اخبار فرهنگی – اجتماعی

رتبه مطلوب خراسان جنوبی در مقاوم سازی خانه‌های روستایی

یعقوبی- رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: خراسان جنوبی در مقاوم سازی خانه‌های روستایی از متوسط کشوری بالاتر است و تعامل خوبی با سایر نهادهای خدمت‌رسان در حوزه مسکن داریم. نیکزاد در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته در همه حوادث طبیعی و کاهش آسیب‌های ناشی از آن و در نقاط روستایی و محروم منشأ خیر بوده است، اظهار کرد: خدمت به مردم همواره برای ما یک دغدغه بوده است. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برای انجام وظیفه محرومیت‌زدایی تا پایان سال ۱۴۱۰ تمامی واحدهای مسکونی غیر مقاوم را بازسازی خواهیم کرد، افزود: روزی که یک واحد روستایی غیر مقاوم نداشته باشیم را جشن خواهیم گرفت. نیکزاد با بیان اینکه در طرح هادی خراسان‌جنوبی عملکرد بسیار خوبی در روستاها داشته است، گفت: در زمینه مقاوم سازی منازل روستایی نیز وضعیت خراسان جنوبی به نسبت متوسط کشوری بالاتر است و امید است این مسیر ادامه یابد. وی اظهار کرد: در کشور تعامل بسیار خوبی بین نهادهایی که در حوزه مسکن سازی مسئولیت دارند وجود دارد، اظهار کرد: نمونه این تعامل را می‌توانیم در تعامل بین بنیاد مسکن با راه و شهرسازی، ستاد اجرایی و کمیته امداد خراسان جنوبی دید و امیدواریم با این همدلی اتفاق اتفاقات بسیار خوبی در آینده نیز باشیم. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ما تقویت ماشین آلات بنیاد مسکن خراسان جنوبی است، بیان‌کرد: ما در نهادی مشغول به خدمت هستیم که امام (ره) آن را پایه‌گذاری کرد تا خدمات به محرومین در حوزه مسکن صورت گیرد و از این جهت کار در این مجموعه برای ما افتخار است. نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم در این دیدار ضمن تبریک سالروز آغاز امامت حضرت بقیه‌ا… (عج) اظهار داشت: امام خمینی (ره) افتخار داشت که به او خدمتگزار بگویید، بهتر است تا رهبر صدا بزنید و به همان سیره انبیا و ائمه اطهار (ع) در فکر مستمندان بود.

از مدیران سخنرانی نمی خواهیم

همچنین روز گذشته آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید بنیاد مسکن استان خراسان جنوبی نیز برگزار شد. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این جلسه گفت: از مدیران، سخنرانی نمی‌خواهیم چون کار ما خدمت‌رسانی است. نیکزاد تصریح کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هر جا پروژه‌ای بوده که دارای پیچیدگی و سختی است، حضور فعالی داشته است . وی اظهار داشت: تاکنون نیمی از واحدهای مسکن روستایی کشور مقاوم‌سازی و نوسازی شده است و سالانه باید ۱۰ درصد واحدهای باقیمانده مقاوم‌سازی شود. نیکزاد گفت: سال ۸۴ هفت درصد از مساکن روستایی کشور مقاوم بود که از سال ۸۴ تاکنون سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی بهسازی و نوسازی شده است. وی بیان کرد: امروز نصف واحدهای روستایی در کشور مقاوم شده‌ که این میزان در خراسان جنوبی از متوسط کشوری دو تا سه درصد بیشتر است. آسمانی مقدم، مدیرکل سابق بنیاد مسکن استان خراسان جنوبی در این جلسه با اشاره به خلاصه ای از عملکرد این دستگاه اجرایی از ابتدای تشکیل استان تاکنون، گفت: تا پایان سال ۹۹ از مجموع ۹۱۸ روستای دارای طرح هادی در استان ۵۸۵ روستا معادل ۶۳.۷ درصد اجرای طرح هادی با اعتبار ۱۸۹ میلیارد و ۸۵۳ میلیون تومان انجام شده است. در ۱۶۷ روستا نیز بازنگری طرح هادی صورت پذیرفته است. وی افزود: در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۶ میلیارد و ۹۹۲ میلیون تومان جهت اجرای طرح هادی از محل اعتبارات ملی و استانی مصوب شده است.

قاسم تنها مدیرکل جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

در این آئین از خدمات ۱۷ ساله علی‌اصغر آسمانی‌مقدم مدیرکل سابق بنیاد مسکن خراسان جنوبی قدردانی و قاسم تنها که پیش از این معاون عمران روستایی این اداره کل بود، به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد. آسمانی‌مقدم نیز به عنوان مدیرکل بنیاد مسکن استان مازندران معرفی شد.

وعده استاندار برای جبران خسارت کشاورزان

اعتمادیان- استاندار خراسان جنوبی در حضور جمعی از کشاورزان در محدوده چاه های کشاورزی سربیشه در جریان بازدید از مزارع ذرت و باغات زرشک سرمازده این شهرستان گفت: برای جبران خسارت های وارده به کشاورزان پیگیری های ویژه ای صورت خواهد گرفت. ملانوری افزود: این موضوع به طورخاص در دستور کار معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قرار گرفته است. وی با اشاره به شرایط اقلیمی و آب و هوایی منطقه متذکر شد: با توجه به این که در منطقه ای کم آب به سر می بریم و گرما و سرمای ناگهانی هوا را به طور پیوسته تجربه کرده ایم، باید در بحث کاشت، داشت و برداشت محصولات به گونه ای اقدام نماییم که کمترین خسارت ها را ببینیم. استاندار تصریح نمود: اقدامات ما باید به شکلی باشد که در برابر بحران های همیشگی خود را مقاوم کنیم. ملانوری با تأکید بر وظیفه جهاد کشاورزی و مراکز ترویج در این زمینه، اظهار داشت: تلاش ها باید به سمت و سویی باشد که گونه های گیاهی متناسب با وضعیت منطقه کاشته شوند . وی برداشت به موقع محصولات را هم راهکاری در راستای کاهش خسارت ها عنوان کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی باید با تأمیمن به موقع ادوات و ماشین آلات لازم در این زمینه کشاورزان را همراهی نماید تا بتوانند محصولات خود را به موقع برداشت نمایند.

سهم ویژه پروژه های روستایی از اعتبارات استانی

امتحانی- استاندار خراسان جنوبی در دیدار با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ازسهم ویژه پروژه های روستایی از اعتبارات استان خبر داد. ملانوری خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی هایی که صورت گرفته و به جهت اهمیت موضوع، پروژه های روستایی در اولویت برنامه های استان قرار دارند. وی ادامه داد: در همین راستا در شورای برنامه ریزی و توسعه، سهم ویژه ای برای پروژه های عمرانی روستایی لحاظ شد. به گفته وی؛ هدف از این اقدام، شتاب گرفتن پروژه ها به منظور رونق و توسعه روستاهاست. استاندار با اشاره به اقداماتی که در زمینه بهسازی مسکن روستایی صورت گرفته، تصریح نمود: این موضوع با توجه به شرایط جغرافیایی استان و حوادث مترقبه ای که در کمین است، بسیار ضروری به نظر می رسد. رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور نیز اقدامات استان در زمینه توسعه روستایی را تحسین کرد و گفت: خراسان جنوبی در بخش مقاوم‌سازی منازل روستایی شرایط مطلوبی دارد و انتظار می رود که زودتر از دیگر استان‌ها،این کار مهم را به سرانجام برساند. شایان ذکر است: این دیدار که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیران کل جدید و قدیم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همراه بود، با هدف بحث و رایزنی پیرامون مباحث توسعه روستایی، اجرای طرح های هادی و نیز بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: کارگروه رصد و پایش علل جذب

بیشتر

بهروزی فر – لطفاً این عبارت ها را با دقت بخوانید؛ “ در خراسان جنوبی ۸۴۰

بیشتر

خیلی عالی بود تیتر خوبتون درباره هدر رفت روان آب ها در استان. اگربتوان با

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت