اخبار فرهنگی – اجتماعی

پاس گل استاندار به اصناف در ستاد استانی کرونا

یعقوبی- استاندار خراسان جنوبی در نشست ستاد مدیریت کرونا با اشاره به خسارت های چند وقت اخیر اصناف از ویروس کرونا گفت: در حال حاضر بدون لحاظ رنگ‌بندی، همه صنوف استان مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت دارند و محدودیت‌ها برای واحدهای صنفی متخلف است. ملانوری افزود: در شرایط خیز پنجم کرونا محدودیتی برای واحدهای صنفی در نظر گرفته نمی‌شود اما هر واحد صنفی که نسبت به رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی کوتاهی کند، بدون اغماض پلمپ شود. وی اظهار داشت: کسب و کار مردم برای ما مهم است و بازدیدها با توجه به تصمیم پیش رو باید گسترده و مستمر باشد. وی تاکید کرد: اصناف باید پروتکل‌ها را رعایت و هرگونه تجمع را مدیریت کنند زیرا تا زمانی که ضوابط رعایت شود، می‌توانند فعالیت داشته باشند. ملانوری گفت: همچنان تاکید ما بر رعایت دستورالعمل‌هاست لذا واحدهایی که کارکنان و مشتریان آنها ماسک نمی‌زنند، تجمع دارند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، متخلف شمرده شده و اجازه فعالیت نخواهند داشت. وی افزود: ما به دنبال برخورد سلبی نیستیم بلکه درصدد ایجاد رفتاری هستیم که نتیجه آن، مقاومت مردم در مقابل بیماری است و هر اقدامی که انجام می‌دهیم برای حفظ سلامت مردم است.

با فعالیت‌ مکان‌های سربسته مخالفیم

استاندار خراسان جنوبی گفت: پیشنهادی هم برای تجدید نظر در محدودیت‌های واحدهای صنفی به ستاد ملی کرونا ارسال شده زیرا تسهیلاتی که در این مدت برای اصناف در نظر گرفته شد نه تنها حجم خسارت را جبران نکرد بلکه برای پرداخت اقساط تعهداتی را هم به دنبال داشت.وی با تاکید بر اینکه تلاش ستاد کرونا بر حفظ سلامتی مردم و تصمیمات این ستاد نیز در همین راستا اخذ می‌شود گفت: آستانه تحمل مردم در این مدت پایین آمده و ما نیز به دنبال برخورد‌های سلبی نیستیم لذا همراهی مردم در عدم تجمع در مکان‌های عمومی ضروری است. استاندار با بیان اینکه محدودیت‌ها در پارک‌ها در شب همچنان برقرار و ضروری است مردم در آرامستان‌ها هم شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، تاکید کرد: براساس مصوبه ستاد کرونا، پارک‌ها، مکان‌های تفریحی، تالارها، رستوران‌ها، فضاهای ورزشی، استخرها و باشگاه‌ها همچنان باید تعطیل باشند و رستوران‌ها فقط می‌توانند به صورت بیرون‌بر فعالیت کنند.

افزایش مبتلایان به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز ضمن مخالفت با برگزاری مراسم و تجمعات به ویژه در تالار‌ها گفت: در جایگاه‌های سوخت نیز رعایت شیوه نامه‌ها از سوی کارکنان و مردم پایین آمده است. دهقانی افزود: هرچند موارد فوتی کرونا با کمک واکسیناسیون پایین است، اما نمودار مبتلایان به صورت عمودی رو به افزایش و شرایط نگران کننده است. وی گفت: در هفته گذشته موارد مثبت کرونا در استان از اوج پیک چهارم هم گذشت و همچنان این روند رو به افزایش است و حدود ۳۳۰ بیمار تنفسی بستری هستند. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجندافزود: هرچند تخت خالی در بیمارستان‌ها موجود است و مرگ و میر پایین تر، اما وضعیت به خاطر عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نگران کننده است. وی همچنین در ادامه از واکسیناسیون بیش از ۸۴ درصد افراد بالای ۸۰ سال و بیش از ۷۵ درصد افراد بالای ۷۰ سال در استان خبر داد و از مردم خواست: با توجه به محموله وارد شده واکسن به استان و ظرفیت روزانه تزریق ۵ هزار واکسن، افراد بالای ۵۰ سال هرچه سریعتر برای دریافت واکسن در سامانه سلامت ثبت نام و در نوبت تزریق قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت