی دشوار خواهد بود.اول از همه ، با نگه داشتن یک بطری آب در نزدیکی شما یا اضافه کردن لیمو ، دارچین ، خیار ، نعنا ، توت فرنگی و غیره به آب و زیباتر کردن طعم آب ، می توانید عادت به نوشیدن آب را بدست آورید.جدای از آن ، شما می توانید با مصرف غذاهایی که در آن آب فراوانی قرار می گیرد پر از آب این کمبود را جبران کنید.

چربی های سالم را انتخاب کنید

چربی های ترانس می توانند در سیستم ایمنی بدن اختلال ایجاد کنند برخی از چربی ها برای ساخت سلول ها ضروری هستند ، هورمونهایی که به تنظیم پاسخ سیستم ایمنی بدن در مقابل عفونت کمک می کنند مانند نحوه واکنش آن با ساختن گلبول های سفید که با مهاجمان مبارزه می کند. چربی های خود را با احتیاط انتخاب کنید. از چربی های غیر اشباع استفاده کنید و از چربی های ترانس ، چربی های تولید شده با عنوان “هیدروژنه” خودداری کنید.

تبلت بازی در اتاق کودک ممنوع!

اگر کودک‌تان صبح‌ها خسته از خواب بیدار می‌شود یا اینکه شب‌ها خوب نمی‌خوابد، قبل از آنکه نگران سلامتش شوید تبلت را از اتاقش بیرون بیاورید. چه‌هایی که با خود گوشی هوشمند یا تبلت را به اتاق‌شان می‌برند، حداقل ۲۱دقیقه نسبت به همکلاسی‌های‌شان کمتر می‌خوابند.این درحالی است که بچه‌هایی که در اتاق‌شان تلویزیون دارند هم ۱۸دقیقه کمتر از آنهایی که در اتاق‌شان این جعبه جادویی را ندارند، می‌خوابند.

ماست بخورید دیابت نمی‌گیرید

برای ایمن شدن در برابر دیابت نوع دو، تنها پرهیز از خوردن قند و شیرینی کافی نیست. شما می‌توانید با مصرف برخی مواد غذایی، احتمال ابتلا به این بیماری را پایین بیاورید. یکی از خوراکی‌های ضددیابتی که می‌توانید مصرف کنید، ماست است. که اگر به رژیم غذایی سالم‌تان ماست هم اضافه کنید، احتمال دیابتی شدن‌تان را به شکل قابل‌توجهی کاهش می‌دهید.ا اگر هر روز ماست بخورید، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهید. ‌‌‌‌‌‌‌

مراقب قلب دوم‌تان باشید

پا قلب دوم انسان است و باید افراد در حفظ و نگهداری از این عضو نهایت تلاش خود را انجام دهند و آگاهی‌های لازم را برای مراقبت از آن درنظر داشته باشند. با استفاده از کفی مغناطیسی کفش‌های خود می‏توانید در حفظ سلامت این عضو کوشا باشید.این کفی‏‎ها سبب رفع خستگی پاها و ایجاد لذت هنگام پیاده‌روی‌های طولانی می‏شوند. کفی‏ها با ایجاد تهویه مانع از بوی عرق شده و باعث می‏شوند بوی نامطبوعی از پاهای‌تان متساعد نشود.

در سه ماهه اول بارداری روزه داری توصیه نمی شود
در ۳ ماهه اول بارداری مغز جنین در حال رشد است، و به گلوکز مستقیم مادر نیاز دارد، بنابراین روزه گرفتن در این دوران توصیه نمی شود. به علاوه میزان کتون و کتون موجود در خون جنینی در ۳ ماهه اول بارداری افزایش می یابد. افزایش کتون می تواند باعث عدم رشد کافی جنین شده و در آینده بر قدرت یادگیری کودک تأثیر بگذارد. «در سه ماهه اول و سوم بارداری، روزه داری توصیه نمی شود، در حالی که در سه ماهه دوم بارداری و تحت نظر پزشک متخصص، روزه گرفتن منعی ندارد. به دلیل طول مدت بارداری و از آنجایی که یک سوم بارداری ها در ماه رمضان اتفاق می افتد، روزه داری در این دوران از اهمیت بالایی برخوردار است اگر روزه باردار خطر داشته باشد و یا در ماه های پایانی موجب کاهش شیر شود، روزه داری توصیه نمی شود.

دو راه اصلی و مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا
رعایت بهداشت و شست و شوی منظم دست بهترین راه برای حذف میکروارگانیسم های روی دست است که هم از بیمار شدن فرد پیشگیری می‌کند و هم باعث جلوگیری از انتقال میکروارگانیسم ها به دیگران می‌شود.: بیماری کووید-۱۹ واکسن و درمان اختصاصی ندارد و بهترین راه برای پیشگیری از بیماری این است که فرد در معرض ویروس قرار نگیرد.با توجه به این که راه انتقال این بیماری از شخصی به شخص دیگر است، رعایت بهداشت دست و فاصله اجتماعی با سایر افراد دو راه اصلی و مهم در پیشگیری از ابتلا به این بیماری است. دست‌های خود را حداقل ۲۰ ثانیه با آب گرم و صابون بشویند. به ویژه پس از ورود به منزل، پس از عطسه و سرفه، قبل، بعد و حین پختن غذا حتما ما دست‌های خود را بشویند.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت