اخبار فرهنگی – اجتماعی

مشارکت بانوان استان در طرح توسعه کویر تایر

اعتمادیان- با پیشنهاد شورای مشورتی، بانوان استان در طرح توسعه کویر تایر مشارکت و سرمایه گذاری می کنند. مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در بازدید از کارخانه کویر تایر بیرجند گفت: شورای مشورتی بانوان با نگاه ویژه شخص استاندار، در ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ و همزمان با روز زن فعالیت خود را آغاز کرد. نخعی با تأکید بر این که شورای مشورتی در نوع خود، اقدامی بی نظیر است، تصریح نمود:شورای مشورتی درست مثل ستاد توسعه خاوران، از طرح های ابتکاری استاندار است. وی با اشاره به این که شورا به طور مستقیم زیر نظر شخص استاندار فعالیت می کند، متذکر شد: ما طی نشست های مستمر و ماهانه، مسائل و مشکلات بانوان استان را به شخص استاندار منتقل و پیگیری می کنیم. نخعی ادامه داد: شورای مشورتی تمایل دارد مقدمات کار را برای مشارکت و سرمایه گذاری بانوان استان در طرح استیل کورد فراهم نماید. به گفته وی؛ بانوان می توانند با سرمایه های اندک خود در این طرح مشارکت نمایند و ضمن کمک به صنعت استان، زمینه اشتغال جوانان زیادی را فراهم نمایند. وی اظهار امیدواری کرد؛ استیل کورد هم بتواند مثل کویرتایر در سطح ملی و بین المللی، مایه فخر و مباهات استان باشد. مدیرعامل شرکت کویر تایر نیز در ادامه ضمن ارائه گزارش مبسوطی درخصوص روند شکل گیری کارخانه، گفت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته حدود ۹ میلیارد تومان در سه طرح استیل کورد، نیروگاه خورشیدی و تولید تایر ماشین آلات معدنی و سنگین، سرمایه گذاری جدید خواهیم داشت. وی با تأکید بر این که خورشید، هرگز در کویر تایر غروب نمی کند، تصریح نمود: حاصل ۲۳ سال تلاش این مجموعه، اشتغال مستقیم و غیر مستقیم برای ۵ هزار و ۹۳۶ نفر و نیز سهم ۱۶ درصدی در شاغلین استان می باشد.

راه اندازی دپارتمان ملی معدن در نهبندان

صباغی – مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه دپارتمان ملی معدن هفته آینده در نهبندان راه‌اندازی می‌شود، افزود: در این دپارتمان آموزش برای اشتغال برای افراد فعال در معدن را برای خراسان‌جنوبی و استان‌های همسایه پیگیری می‌کنیم.محمد علی عرب در نشست خبری ادامه داد: مرکز ثابت آموزش زندان در بیرجند را نیز هفته آینده راه اندازی می‌کنیم و همچنین افتتاح چند کارگاه را در بیرجند خواهیم داشت. وی یادآور شد: اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی ۱۹ مرکز آموزش ثابت و شعب شهری، ۱۰۲ کارگاه ثابت و ۴۹۶ حرفه آموزشی در خوشه‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی آموزش‌های خود را به صورت رایگان ارائه می‌دهد.مدیرکل فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: همچنین ما در بخش خصوصی نیز ۱۸۲ آموزشگاه آزاد فعال فنی و حرفه‌ای و ۲۲۶ حرفه آموزشی شامل ۱۰۹ آموزشگاه ویژه زنان، ۶ آموزشگاه ویژه مردان و ۶۷ آموزشگاه دو منظوره داریم. عرب ادامه‌داد: گروه‌های ۱۸ گانه مخاطب ما نیز شامل افرادی چون متقاضیان مهارت‌آموزی، سربازان وظیفه، شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، دانشجویان، ساکنین مناطق روستایی، زندانیان، دانش‌آموزان، ساکنین مناطق محروم و مرزی، عشایر، معتادین بهبود یافته و … هستند.

واکسیناسیون ۳۰ درصد از گروه سنی ۵۰ تا ۶۹ سال در بیرجند

یعقوبی- دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در طول ۳ روز ۳۰ درصد از گروه سنی ۵۰ تا ۶۹ سال بیرجند علیه ویروس کرونا واکسینه شده اند. شریف زاده گفت: از جمعیت ۴۰ هزار نفری ۵۰ تا ۶۹ سال واجد شرایط واکسیناسیون در شهرستان بیرجند تاکنون ۱۲ هزار نفر واکسینه شده اند. او با اشاره به این که در طول سه روز ۳۰ درصد از جمعیت هدف واکسینه شده اند افزود: هنوز تعداد زیادی از سالمندان ۵۰ تا ۶۹ سال و بالاتر شهر بیرجند در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام نکرده اند. شریف زاده با اشاره به این که روند واکسیناسیون در استان شدت گرفته است اظهار کرد: از ابتدای شروع واکسیناسیون تا پایان وقت اداری ۳۰ تیر ماه ۸۹ هزار و ۴۵۶ دز واکسن در استان تزریق شده است. دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: پوشش واکسیناسیون جمعیت هدف استان ۱۱ درصد است که به پوشش واکسیناسیون کل کشور بسیار نزدیک است.

محدودیت نسبی در انجام عمل های الکتیو یا غیر اورژانسی

همچنین انجام عمل های الکتیو یا غیر اورژانسی در بیمارستان های استان به دلیل شیوع کرونا بطور نسبی محدود شد. احمدی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این ارتباط گفت : با توجه به شیوع موج پنجم کرونا در کشور و در خراسان جنوبی ، و براساس نامه وزرات بهداشت، مبنی بر انجام نشدن عمل های غیراورژانسی در بیمارستان ها ، به دلیل اینکه در استان مشکلی برای عدم پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان ها وجود نداشت این عملها بصورت نسبی محدود شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت