بسته سلامت

کولر را با کرونا تنظیم کنید

بسیاری از کارشناسان بهداشت، در مورداستفاده از کولرهای گازی و آبی ابراز نگرانی کرده‌اند. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که درجه حرارت بالا شیوع و گسترش بیماری کووید ۱۹ را کاهش می‌دهد. دمای مطلوب برای انتقال ویروس کرونا، ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. چرخش هوای خنک توسط دستگاه‌های تهویه مطبوع اتاق باید با ورودی هوای آزاد از طریق پنجره کمی باز انجام شود و به‌گونه‌ای هوا در جریان قرار داشته باشد.

میگرن و علائم خطرناک آن

تاری دید می تواند بخشی از یک وضعیت آئورا باشد که گاهی اوقات درست پیش یا با آغاز یک میگرن شکل می گیرد. از دیگر علائم چشمی مرتبط با میگرن می توان به مشاهده خطوط زیگ زاگ و دوبینی اشاره کرد. این شرایط معمولا موقتی بوده و یک دوره کوتاه ادامه می یابد. این علائم چشمی معمولا خطرناک نیستند، اما در صورت تداوم برای مدت زمان طولانی تر برای بررسی دقیق شرایط باید به پزشک مراجعه کنید.

دلیل سردرد روزه داران چیست؟

سردرد می تواند علت های بسیاری داشته باشد، اما سردردهای مرتبط با روزه داری ناشی از گرسنگی و افت قند خون، ازدست دادن آب بدن و خواب ناکافی است. افرادی که با روزه‌داری دچار تشدید دردهای میگرنی می شوند، با مشورت با پزشک و برای حفظ سلامت از روزه گرفتن خودداری کنند، اما آن دسته از افرادی که دچار علایم نمی‌شوند، می‌توانند روزه بگیرند.‌ ورزش های سنگین، غذاهای خاص می تواند باعث شروع حمله میگرن شود.

تاثیرات بلند مدت کرونا بر مغز

سلامت مغز انسان وابسته به تأمین مداوم اکسیژن برای این اندام حیاتی است و عفونت های تنفسی ریه ناشی از ویروس هایی مانند کووید-۱۹ ممکن است به میزان قابل توجهی اکسیژن رسانی به مغز را کاهش دهد. بیماران، علایم مشکلات عصبی را هم در طول بیماری و هم بعد از آن تجربه کنند. سردرگمی، کاهش توانایی تمرکز، مشکلات حافظه و نوسانات خلقی برخی از علایم شناختی است که بیماران مبتلا به کووید-۱۹ از آن رنج ببرند.

خواص شگفت انگیز برای نوزادان

خواص شگفت انگیز این میوه، نه تنها به بهبود وضعیت بدن زنان در زمان بارداری کمک می‌کند، بلکه آثار مثبتی بر شکل گیری جنین دارد. البته استفاده از این میوه برای کسانی که به دلایلی منع مصرف دارند توصیه نمی‌شود.جبران کمبود ویتامین‌ها، مواد معدنی و عناصر دیگر ناشی از برون روی مواد مغذی ناشی از تهوع در دوران بارداری.باعث باهوش شدن نوزاد می شود و به دلیل دارا بودن ویتامین در سیستم عصبی جنین اثر مثبت می گذارد.
در روزهای قرنطینه چگونه دندان هایمان را سفید کنیم؟
گرداندن روغن در دهان:این یک روش سنتی هندی است که به بهداشت دهان و از بین بردن تاکسین بدن کمک می‌کند. این روش در از بین بردن باکتری‌ها که ایجاد پلاک و زردی دندان‌ها را به دنبال دارند مؤثر است. می‌توان همانند سنت هندی‌ها از روغن آفتابگردان یا کنجد استفاده کرد؛ هرچند هر روغنی کارآمد است. روغن نارگیل نیز به‌دلیل طعم خوشایندش انتخاب پر طرفداری است. به‌علاوه سطح بالای اسیدلاکتیک در این روغن، آن را به‌عنوان ماده‌ مؤثری در کاهش التهاب لثه و کشتن باکتری‌ها، شناسانده است. فعلاً تأثیر این روش در سفیدی دندان به‌لحاظ علمی اثبات نشده است اما یک روش ایمن است که ارزش امتحان کردن دارد! این روش برای مینای دندان بی‌خطر است و می‌تواند روزانه انجام شود.
توصیه‌هایی برای پیشگیری و درمان یبوست در ماه رمضان
انجیر و آلوی خیس کرده در درمان یبوست بسیار موثر است و، چون آلو ملین است خوردن آن نیز برای مبتلایان به یبوست بسیار مفید است. پیشنهاد می‌شود افراد مبتلا به یبوست از نان سبوس دار استفاده کنند چرا که مصرف سبوس گندم در رفع این مشکل موثر است. یبوست و کم آبی با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند؛ بنابراین توصیه می‌شود در فاصله افطار تا سحر آب به مقدار زیاد مصرف شود.برای رفع یبوست باید از خوردن گرمیجات و مواد غذایی شور و سرخ کرده خودداری کرد.مغز پسته، گردو، بادام می‌توانند در درمان یبوست موثر واقع شوند.عسل و خرما به علت دارابودن کربوهیدرات فراوان، مسهل هستند و برای درمان یبوست تاثیر زیادی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت