اقتصادی و اجتماعی

زمان ثبت نام مردان مجرد بالای ۲۵ سال در طرح ملی مسکن

تا قبل از ۱۵ دی ماه سامانه ثبت نام آقایان مجرد را قبول نمی‌کند و این گروه قبل از تاریخ مذکور به سامانه مراجعه نکنند. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آقایان مجرد بالای ۲۵ سال از ۱۵ دی ماه برای ثبت نام در نهضت ملی مسکن به سامانه ثمن مراجعه کنند.

برگزاری کلاس‌های جبرانی برای ابتدایی‌ها از بهمن‌ماه

 معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای فاز دوم برنامه «جبران و تثبیت یادگیری» از بهمن ۱۴۰۰ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: دانش‌آموزان پایه‌های اول، دوم و سوم که آموزش سال گذشته را در فضای مجازی شروع کرده بودند دچار ضعف جدی در مهارت‌های پایه سواد به ویژه مهارت پایه‌ای نوشتن هستند.

جدیدترین آمار بی‌سوادان در کشور اعلام شد

محمدزاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت:  با اجرای طرح بسیج عمومی سوادآموزی در سال ۱۳۶۹ و آموزش بیش از ۴.۱ میلیون نفر بی سواد مطلق در طول یک دهه، در سال ۱۳۷۵ نرخ باسوادی در ایران به ۷۹.۵درصد رسید(۱۸درصد افزایش). این افزایش در سرشماری ۱۳۸۵، ۹۰ و ۱۳۹۵ به ترتیب به ۸۴.۶درصد، ۸۴.۸درصد و ۸۷.۶ درصد ادامه پیدا کرد و در برآوردسال ۱۴۰۰ این رقم به ۹۰.۵ درصد افزایش یافته است. اما متأسفانه هنوز جامعه ما با حدود ۷.۵ میلیون بی‌سواد روبه‌روست.

شواهد آغاز پیک ششم مشخص است

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هشدار نسبت به وقوع پیک ششم کرونا در کشور، گفت:شواهد آن مشخص و قابل دیدن است؛ به شکلی که در برخی مناطق طغیان‌های از اپیدمی قابل مشاهده است. سوری با اشاره به ضرورت اعمال تدابیر لازم برای مقابله با اپیدمی،خاطرنشان کرد: اقداماتی مانند افزایش پوشش واکسیناسیون و در صورت نیاز دُزهای بعدی باید صورت گیرد.

قرار گرفتن ۷۳۰ هزار معلم در طرح رتبهبندی معلمان

منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: طرح رتبه بندی در مجلس در مرحله بررسی است، دولت ۵۰۰ هزار معلم را در لایحه در نظر گرفته بود، اما مجلس این تعداد را به ۷۳۰ هزار نفر رساند وی خاطر نشان کرد: ۱۰ میلیارد تومان در مجلس برای مدرسه سازی  درنظر گرفته شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت