اخبار فرهنگی – اجتماعی

بی نظمی؛ عارضه شایع واکسیناسیون در استان

مهدی آبادی- این روز‌ها دوباره اوضاع کرونا در استان رو به وخامت رفته اما روند واکسیناسیون در استان تاسف بار است. در حالی که هنوز بسیاری از افراد ۷۰ سال حتی دوز اول خودشان را نزدند، وزیر بهداشت چند روز پیش دستور واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال خراسان جنوبی را داد. از طرف دیگر هرج و مرج در محل های تزریق واکسن و معطلی بسیاری از افراد در این مراکز نیز به طور مرتب به روزنامه آوا منعکس می شود.

قسم حضرت عباس را باور کنیم یا دم خروس را

یکی از شهروندان در این ارتباط به خبرنگار آوا گفت: شهروندان خراسان جنوبی بین وعده های مسئولان وزارت بهداشت و واقعیت های جامعه دچار سردرگمی هستند که قسم حضرت عباس را باور کنند یا دم خروس را. این فرد که در نوبت واکسیناسیون قرار دارد، ادامه داد: وعده واکسیناسیون افراد ۵۰ ساله در کنار تجمعات مردم در مراکز نوبت دهی به هیچ وجه قابل کنار آمدن با یکدیگر نیستند. وی با گلایه از مسئولان علوم پزشکی اضافه می کند: اگر مسئولان استانی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و تجمعات مردم نگرانی دارند، آیا از روند واکسیناسیون در مرکز استان خبر دارند؟ آیا می دانند بسیاری از مردم برای تزریق واکسن به این مراکز مراجعه می کنند اما بدون تزریق واکسن پس از چند ساعت به خانه باز می گردند؟ تجمعات سالمندان در مراکز واکسیناسیون بیرجند به مراتب بغرنج‌تر شده و صف‌های طولانی این افراد برای تزریق واکسن، تا حدود زیادی مشکل ساز شده است. یکی از افراد واجد شرایط با اطلاع قبلی برای واکسیناسون به مرکز بهداشت خیابان توحید مراجعه کرده اما در نهایت پس از معطلی زیاد از تزریق واکسن خودداری کردند. حسنی افزود: این یک موضوع شاهکاری بود که مسئولان علوم پزشکی رقم زدند. به گفته وی نزدیک به ۶۰ نفر برای زدن واکسن به این مرکز معرفی شده بودند اما فقط ۲۰ دوز واکسن تهیه شده بود. وی افزود: برای بررسی وضع واکسیناسیون با مرکز بهداشت خیابان جماران تماس گرفتم که به من اطلاع دادند برای تزریق واکسن به مرکز بهداشت توحید مراجعه کنم. این شهروند با گلایه از بی برنامگی مسئولان بهداشتی استان بیان کرد: زمانی که واکسن به تعداد کافی ندارند چرا به افراد برای تزریق واکسن تماس می گیرند. وی اضافه کرد: مگر مردم بازیچه و مسخره این افراد هستند که در این گرما به مراکز بهداشت برای تزریق مراجعه کنند اما دست خالی به خانه برگردند. این شهروند اضافه کرد: اگر یکی از این سالمندان در مراجعه به مراکز واکسیناسیون به کرونا مبتلا شوند، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در آخرت جوابی دارند؟ یکی دیگر از افراد واجد شرایط واکسن نیز صحبت های جالبی را مطرح می کند. به گفته وی به هیچکدام از افرادی که حتی واکسن زدند، پیامک نفرستادند و با تماس اطلاع دادند. این شهروند اضافه کرد: در یک بی برنامگی مشهود با تعداد افراد زیادی تماس گرفتند که به امید به خدا واکسن را تهیه کنند اما در روند توزیع مشکلاتی پیش آمد و به همین تعداد بسنده کردند. این شهروند با انتقاد از روند توزیع واکسن اضافه کرد: یکی از دوستانم همین امروز صف این مرکز بهداشت را مشاهده کرد و به مرکز بهداشت دیگری رفت و واکسن زد. این شهروند ادامه داد: مسئولان علوم پزشکی استان خواستار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم شدند اما وقتی هنوز نتوانسته‌ اند با نظم و انضباط و رعایت فاصله اجتماعی، جریان واکسیناسیون را دنبال کنند، چگونه انتظار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دارند؟

بدون دریافت پیامک به مراکز مراجعه نکنید

روابط عمومی دانشگاه بیرجند در پاسخ به گلایه برخی از شهروندان درباره عدم تزریق واکسن اعلام کرد: واکسیناسیون طبق نوبت دهی انجام می شود و این نوبت طی پیامکی به افراد برای حضور در مرکز واکسیناسیون اعلام می شود اما درباره تعدد افراد در مرکز بهداشت خیابان توحید، به تعداد ۲۰ دوز واکسن برای افراد مورد نظر تهیه شده بود و مابقی افراد بدون اطلاع برای تزریق آمده بودند که این امر برایشان فراهم نبود. روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی نیز از همه کسانی که به آنها برای نوبت دهی واکسن کرونا وقت داده بودند اما نتوانستند واکسن بزنند، درخواست کرد که این موضوع را به دانشگاه علوم پزشکی برای پیگیری اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت