اخبار فرهنگی – اجتماعی

مراسم استقبال از شهید گمنام و یادواره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود

محمدی- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه هویت یک تن از شهدای گرانقدر گمنام دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند شناسایی شده گفت :نام این بزرگوار شهید علیرضا حسینی واز مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران می باشد و خانواده محترم ایشان ساکن استان تهران هستند که برای شرکت در مراسم عازم خراسان جنوبی هستند . هاشمی افزود: مراسم استقبال از خانواده گرانقدر این شهیدو یادواره شهدای دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند همزمان با روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزارمی شود .وی با دعوت از همه اقشار امت حزب ا… برای شرکت در این مراسم معنوی و ملکوتی گفت :زمان شروع مراسم استقبال از خانواده معظم شهید حسینی و یادواره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۱۶ آذرماه و محل برگزاری انتهای خیابان آیت ا… غفاری، دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، مزار شهدای گمنام خواهد بود . هاشمی ضمن قدردانی از ارتش ،سپاه ، نیروی انتظامی ، بنیاد شهید و اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس ، سازمان تبلیغات اسلامی ،صدا و سیما، استانداری خراسان جنوبی ، فرمانداری، وشهردای بیرجند و همه دستگاه هایی که در برگزاری این مراسم همکاری نموده اند گفت: با هماهنگی و همکاری شهرداری بیرجند سرویس ایاب و ذهاب ساعت هشت و سی دقیقه صبح سه شنبه در محل میدان ابوذر برای انتقال اقشار مختلف مردم به محل برگزاری مراسم آماده خواهد بود .

بیان رشادت های شهدا؛ رسالتی ملی و انقلابی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان با اشاره به خانواده معظم شهدا و ایثارگران ، نکوداشت یاد و خاطره مجاهدت ها ورشادت‌های این عزیزان را یک تکلیف شرعی ملی و انقلابی دانست و گفت :سال های دفاع مقدس نقطه عطفی برای حفظ آرمان‌ها تمامیت ارضی و مبارزه با دشمنان و متجاوزان بود. هاشمی گفت :آرامش و اقتدار بین‌المللی کشور عزیز اسلامی ما در پرتو رهبری امامین انقلاب و رشادت ها و فداکاری‌های جوانان غیور و رزمندگان پرتوان و فداکاری ایثارگران و شهدای گرانقدر به دست آمده است و لذا نکوداشت و بزرگداشت مقام این عزیزان عالی مقام گامی در جهت ترویج روحیه ایثارو فداکاری وزنده نگه داشتن فرهنگ رادمردی و شهادت طلبی است . هاشمی افزود :امیدواریم تلاش ها و خدماتی که انجام می دهیم، مورد رضایت شهدا و ره توشه آخرت مان باشد . رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گفت: تجلیل و تکریم از پدران و مادران گرامی شهدا که شرافتمندانه فراق و داغ جگر گوشه خود را تحمل کردند، تکلیف شرعی و انقلابی است و وظیفه ای است که در راستای احیای ارزش ها بر عهده همه ی ماست . رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه شهدای گرانقدر رسالت سنگینی بر عهده ما گذاشته اند به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری اشاره کردو گفت: امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست .هاشمی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به تعمیق و ترویج آموزه های فرهنگی و معنوی داشته و اخیراً سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی نیز توسط ریاست عالی دانشگاه ابلاغ شده که در آن توجه بسیار جدی به ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی و بیانیه بسیار مهم گام دوم انقلاب انجام گرفته است. وی اضافه کرد: در تقویم دانشگاه آزاد اسلامی استان این مراسم به عنوان یک رویداد بسیار بزرگ فرهنگی در سال ۱۴۰۰ محسوب می شود. هاشمی ادامه داد: رویدادهای فرهنگی بزرگ دیگری مانند بزرگداشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در سال های اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند برگزار شده است. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند افزود: برگزاری یادواره شهدا در حقیقت استمرار راه شهیدان است چراکه شهدا مشعل های پر فروغی هستند که راه حقیقت و سعادت را نشان می دهند.درواقع همان گونه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند: خاصیت کشته شدن در راه خدا این است که انسان جان خود را صرف می‌کند برای یک هدف و مقصد الهی و خدای متعال هم در پاسخ به این ایثار و گذشت بزرگ حضور او را در ملت تداوم می بخشد و یاد، فکر و آرمان او زنده می ماند .

تاکید استاندار بر تحقق مصوبات سفر ریاست جمهوری

نوکندی- استاندار خراسان جنوبی بر پیگیری جدی برای تحقق صددر صدی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان تأکید کرد. قناعت در جلسه هماهنگی و جمع بندی نهایی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خاطرنشان کرد: در راستای رفع مسائل استان باید از این فرصت حداکثر استفاده را ببریم. وی ادامه داد: جمع بندی این نشست در جلسه با معاون اول ریاست جمهوری دکتر مخبر مطرح خواهد شد تا برای اجرا به وزارتخانه ها و دستگاه ها ابلاغ شود. استاندار اضافه کرد: پیرو سفر رئیس جمهور به استان، تعدادی از مطالبات ارائه گشت و مورد تأیید قرار گرفت و بعد از سفر و طی جلسه شورای برنامه ریزی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، لیست نهایی درخواست ها تهیه و در قالب پیشنهادات استان به نهاد ریاست جمهوری ارسال شد. عالی ترین مقام دولت در استان اضافه کرد: هفته گذشته و طی جلسه ای در دفتر معاون اجرایی رئیس جمهور با حضور نمایندگان وزارتخانه ها و جمعی از مسئولان استان، تمام این پیشنهادات، مورد ارزیابی قرار گرفت. به گفته وی؛ بخشی از این پیشنهادات تصویب شد و تأیید تعدادی از آنها هم به جلسه ای با حضور دکتر مخبر و وزرا موکول شد. قناعت ادامه داد: در این جلسه در خصوص تمامی این موارد تصویب شده، نیازمند بررسی و پیشنهادات جدید، به طور مفصل، بحث و گفتگو شد. وی تصریح نمود: هدف ما این است که از تمامی این موارد در جلسه ای که با حضور دکتر مخبر و وزرا برگزار می شود، دفاع شود. استاندار گفت: از محل مصوبات سفر، تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته که این اعتبار در بین برخی دستگاه ها از جمله راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، دانشگاه علوم پزشکی و… توزیع شد. وی تأکید کرد: برای تحقق صددرصدی این مصوبات، به طور جدی تلاش خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت