بسته سلامت

فواید جوش شیرین

ترکیب جوش شیرین و آبلیمو به عنوان یک ضد اسید فوق العاده عمل می کند و می تواند علائم سوء هاضمه، نفخ بیش از حد، کرامپ و سوزش سردل را کاهش دهد. با پیشگیری از التهاب در روده، که مساله ای کلیدی برای سیستم ایمنی است، آبلیمو و جوش شیرین می توانند به طور قابل توجهی سلامت روده را تقویت کنند. با استفاده از جوش شیرین برای قلیایی کردن بدن، شما می توانید از حالت اسیدی بدن، پیشگیری کنید.

کرونا با نیش حشرات منتقل می شود؟

حشرات منشأ انتقال بسیاری از بیماری ها به انسان هستند، آیا احتمال انتقال بیماری ویروس کرونا از طریق نیش حشرات نیز وجود دارد؟ تا به امروز هیچ گونه اطلاعات و مدرکی که نشان دهنده انتقال ویروس کرونای جدید توسط حشرات باشد، وجود ندارد. در واقع ویروس کرونا یک ویروس تنفسی است که در درجه اول از طریق ترشحات بینی هنگام صحبت کردن، سرفه یا عطسه فرد مبتلا، یا آلودگی سطوح گسترش می یابد.

میوه خشک و آجیل آنتی اکسیدان

میوه خشک و آجیل آنتی‌اکسیدانی به شمار می‌روند که از مواد معدنی، چربی سالم، پروتئین و فیبر تشکیل شده‌اند؛ به همین دلیل قادرند سطح کلسترول خون را کنترل و به تامین انرژی بدن کمک کنند. این مواد مغذی خوراکی گرسنگی را از بین می‌برد؛ ولی از آن‌جا که مقدار کالری زیادی دارد، باید به اندازه مشخص ۱۵ تا ۲۰ گرم در روز مصرف شود. تا بتوانید با کمک آن‌ها کاهش وزن داشته باشید.

میزان لازم مایعات در افطار

میزان مایعات مصرفی براساس میزان عطش فرد از یک تا چند لیوان متفاوت خواهد بود، بهترین حالت بعد از مصرف مایعات گرم این است که به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بعد از مصرف مایعات گرم هیچگونه غذایی مصرف نشود تا مایعات و قند خورده شده جذب بدن ‌شود.در این صورت هم عطش فرد کاهش خواهد یافت هم با جذب سریع قندهای خورده شده میزان گرسنگی فرد کاهش خواهد یافت.

مدت فعال ماندن کرونا بروی سطوح

ویروس کرونا می تواند تا ۳ ساعت روی کاغذ و دستمال کاغذی و تا ۲ روز روی پارچه فعال بماند. ویروس کرونا می تواند مدت زمان بسیار بیشتری (نزدیک به ۴ روز) روی پول کاغذی و شیشه فعال بماند. البته مدت زمان فعال ماندن به رطوبت و دمای محیط هم بستگی دارد. ویروس کرونا در دمای زیر ۳.۸ درجه سانتی گراد تا دو هفته در لوله آزمایشگاه فعال می ماند، اما در دمای زیر ۳۷ درجه یک روز می تواند دوام بیاورد.

کمبود این ویتامین شاید به مرگ در اثرکرونا منجر شود
داده‌های به دست آمده از یک پژوهش بیانگر آن است، افرادی که سطح ویتامین دی در بدنشان پایین است بیشتر احتمال دارد به ویروس کرونا مبتلا شوند و از عفونت ناشی از آن جان خود را از دست بدهند.
در این پژوهش‌، با مقایسه نرخ ابتلا و تلفات ناشی از ابتلا به این بیماری، مشخص شد میان مصرف این ویتامین و شمار مرگ و میر بالاتر در اثر کرونا ارتباط وجود دارد. محققان مدتی پیش نیز طی اظهارنظری اعلام کرده بودند، میان کمبود ویتامین دی و ابتلا به کرونا ارتباط‌هایی وجود دارد که لازم به بررسی بیشتری است. آنها باور دارند، کمبود این ویتامین می‌تواند ایمنی بدن را کاهش دهد؛ بنابراین اگر کمبود ویتامین دی داشته باشیم مقابله با ویروس‌کرونا برای بدن سخت‌تر می‌شود.

روزه داری در روزهای شروع کرونا
پزشکان متفق القول هستند که نخوردن غذا به طور متناوب در دوران روزه داری اسلامی نه تنها عارضه‌ای در افراد سالم ایجاد نمی‌کند؛ بلکه سبب تقویت ایمنی بدن، کاهش پاسخ‌های التهابی زیان بار و بهبود واکنش بدن در موارد استرس می‌شود. تمامی افراد سالم زیر ۶۵ سال با رعایت موارد بهداشتی و تغذیه‌ای می‌توانند روزه بگیرند. بیمارانی که پیوند اعضاء شده‌اند نباید روزه بگیرند، اما روزه گرفتن برای بیماران پیوند قرنیه بلامانع است.: روزه داری در شرایط بحران ویروس کرونا برای بیمارانی که مبتلا به سایر بیماری‌ها هستند و قبلا روزه داری برای آن‌ها منع نداشته است، متفاوت از سال‌های دیگر نبوده و این بیماران در موارد خاص با نظر پزشک متخصص اقدام به روزه داری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

حسینی – رئیس اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خراسان

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت