بسته سلامت

تخم کتان چه فوایدی برای پوست دارد؟

پاکسازی ناخالصی‌های موجود بر روی پوست. از بین برنده چین و چروک پوست و به جوانسازی پوست کمک میکند و مانع پیری زودرس پوست می‌شود.. افزایش درخشندگی، کشیدگی و استحکام پوست می شود. مانع از به وجود آمدن جوش و آکنه می‌باشد. رطوبت پوست را بالا می‌برد. جزو بهترین لایه برداران پوست می‌باشد.
بستن منافذ باز پوست و افزایش استحکام پوست چربی‌های اضافی پوست را به خوبی پاک می کند.

عوارض شام نخوردن در ماه رمضان

از جمله عوارض نخوردن شام می‌توان تمرکز به وعده افطار اشاره کرد که بعد از ۱۵ ساعت استراحت و عدم فعالیت دستگاه گوارش به طور ناگهان، حجم سنگینی از مواد غذایی وارد بدن می‌شود و فشار سنگینی را به این بدن وارد می‌کند؛ بنابراین برای تامین سلامت سیستم گوارش به مصرف وعده افطار و شام در حالت سبک و مفید توجه ویژه داشته باشید. سعی کنید از مصرف تنقلات پرکالری پرهیز کنید.

روزه داری برای افراد دارای کبد چرب

چربی‌های اشباع مانند کره و خامه را در وعده‌های غذایی حذف کنید. مصرف مواد نشاسته ایی مانند برنج، نان و ماکارونی را کاهش دهید. پروتئین مورد نیاز بدن خود را با مصرف ماهی و گوشت سفید تامین کنید. از مصرف جگر، کله پاچه بپرهیزید. از خوردن شیرینی جات مصنوعی اجتناب کنید. پس از افطار به مدت دو ساعت پیاده روی سبک انجام دهید. مصرف میوه و سبزیجات تازه در وعده‌هارا فراموش نکنید.‌

روزه داری و افراد دارای فشار خون

روزه گرفتن باعث پاک‌سازی خون، کاهش تصلب شریان و تنظیم سطح پتاسیم و سدیم در خون می شود که در نتیجه فشار خون نیز به حد عادی می رسد. طی سه تا پنج روز پس از روزه داری، غلظت خون کاهش و جریان خون بهبود می یابد و قلب نیاز به تلاش کمتری برای پمپاژ خون دارد و به همین دلیل قلب توان بازیابی و احیا پیدا می کند.البته باید فرد میزان فشار خون را کنترل و در این زمینه با پزشک مشورت کند.

نکاتی برای مصرف چای سبز

چای سبزبه دلیل داشتن کافئین، از جذب مواد معدنی به خصوص آهن جلوگیری می کند.خانمها در دوران بارداری و شیردهی و افرادی که ناراحتی اعصاب دارند و آن هایی که ضربان قلبشان نامنظم است، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنند. زیاده روی در مصرف این چای می تواند باعث دفع زیاد آب از بدن و خشکی مدفوع و بروز یبوست شود.مصرف بیش از حد کافئین باعث بروز علایمی مانند عصبانیت، می شود.

آیا ماسک زدن در محل کار توصیه می‌شود؟
اگر در محیط باز یا داخل ماشین تنها هستید نیازی به زدن ماسک نیست. اما تمام این مسائل بستگی به شرایط دارد، اگر در محیطی که چند نفر با هم کار می کنند، زدن ماسک کاملا توصیه می شود. اگر در محیط ها باز فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنید نیازی به زدن ماسک نخواهد بود.در شرایط شیوع کرونا از خوردن صبحانه مشترک در ادارات اجتناب کرده و با رعایت فاصله حداقل یک متر و نیم و زدن ماسک در مسیر پیشگیری از این بیماری گام بردارید. اگر کارمندی تب و یا سرفه دارد، تا زمان بهبودی در محل کار حضور نداشته باشد. در شرایط شیوع کرونا از خوردن صبحانه مشترک در ادارات اجتناب کرده و با رعایت فاصله حداقل یک متر و نیم و زدن ماسک در مسیر پیشگیری از این بیماری گام بردارید

چه کار کنیم که بعد از افطار دل درد نگیریم؟

برای داشتن و حفظ یک دستگاه گوارش سالم، دانستن بایدها و نبایدهای تغذیه‌ای و نوشیدنی ضروری است.
در روزه‌داری معده چند ساعت را با گرسنگی و تشنگی مواجه و ساعات زیادی خالی بوده است، به همین دلیل، اینکه با چه چیزی در مرحله اول پر شود اهمیت دارد؛ بعنوان مثال اگر روزه را با نوشابه طبیعی یا گازدار باز کنیم به دستگاه گوارش آسیب زده می شود. نوع تغذیه در ماه رمضان به ویژه در وعده افطار و سحر در بروز مشکلات گوارشی مثل انواع دل دردها بسیار موثر است. فرد روزه‌‌دار نباید در بدو افطار، معده خود را با حجم زیادی از موادغذایی پر کند و بایستی افطار به صورت کاملا معمولی و ساده برگزار شود. درواقع این توجیه درستی نیست که چون معده ساعات طولانی خالی بوده در یک زمان باید حجم آن را به طور کامل پر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت