اخبار فرهنگی – اجتماعی

تقدیر و قدردانی از نانوایان بسیجی و ایثارگر

صباغی – به مناسبت ۲۲آبان روز نان طی مراسمی از نانوایان بسیجی و ایثارگر بیرجند به نمایندگی از نانوایان کل استان تقدیر و قدردانی شد. رئیس هیئت مدیره تعاونی نانوایان بیرجند در این مراسم با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات این صنف زحمتکش نبودن کارگر ماهر است افزود: امیدواریم با حمایت مسئولان و قیمت عادلانه نان بتوانیم خدمت رسانی بهتری به همشهریان داشته باشیم. مختاری افزود: کاهش ضایعات ۳۰ درصدی نان نیز یکی  دیگر از اهداف برگزاری این مراسم است. نائب رئیس اتحادیه نان نیز گفت: از استاندار درخواست اجرا و‌ یکسان سازی قیمت نان با نرخ کشوری طبق مصوبه تنظیم بازار طبق مصوبه معاون رئیس جمهور در تاریخ بیستم ماه جاری را داریم. عجم با بیان اینکه بزرگداشت روز ملی نان ، نشانه قداست و اهمیت نان به عنوان برکت سفره های ایرانی است افزود: در فرهنگ ایرانیان فرصت شایسته ای برای یادآوری در ارزش و تکریم نان و تجلیل از خدمتگزاران عرصه نان می باشد. گفتنی است این مراسم با حضور فرمانده حوزه اصناف، اعضای اتحادیه و تعاونی نانوایان و دکتر فروزانفر عضو شورای شهر برگزار شد.

تولید ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار حلقه انواع تایر رادیال سواری در کویرتایر

یعقوبی- مدیرعامل شرکت کویرتایر از تولید ۲ میلیون و ۳۳۱ هزار و ۶۶۵ هزار حلقه انواع تایر رادیال سواری در ۷ ماهه امسال در این کارخانه خبر داد. زینلی در جمع مدیران این کارخانه اظهار داشت: این میزان تولید به وزن ۱۷ هزار و۱۳۸ تن بوده است , درحال حاضر۳۵سایز انواع تایر رادیال از رینگ۱۳ تا ۲۰در این کارخانه تولید می شود. مدیرعامل شرکت کویرتایر اظهارکرد: در حال حاضر ۱۹ درصد تایر سواری کشور به لحاظ وزنی و بیش از ۱۸ درصد تایر سواری کشور به لحاظ تعدادی در کویرتایر تولید می شود. زینلی با اشاره به تامین بخش عمده ای از تایر موردنیاز خودروسازان در سایزهای مختلف تصریح کرد، درحال حاضر کویرتایر حدود ۳۰ درصد از نیاز تایر خودروسازان کشور را تامین می کند.مدیرعامل شرکت کویرتایر اتکاء به دانش بومی و داخلی سازی طی ۸ سال گذشته را از اعجاز خلق شده در این کارخانه دانست و گفت:۲۵ درصد سود سال گذشته کویرتایر ناشی از این اقدام بوده است. وی ابرازامیدواری کرد: با همت و همیتی که در رئیس جمهور وجود دارد و نگاه ویژه ای که ایشان به حمایت از تولید دارند شاهد آن باشیم در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال حمایت از تولید،پشتیبانی و مانع زدایی ها نامگذاری شده است ، زمینه بیشتری برای توسعه فعالیت ها و تولید در کویرتایر فراهم شود.

توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک زمستانه بین دانش آموزان

امتحانی- در آستانه فصل زمستان،۵۰۰ بسته پوشاک بین دانش آموزان جامعه هدف بهزیستی خراسان جنوبی توزیع شد. مدیر کل بهزیستی استان گفت: این بسته ها شامل کاپشن، کلاه و شالگردن و کفش است. علی عرب نژاد ارزش این بسته ها را ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این کمک‌ها توسط اداره کل بهزیستی و یک مؤسسه خیریه از تهران جذب شده است. به گفته وی ۴ مرحله پویش کمک‌های مؤمنانه شامل جهیزیه، بخاری، توزیع بسته‌های معیشتی از دیگر اقدامات ادره کل بهزیستی استان از ابتدای امسال بوده است. مدیر کل بهزیستی استان همچنین گفت: هیچ نهاد حمایتی هم مثل بهزیستی، جامعه هدفی با نیازهای خاص و ویژه ندارد! که این مهم با عنایت به جامعه ی هدف گسترده و نیازهای متنوع و ویژه ی معلولان و مددجویان تحت پوشش بهزیستی، حمایت خیرین جامعه و مؤسسات و نهادهای خیریه ای که در راستای کمک های مؤمنانه و غیره فعالیت دارند از بهزیستی را می طلبد. وی همچنین از مردم عزیز در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی شان و از طرفی فشار اقتصادی بر جامعه هدف خاص، جهت اهدای کمک نقدی و غیر نقدی برای تهیه بخاری، پوشاک زمستانی،. هزینه گازکشی منازل ، و پرداخت هزینه خدمات توانپزشکی، درخواست همکاری نمود.

اجرای طرح هادی مانع کوه خواری روستا است

صباغی – مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مطرح شدن این موضوع که طرح هادی سبب کوه خواری می شود، یک نظریه غیر کارشناسی و بدور از واقعیت است، افزود: چرا که در فرآیند تهیه طرح هادی، ابتدا استعلامات مختلف از دستگاه های مرتبط مخصوصاً ادارات منابع طبیعی و جهاد کشاورزی اخذ می شود. قاسم تنها در حاشیه جلسه کمیته کارشناسی طرح های هادی استان گفت: طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه و عمران روستایی یکی از مهمترین ابزارهای مدیریت زمین و اراضی ملی و طبیعی در محدوده های روستایی به حساب می آید . وی با اشاره به اینکه پس از آن طرح در جلسات گروه کارشناسی و تصویب با حضور نمایندگان بررسی می شود، ادامه داد: با بهره گیری از نظر کارشناسان و مشاورین ذیصلاح در این جلسات، پس از بررسی، مورد تصویب قرار می گیرد. وی با اشاره به اینکه استقرار سکونتگاه‌های روستایی در موقعیت های کوهستانی و کوهپایه ای ، از همان ابتدا تاکنون مطرح بوده است، افزود: به طور طبیعی روستاهایی که در مناطق کوهستانی مستقر هستند، توسعه و گسترش آنها در همان موقعیت کوهستانی رخ می دهد. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی با وجود قرارگیری در اقلیم خشک و نیمه بیابانی، دارای مناطق کوهستانی متعدد می باشد، عنوان کرد: روستاهایی در دامنه این مناطق شکل گرفته و توسعه یافته اند. تنها خاطر نشان کرد: پس از تصویب طرح هادی، محدوده اراضی ملی به منابع طبیعی استان و شهرستان ارسال و بررسی های مختلف در کمیته های فنی، استعدادیابی انجام می شود. وی با بیان اینکه از آنجایی که حفاظت و صیانت از اراضی ملی قبل از واگذاری به سایر اشخاص حقیقی یا حقوقی بر عهده منابع طبیعی و آبخیزداری می باشد، ادامه داد: این سازمان حتی اگر یک بوته مرتعی یا درختچه وجود داشته باشد با واگذاری اراضی به بنیاد مسکن مخالفت می کند. وی با اشاره به اینکه از طرفی براساس ضوابط طرح های هادی، تغییر کاربری عرصه های طبیعی ممنوع است: ادامه داد: در صورت قرار گیری این محدوده ها به صورت حفره در طرح های هادی، کاربری آن به صورت فضای سبز یا عرصه های طبیعی تعیین می گردد.

راه اندازی پایگاه سیار اهدای کتاب به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

صباغی – مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه اداره کل کتابخانه های عمومی استان در اقدامی مبتکرانه به راه اندازی پایگاه سیار اهدای کتاب اقدام کرد، گفت: بر همین اساس کلیه شهروندان بیرجندی می توانند با جمع آوری کتاب های خود و اهدای آن به این مینی بوس نشان دار، در وقف کتاب مشارکت کنند. حاجی یادآور شد: این کار فرهنگی موجب رونق قفسه‌های کتابخانه های شهر شده واهمیت کتابخوانی را به همشهریان تاکید می کند. وی خاطر نشان کرد: در بازه هفته کتاب کتاب های مردمی به کودکان و نوسوادان اهدا می شود .مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: به همه کسانی که کتاب اهدا می کنند فرم عضویت رایگان خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت