اخبار فرهنگی – اجتماعی

ثبت ۱۸۰۴ مسئله استان در طرح مهرواره محله همدل


میرکلانی- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از ثبت ۱۸۰۴ مسئله در طرح مهرواره محله همدل برای تمامی شهرستان های استان خبر داد.
حجت الاسلام احمد رضایی در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی رحمت ا… و روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی گفت: این سازمان در تیرماه ۱۳۶۰ تحت عنوان نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی شکل گرفت. رضایی اظهار کرد: این شورا در فروردین ۱۳۶۸ به فرمان امام راحل به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی تغییر نام پیدا کرد. وی افزود :در سال ۱۳۸۰ با عنایت مقام معظم رهبری محورهای اساسی تحقیق آموزشی و پژوهشی و نشر و گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و انس با قرآن و … سرلوحه فعالیت‌های این نهاد مقدس قرار گرفت. وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های سازمان گفتمان سازی است بیان کرد: سعی می‌کنیم که با این نگاه در سازمان پیش رویم تا به اقداماتی برای خلق گفتمان برتر با محوریت گفتمان امید و باور به توان مردم برسیم. وی با اشاره به این که هیچ رسانه ای جای منبر را نخواهد گرفت افزود: نکته اصلی در بحث گفتمان سازی توجه ویژه به رسانه و تبلیغ نوین و گسترش مخاطبان و ارتباط اثربخش با تمرکز بر ظرفیت بانوان در سطح جامعه است.مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: مهرواره محله همدل با رویکرد تقویت زنجیره تواصی همبستگی و مشارکت اجتماعی در استان از ماه رمضان آغاز شد. رضایی افزود: در این مهرواره ۱۸۰۴ مسئله در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی از محلات استان بیان شد و در این مهرواره خراسان‌جنوبی همیشه مقام اول را داشته است. وی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۰ توجه به زیرساخت ها و شبکه سازی در دستور کار قرار گرفته است و باید حلقه های میانی برای اطلاع رسانی را تقویت کنیم. وی با اشاره به اینکه این زیرساخت ها بخشی در حوزه نرم‌افزاری و بخشی در حوزه سخت افزاری هستند گفت: اقدامی که در دستور کار ماست شبکه سازی است که ما را از جزیره‌ای عمل کردن دور خواهد کرد. وی با اشاره به تمرکز روی رصد و استقرار نظام تحلیل وضعیت فرهنگی در سال جاری گفت: برای رصد تمام فعالیت ها و ظرفیت های فرهنگی استان اتاق وضعیت فرهنگی در همه شهرستان های استان تشکیل خواهد شد. حجت الاسلام احمد رضایی تصریح کرد: با توجه به این که از اسفند سال گذشته ستاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی تشکیل شده است قرارگاه رسانه و فضای مجازی در تمامی شهرستان های استان نیزتشکیل شده است. وی با اشاره به گسترش شبکه امامت و شبکه تبلیغ گفت: با همکاری نهادهای مختلف و معاونت تبلیغ حوزه های علمیه و مرکز رسیدگی به امور مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی شبکه امامت استان شکل گرفت. وی افزود :حرکت سازمان تبلیغات اسلامی به سمت فعالیت های کیفی و محتوایی است و لازمه این کار هم تقویت شبکه امامت بود که در همین راستا سامانه مبشران راه اندازی شد. مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: به زودی نیز ستاد محرم را در استان تشکیل خواهیم داد. رضایی افزود: در حال حاضر ۱۹۸۳ مسجد و ۱۳۲۰ هیئت مذهبی و ۹۱ کانون فرهنگی مذهبی در سطح استان خراسان جنوبی فعالیت می کنند. وی با اشاره به ۱۵۰۶ نفر روحانی در حوزه برادران گفت: تعداد ۹۸ روحانی در قالب طرح استقرار در روستاها مستقر هستند و همچنین ۱۵۷۰ مداح، ۳۰ موسسه فرهنگی قرآن و عترت ،۶۰ خانه قرآن شهری و ۱۷۰ خانه قرآن روستایی در سطح استان فعالیت می کنند. وی با توجه به ۲۲۶ خانه عالم در استان گفت: سالانه به ۱۴ هزار نفر قرآن آموز در زمینه های مختلف آموزش داده شده و حدود ۵ هزار گواهینامه آموزشی برای قران آموزان صادر می شود.
رضایی با اشاره به طراحی و راه اندازی شبکه فعالان قرآنی در بستر اینترنت گفت: در ایام کرونا نیز سامانه آموزش مجازی برای استفاده فعالان موسسات و تشکل‌های قرآنی نیز راه اندازی شد. وی عنوان کرد :در بحث ارسال مبلغ در طول سال ۶۰ هزار روز در سطح استان تبلیغ داریم. وی با اشاره به شش پایگاه فرهنگی و اجتماعی افزود: هر شش پایگاه متعلق به شهرستان بیرجند هستند و فعالیت‌های خوبی را انجام داده‌اند اما تلاش ما این است که در تمامی شهرستان ها این پایگاه ها را راه اندازی کنیم. وی همچنین به نقش مهم بانوان در جامعه امروز اشاره کرد و گفت: وقتی بانوان از سبک زندگی کامل برخوردار شوند و هم در حوزه همسر داری وفرزندان خود و هم در حوزه فعالیت های اجتماعی می توانند نقش مهمی را ایفا کنند. وی همچنین به پویش ماه من اشاره کرد و گفت در این پویش از افراد خوب و موفق در هر محله تجلیل شد.


دستاورد های اقتصادی استانداردر سفر این هفته پایتخت


امتحانی- استاندار خراسان جنوبی از جلب موافقت وزارت صمت برای همراهی با هلدینگ های اقتصادی متقاضی سرمایه گذاری در صنایع معدنی استان خبر داد. ملانوری با تشریح دیدار خود با معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت های معدنی بی نظیر خراسان جنوبی، فرصت های خوبی برای سرمایه گذاری و بهره برداری است. استاندار به ذخایر معدنی شهرستان های نهبندان و سربیشه اشاره کرد و تصریح نمود: برای بهره برداری از این ذخایر، نیاز به سرمایه گذاری هلدینگ های اقتصادی توانمند و با پیشینه خوب داریم. ملانوری متذکر شد: سرمایه های مردمی استان در حال حاضر به سپرده های بانکی تبدیل شده اند که آورده های آن در جاهای دیگر هزینه می شود و برای خود منطقه هیچ سودی به همراه ندارد. وی تأکید کرد: حضور و فعالیت هلدینگ های اقتصادی ، سرمایه گذاری ها را هدفدار کرده، باعث ترغیب مردم به سوق دادن سرمایه های اندکشان به سمت فعالیت های صنعتی و معدنی می شود. استاندار، به سفر رهبر معظم انقلاب به نهبندان در سال ۷۸ اشاره کرد و گفت: این سفر به تدوین سند توسعه نهبندان منجر شد که متأسفانه به طور کامل عملیاتی نشده است. ملانوری ادامه داد: با ورود سرمایه گذاران و ترغیب آنها به حضور در این شهرستان، ضمن کمک به درآمدزایی مردم، می توان توسعه نهبندان را نیز انتظار داشت. وی با اشاره به ظرفیت مرز مشترک استان با افغانستان خاطرنشان کرد: در افغانستان هم ذخایر معدنی فراوانی داریم که می توان با توسعه صنایع فرآوری در داخل کشور، از ظرفیت این ذخایر نیز استفاده کرد.

مهیا بودن شرایط برای سرمایه گذاری

استاندار به مهیا بودن شرایط استان برای استقبال از سرمایه گذاران در زمینه های مختلف تأکید کرد و گفت: با عنایت به اقداماتی که درخصوص معرفی ظرفیت های استان صورت گرفته، سرمایه گذاران زیادی برای حضور و فعالیت اعلام آمادگی نموده اند. ملانوری متذکر شد: وزارت صنعت، معدن و تجارت می تواند با تسهیل شرایط، این سرمایه گذاری ها را تسریع نماید. در این جلسه که در محل وزارتخانه با هدف توسعه ظرفیت های معدنی و بررسی راهکارهای استفاده از پتانسیل هلدینگ های اقتصادی در رونق صنایع معدنی خراسان جنوبی برگزار شد، با حضور جعفری مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، کریم نژاد معاون مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، ملابیگی مدیرکل امور اکتشافات وزارت صمت، دکتر نخعی نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی فلاح مدیر هامل شرکت گهر زمین و جرجانی مدیرکل صمت استان همراه بود ، مقرر گردید زمینه حضور و سرمایه گذاری شرکت های بزرگ معدنی مانند گهر زمین در استان ، بزودی فراهم گردد .

آمادگی شرکت هواپیمایی ماهان برای سرمایه گذاری در استان

همچنین با پیگیری های استاندار ، شرکت هواپیمایی ماهان برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی کرد.در جریان نشست تخصصی ملانوری استاندار خراسان جنوبی با عرب نژاد مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان، این مجموعه با سرمایه گذاری در زمینه های کشاورزی و گردشگری استان موافقت نمود. استاندار در این دیدار و در ادامه مکاتبات و مذاکرات تلفنی که صورت گرفته بود،به تشریح ظرفیت های بکر استان پرداخت. ملانوری از ۴ اثر تاریخی ثبت شده جهانی گفت و با اشاره به این که خراسان جنوبی با بیش از ۹۰۰ اثر تاریخی و طبیعی دارای ثبت ملی و موقعیت جغرافیایی و اقلیمی خاص خود، به لحاظ گردشگری بسیار غنی است، سرمایه گذاری در این زمینه را سودآور خواند.وی به محصولات کشاورزی راهبردی استان اشاره کرد وتصریح نمود: توسعه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی می تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده برای سرمایه گذاران این حوزه، برای کشاورزان زحمتکش خراسان جنوبی نیز درآمدزایی به همراه داشته باشد. مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان هم در این جلسه به تشریح اقدامات این حوزه در مناطق مختلف کشور پرداخت و برای حضور و سرمایه گذاری در خراسان جنوبی، اعلام آمادگی کرد. عرب نژاد با استقبال از پیشنهاد سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در استان، تصریح نمود: به همین زودی هیئتی از متخصصین و کارشناسان مجموعه برای رصد ظرفیت های گردشگری به خراسان جنوبی اعزام می شوند. وی ادامه داد: شرکت ماهان آمادگی ایجاد ۲-۳ کمپ بیابانی را در مناطق کویری استان خراسان جنوبی دارد. در این نشست مقرر شد؛ با تأمین آب و زمین مورد نیاز، شرکت ماهان به مثابه سرمایه گذاری هایی که در سیستان و بلوچستان، کرمان و آذربایجان کرده، در زمینه های تولید و فرآوری محصولات باغی نیز در استان، فعالیت های گسترده ای انجام دهد. تعیین بیرجند به عنوان بیس پروازی و استقرار شبانه یک هواپیما در این فرودگاه بین المللی بیرجند در ادامه سرمایه گذاری های شرکت ماهان، از دیگر مصوبات این جلسه بود.


نمایشگاه دستاوردهای ساخت داخل نماد تولید ملی در کویر تایر است


اعتمادیان- مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید از اجرای طرح های راهبردی توسعه ای در کویرتایر تقدیر کرد. حسین مدرس خیابانی در نامه ای به مهندس سید محمد حسین زینلی مدیرعامل شرکت کویرتایر،مراتب قدردانی شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید بابت تلاش های شبانه روزی مدیرعامل، مدیران و کارکنان شرکت کویرتایر در حوزه اجرای طرح های راهبردی توسعه ای و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای ساخت داخل که نمادی از باور اعضای هیئت مدیره و مدیران آن مجموعه به افزایش سطح داخلی سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز برای تولید ملی است ابراز کرد. در این قدردانی آمده است:پیگیری بی وقفه و اجرای دقیق طرح تولید تایرهای سنگین OTR,TBR مطابق با برنامه زمان بندی از پیش طراحی شده به عنوان یکی از مهمترین پروژه های شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید مورد انتظار است. توفیق روزافزون جنابعالی و تمامی خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) از درگاه خداوند متعال خواستارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


آدینه – پیش از ظهر دیروز نشست خبری شورای شهر با حضور خبرنگاران برگزار شد.عبدالرزاق

بیشتر

خودکار – مدیرعامل شرکت آبفای خراسان جنوبی گفت: استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در سطح

بیشتر

کاری – درد بیمار بودن و همراه بیمار بودن خود به تنهایی می تواند یک

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت