اقتصادی و اجتماعی

جزئیات حذف ضامن از وام‌های بانکی

خاندوزی وزیر اقتصاد درباره حذف ضامن از تسهیلات خرد بانکی گفت: در حال حاضر اراده جدی برای پرداخت تسهیلات بر مبنای اعتبارسنجی بین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وجود دارد و در روزهای آینده به بانک‌های دولتی تکلیف خواهد شد تا با اتکا به رتبه اعتبار افراد اعم از حقوق بگیران، بازنشستگان و کسانی که سوابق آن‌ها ثابت کند که توانایی بازپرداخت اقساط را دارند، پرداخت تسهیلات را بدون ضامن و وثیقه انجام دهند. وی افزود: پس از اجرای این امر و آغاز آسیب شناسی‌ها، چند ماه بعد برای تسهیلات با نرخ‌های بالاتر نیز نظام اعتبارسنجی و دریافت وام بدون ضامن و وثیقه اجرا خواهد شد..

شرط مجلس برای حذف ارز ترجیحی

اقتصاد نیوز نوشت: مجلسی ها در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، در مقابل سیاست حذف ارز ترجیحی برای سال آینده مقاومت کردند و شرط اجرایی شدن این خواسته دولت را پرداخت یارانه معیشتی عنوان می کنند

بانک ها چقدر تسهیلات قرض الحسنه می دهند؟

ایرنا نوشت: رئیس جمهور در سخنان خود به بانک ها بر ضرورت تقویت جریان قرض الحسنه تاکید کرده است. در این زمینه آمارهای بانک مرکزی نشان می دهد که سهم تسهیلات قرض الحسنه از مانده کل تسهیلات در سال های اخیر،  رشد کرده و از کمتر از ۶ درصد به بیش از ۸ درصد رسیده است. به نظر می رسد این روند پس از انتقادها راجع به انحراف منابع قرض الحسنه در سال های گذشته رخ داده است.

نماینده مجلس: «نان» گران نمی‌شود

 عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی، گفت: در مسأله گندم دولت اعلام کرده قیمت نان افزایش نخواهد یافت بلکه صرفا روند اصلاح می‌شود و مردم همان قیمت قبلی را می‌پردازند و مابه‌التفاوت قیمت را دولت به نانواها پرداخت می‌کند. میرتاج الدینی افزود: در مساله گندم دولت اعلام کرده قیمت نان افزایش نخواهد یافت بلکه صرفا روند اصلاح می‌شود و مردم همان قیمت قبلی را می‌پردازند و مابه التفاوت قیمت را دولت به نانواها پرداخت می‌کند.

دلیل گرانی برنج در کشور

دبیر اتحادیه بنکداران ‌گفت: تمام بازارهای ۱۴گانه ما در رکود هستند و در تمامی کالاها مردم برای خرید دست نگه‌ داشته‌اند و منتظر کاهش قیمتند، حال اینکه در بازار برنج شاهد این افزایش هستیم، به هیچ وجه عادی نیست.حسنی می‌افزاید: افزایش قیمت برنج ایرانی غیرمنطقی و غیرعلمی است و به اعتقاد من در قیمت‌گذاری برنج گرانفروشی و سودجویی صورت می‌گیرد که این اجحاف در حق مردم استاو تأکید می‌کند: گرانی‌ برنج از شمال سرچشمه می‌گیرد، ما تعیین‌کننده نرخ نیستیم

با عنوان «شهید خدمت» برای آتش‌نشانان پلاسکو موافقت شد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از موافقت مقام معظم رهبری با اطلاق عنوان «شهید خدمت» به آتش‌نشانان حادثه پلاسکو خبر داد. تشکری افزود: طی چند روز آینده فرمان رهبر معظم انقلاب از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران به خانواده شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو ابلاغ خواهد شد.

مجلس تحقیق و تفحص از صنعت خودرو را کلید زده

سلیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه موضوع تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس کلید زده شده، توضیح داد: مجلس به این موضوع به صورت جدی ورود کرده و جلسات متعددی در این مدت کوتاه روی کار آمدن جناب آقای فاطمی امین، با وزیر صمت داشته است. یکی از محورهای مطرح در تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، موضوع کیفیت است که مجلس آن را کلید زده و با جدیت آن را دنبال می‌کند و به زودی گزارش آن به صحن علنی آن ارائه شود. البته قول‌هایی داده شده و امیدواریم در این دولت به این وعده‌ها و قول‌های داده عمل شود.

ایراد شورای نگهبان به لایحه رتبه‌بندی معلمان

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: با توجه به بررسی اعضای شورا، مصوبه رتبه بندی معلمان مجددا به مجلس ارسال می‌شود. وی اظهار داشت:درباره مصوبه رتبه بندی معلمان با توجه به جلسات متعدد شورای نگهبان، این شورا با اهداف مصوب موافق است و با توجه به اینکه در برخی از موارد در لایحه دولت تغییراتی صورت گرفته است شورای نگهبان اشکالات و ابهاماتی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت