اخبار فرهنگی – اجتماعی

اشتغال‌زایی برای ۳۳۰ معلول

صباغی -مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به رایزنی های اداره کل بهزیستی برای اشتغال معلولان یادآور شد: تا ۸ ماه اول امسال برای ۳۳۰ نفر معلول اشتغال زایی کرده ایم و تا پایان سال آن را به ۴۸۰ فرصت شغلی تبدیل خواهیم کرد. علی عرب نژاد در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی معلولیت، با بیان اینکه نرخ شیوع معلولیت در خراسان جنوبی از میانگین کشوری بالاتر است و از نظر تعداد معلولان نیز رتبه خوبی در کشور نداریم اظهار کرد: در حال حاضر ۲۸ هزار و ۱۰۸ معلول زیر پوشش بهزیستی خراسان جنوبی هستند و از نظر معلولان ذهنی و شنوایی رتبه‌های اول را کشور داریم . وی با اشاره به اینکه نرخ شیوع معلولیت در کشور ۲/۱ و در خراسان جنوبی ۳/۶ است,عنوان کرد: در راستای کاهش نرخ معلولیت خدمات مشاوره ژنتیک، غربالگیری شنوایی و بینایی، طرح رصد معلولیت ها انجام شده است.

استفاده ۵۵۷ نفر از خدمات توانبخشی از ابتدای سال

وی یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون ۵۷۷ نفر از خدمات توان پزشکی استفاده کردند که ارزش آن ۲ میلیارد و ۹۴۴ میلیون ریال می شود. عرب نژاد اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون برای ۴۸۷ نفر خدمات ایاب و ذهاب به ارزش یک میلیارد و ۸۳۱ میلیون ریال پرداخت شده است. وی یادآور شد: از ابتدای سال برای سه نفر کاشت حلزون انجام و به ازای هر نفر ۶ میلیون تومان حمایت شده است. مدیرکل بهزیستی استان عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۵۰۹ نفر از وسایل کمک توان بخشی از جمله ولیچر، وسایل نابینایی، ناشنوایی استفاده کردند. عرب نژاد گفت: همچنین ۴۱۸ نفر کمک هزینه خرید وسایل و ۲۴۳ نفر کمک هزینه اوروتز پروز دریافت کردند که ارزش ریالی آن ۲۰ میلیارد ریال می شود. وی با بیان اینکه منابع دولتی پاسخگوی نیاز جامعه هدف استان نیست، ادامه داد: برای تامین امکانات مورد نیاز به دنبال جذب خیران هستیم و تاکنون خیرانی جذب شده اند. مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در استان قول تامین ۱۰۰ دستگاه ویلچر را به بهزیستی داده است، یادآور شد: ۸۲ دستگاه تامین و طی هفته جاری در اختیار جامعه هدف قرار خواهد گرفت و مابقی نیز بزودی تامین می شود.

تسهیلات طرح اشتغال خرد در روستاها برای معلولان

معاون امور توانبخشی خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه در هفته معلولیت مراسم متعددی برای جامعه هدف پیش بینی شده است، افزود: مسابقات ورزشی در رشته های بوچیا، دارت و ویلچر رانی برای معلولان ورزشکار برگزار می شود. جمیله رضازاده با اشاره به اینکه ۱۷۲ صندوق خرد روستایی cbr در استان برای جامعه هدف داریم، ادامه داد: با کمک بانک کارآفرینی برای اشتغال معلولان در روستاها کمک می شود و برای هر طرح اشتغال ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان تسهیلات به صندوق های cbr و از طریق این صندوق ها به معلولان در روستاها پرداخت می شود .وی خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی ۵ هزار و ۵۷۰ نفر پشت نوبت مستمری و حق پرستاری داریم که منتظر تأمین اعتبارات کشوری برای پرداخت می باشد و موضوع در همه ی استان ها بوده که بارها این موضوع را به مسئولان کشوری و نمایندگان جهت تصویب بودجه ی لازم گوشزد کرده و رایزنی های زیاد انجام شده است. معاون امور توانبخشی خراسان جنوبی در بحث مناسب سازی برای تردد معلولان استان، اظهار کرد: اقداماتی در برخی از نقاط شهر انجام شده اما برای بهبود مناسب سازی سایر نقاط شهر باید با همکاری شهردار بیرجند رایزنی و اقدام شود.

احداث ۳۱۰۰ مسکن برای مددجویان بهزیستی استان

معاون مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهزیستی خراسان‌جنوبی نیز با بیان اینکه از ابتدای طرح مسکن در خراسان جنوبی برای ۳ هزار و ۱۰۰ مددجوی بهزستی مسکن احداث شده است، افزود: ۲۵۰۰ واحد مربوط به معلولان و ۶۰۰ واحد مربوط به زنان سرپرست خانوار است. رحیمی یاد آور شد از ۳ هزار و ۱۰۰ واحد ۲۴۰۰ واحد تحویل شده است و مابقی در دستور کار است. معاون حمایت و مشارکت های بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: تمام جامعه هدف بهزیستی که دارای شرایط هستند در سایت مسکن ثبت‌نام کنند تا در اولویت برنامه ریزی قرار گیرند. رحیمی خاطرنشان کرد: معلولان مجرد ۲۰ سال به بالا شرایط برخورداری از مسکن را دارند و به جای آورده متقاضی، بهزیستی این سهم را واریز می‌کند. وی با بیان این‌که در بحث اشتغال برای بکارگیری معلولان مشوق هایی برای کارفرما در نظر گرفته شده است، تسهیلات خود اشتغالی کارفرمایی قرض الحسنه چهاردرصد ۷ ساله تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

قاسمی – انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد که در نتیجه آن

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت