بسته سلامت

فقط از داروخانه ها ماسک بخرید

حیدری مدیرکل بازرسی ارزیابی وزارت بهداشت گفت: تنها مرجع قابل اعتماد که مردم می توانند اقلام بهداشتی تهیه کنند، داروخانه ها است. در روزهای شیوع ویروس کرونا،بارها مشاهده شد که داروخانه ها ماسک و موادضدعفونی کننده نداشتند اما دستفروش این اقلام را می فروختند.اکنون تمامی داروخانه ها محصولات حفاظت فردی دارند و مردم باید از این مراکز اقلام بهداشتی را تهیه کنند.

افراد داری آسم ماسک بزنید

آسم از بیماری‌های شایع دستگاه تنفسی است و تاکنون درمان قطعی برای افراد مبتلا، مشخص نشده است. گرچه بیماری آسم ریشه ژنتیکی دارد اما تحریک مجاری هوایی توسط عوامل محیطی از اصلی‌ترین علل تشدید بیماری و مرگ و میر افراد مبتلاست برای افراد دارای آسم با حملات تنگی نفس، سرفه، خس‌خس سینه، کوتاهی تنفس، احساس تنگی ‌‌‌‌ استفاده از ماسک ضروری است.

فواید بی نظیر آب گوجه فرنگی

نوشیدن روزی یک لیوان آب گوجه‌فرنگی نه تنها خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی، سرطان و حتی پوکی استخوان را بطور قابل توجهی کاهش می‌دهد بلکه موجب کاهش محیط دور کمر نیز می‌شود. نوشیدن روزی یک لیوان آب گوجه فرنگی تاثیر مستقیمی بر کاهش محیط دور کمر، کلسترول و نشانگرهای التهاب دارد. آب گوجه فرنگی حاوی مواد مغذی است.‌

مواد غذایی برای جذب آهن

افراد بسیاری، به ویژه زنان با کم خونی فقر آهن مواجه هستند و پزشک شما ممکن است مصرف مکمل آهن را توصیه کرده باشد. زمانی که مکمل آهن با معده خالی مصرف می شود، بدن راحت‌تر آن را جذب می کند، اما برخی افراد همچنان بهتر است این مکمل را با غذا مصرف کنند. از مصرف کافئین، شیر و مکمل های کلسیم پرهیز کنید زیرا در جذب آهن اختلال ایجاد می کنند.

گرما تأثیری بر «کرونا» ندارد

حریرچی معاون وزیر بهداشت ضمن رد تأثیر گرما بر این بیماری، گفت: بندرعباس این روزها دمای بالای ۳۸ درجه را دارد اما شاهد رخ دادن پیک ابتلا در آن هستیم البته برخی ویروس‌ها نظیر ویروس آنفلوآنزا در فصل سرما شیوع بیشتری دارند. پیش‌بینی ما این بود که فعلا در تابستان روند نزولی خواهد داشت و اگرچه ممکن است در برخی از استان‌ها شاهد افزایش موارد شناسایی باشیم.

خار پاشنه پا

رشد استخوانی غیر طبیعی می تواند موجب احساس درد، تورم و قرمزی در پاشنه پا شود. برخی افراد می توانند درد در نتیجه پلانتار فاشیا را تجربه کنند.
درد ناشی از خار پاشنه پا زمانی که فرد راه می رود، می دود یا فعالیت های بدنی دیگر را انجام می دهد در درجه نخست بر پاشنه پا تاثیر می گذارد.
پزشک آزمایش تصویربرداری پرتو اکس را برای تشخیص خار پاشنه پا تجویز خواهد کرد.
درمان: استراحت دادن به پا و استفاده از کمپرس سرد می تواند مفید باشد. تزریق داروهای ضد التهاب یا مصرف داروهای بدون نسخه نیز ممکن است به تسکین شرایط کمک کنند.

نوشیدن آب و مایعات سرد موقع افطار برای کبد و معده مضر است
یکی از شیوه های غلط شروع افطاری در ایام روزه داری، خوردن حجم زیادی از مایعات سرد در ابتدای افطار می باشد؛ این رفتار به خصوص در افراد گرم مزاج، جوانان و افرادی که در طول روز عطش زیادی را تحمل کردند یا فعالیت زیادی داشته اند که منجر به تشنگی بیش از حد به آنها شده است بیشتر صدق می کند.
این افراد در ابتدای شروع افطار ممکن است چند لیوان آب یا دیگر مایعات سرد میل کنند که از دیدگاه طب ایرانی به شدت برای سلامت معده و حتی کبد و کل بدن مضر است. نوشیدن آب سرد در ایجاد بیماری های معده ، گوارشی و حتی کبد چرب هم دخیل هست بنابراین توصیه می شود همه افراد، برای شروع افطاری، مقداری مایعات گرم و شیرین میل کنند و پس از رفع عطش با وعده اصلی افطاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت