افتتاح مرکز تفریحی در اراضی پادگان تا شهریور

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نواقص فنی و اداری بر سر راه تعیین تکلیف پادگان بیرجند، گفت: با اقدامات انجام شده مردم به زودی شاهد تحولات خوبی در این منطقه خواهند بود. حمید ملانوری شامگاه جمعه در جریان بازدید میدانی از اراضی پادگان اظهارکرد: تعیین تکلیف زمین های ارتش از موضوعاتی است که طی سال‌های اخیر، به عنوان مطالبه مردم و رسانه‌ها مطرح شده است. وی ادامه داد: تعیین تکلیف این اراضی، نیازمند بررسی های تخصصی و فنی داشت که در جایگاه خود مورد بحث و رایزنی قرار گرفت. به گفته وی؛ برای رفع این مشکل کمیسیون ماده ۵ تشکیل شد و همکاری و تعاملاتی بین دستگاه های متولی، ارتش، شهرداری، شورای شهر، فرمانداری و استانداری صورت گرفت و طی نشست‌های متعددی که اخیرا برگزار شد، تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان، تصریح کرد: تعیین تکلیف فضاهای موجود و کاربری های املاک چه آنهایی که به عنوان فضای عمومی به شهرداری تحویل می شود، چه بخشی که برای کاربری های مسکونی و اداری در اختیار ارتش قرار می گیرد و چه آن قسمتی که برای تأمین تأسیسات شهری و خدماتی به حوزه راه و شهرسازی تحویل می شود، مهمترین مصوبه کمیسیون ماده ۵ بود. ملانوری تأکید کرد: در قالب این تصمیمات فنی و مهندسی، اقداماتی شروع شده، شورای شهر و شهرداری ورود کرده اند و کار به خوبی در حال انجام است. به گفته وی؛ حوزه‌های دیگر نیز اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده اند. وی با اشاره به اینکه مکانی که الان در آن ایستادیم، فضای سبز است، ادامه داد: اقدامات زیرساختی لازم در این مکان، در حال انجام است و بنا به قول شهردار، به زودی روشنایی و فضای سبز در آن ایجاد می شود. به گفته وی؛ با اقداماتی که انجام شده، این مکان به عنوان یک مرکز تفریحی و فضای سبز در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ارتش هم در اراضی در اختیار خود، چندین واحد مسکونی سازمانی احداث می کند، این اقدام ارتش به امنیت شهر، استان و کشور کمک می کند.

ملانوری ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی نیز در بخش در اختیار خود، اقداماتی در مسیر توسعه استان صورت خواهد داد. وی با بیان اینکه کار در حال انجام است، اما هنوز نواقص فنی، تخصصی و اداری وجود دارد، خاطر نشان کرد: بازدید ما برای همین بود که شرایط و کارهای انجام شده را از نزدیک ببینیم و مشکلاتش را حل کنیم. وی با بیان اینکه روند کار خوب است و امیدواریم به زودی مردم نتیجه اقدامات را ببینند، گفت: بنا به برنامه ریزی های شهرداری، فضای سبز تعبیه شده در این اراضی تا شهریور ماه تمام می‌شود و تجهیزات روشنایی هم هفته آینده نصب خواهد شد. جاوید شهردار بیرجند هم با اشاره به اینکه عملیات باغ مفاخر و میدان اجتماعات از سال ۹۸ شروع شده، گفت: مرحله اول طرح حدود ۸ هکتار است که عملیات فضای سبز تعبیه شده در این مکان تا شهریور ماه تمام می‌شود و تجهیزات روشنایی هم هفته آینده نصب خواهد شد. حال باید دید با تدابیری که در سطح استان و شهر بیرجند دیده شده است اراضی موسوم به پادگان ۰۴ که روزی نماد سرسبزی شهر بوده اند و اکنون با درختان خشکیده باعث نگرانی شهروندان شده است دوباره با کاربری های شهری زنده خواهد شد ؟ – یعقوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت