اخبار سیاسی

لغو تمامی تحریم ها و راستی آزمایی آن، مطالبه ملی است

رئیس قوه قضاییه گفت: لغو تمامی تحریم‌ها و راستی آزمایی آن، مطالبه ملی است و این مطالبه ملی نباید دستاویز دعواهای سیاسی گردد. رئیسی افزود: این مطالبه نباید دستاویز دعوا‌های سیاسی و وقت‎کشی شود. وی به کسانی که مسئول پیگیری و تحقق این مطالبه هستند متذکر شد که به طرف مقابل اجازه وقت‎کشی ندهند.

لاریجانی قدرت بدون مسئولیت را به اصلاح‌طلبان هدیه می‌کند

کوشکی فعال سیاسی اصولگرا گفت: در حال حاضر هم بهترین گزینه برای استمرار وضع موجود آنها علی لاریجانی است. پدرخوانده‌های اصلاحات می‌دانند تنها کسی که مانند روحانی می‌تواند قدرت بدون مسئولیت را به اصلاح‌طلبان اهداء کند، لاریجانی است.

امیدوارم حاکمیت حضور تاجزاده را غنیمت شمارد

فعال اصلاح طلب گفت: آقای تاجزاده به گواه عملکردش در مجلس و شورا، قلبا به صیانت از حقوق عامه وفادار است. حسن رسولی افزود: ایشان یک فعال سیاسی در چارچوب نظام است اما مرزبندی دارد و صریح است. امیدوارم حاکمیت این حضور را به غنیمت شمارد.

گنبد آهنین را می توان به تار عنکبوت تعبیر کرد

نماینده مجلس گفت: حوادث اخیر که در اسراییل اتفاق افتاد نشان داد که اسراییل ضربه پذیر ترین رژیم است، این گنبد اهنینی که سالها از آن نام می برد را می توان به تار عنکبوتی تعبیر کرد حوادث اخیر اثبات کرد این تار عنکبوتی خیلی سست تر از تصورها است. عزیزی افزود: توصیه ما به کشورهای منطقه و همسایگان این است که تکیه به این تار عنکبوتی نزنند

اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ نامزد معرفی نکنند بهتر است

نمازی عضو شورای مرکزی حزب گفت: نظر شخصی من این است که اگر اصلاح طلبان در این دوره نامزد معرفی نکنند بهتر است و بگذارند نامزدهای اصولگرا با هم رقابت کنند و یک نامزد اصولگرا رئیس جمهور شود تا سه قوه با هم در یک مسیر باشند و بهانه‌ای برای اینکه بگویند نمی‌گذارند کار کنیم وجود نداشته باشد و به نظرم این بیشتر به نفع مردم است و می‌توان مشکلاتی که سال ها مانده است را حل کرد.


سردار علایی: انتشار سخنان ظریف نشان داد در ایران حرف محرمانه‌ای وجود ندارد


نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در واکنش به انتشار فایل صوتی ظریف و حواشی پیش آمده گفت: انتشار مصاحبه وزیر امور خارجه نشان داد که در ایران هیچ حرف و رفتار و عمل محرمانه‌ای وجود ندارد و هر سخنی که گفته شود برای عموم منتشر خواهد شد. بنابراین اگر قرار است حرفی منتشر نشود از ابتدا نباید بیان شود. وی گفت: از طرفی وقتی به محتوای سخنان آقای ظریف در این مصاحبه توجه شود، بیانگر آنست که اشکالات موجود در ساختار اداره کشور خود را در همه جا از جمله در سیاست خارجی و دیپلماسی نیز نشان می‌دهد.سردار علایی تاکید کرد:‌واقعیت این است که به دلیل نارسایی های موجود در قانون اساسی و در سایر قوانین کشور، انسجام لازم در اداره کشور وجود ندارد و دستگاه‌های موازی در همه حوزه‌ها مشغول فعالیت هستند که گاهی به منافع ملی ضربات شدیدی وارد می آورند.وی تاکید کرد: شاید انتشار این نوار بتواند دست اندرکاران اداره کشور را به چاره اندیشی در رفع این اشکالات وادار کند.


ظریف تمام خطوط قرمز نظام را زیر سؤال برد


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم در واکنش به فایل صوتی منتشر شده محمدجواد ظریف گفت:‌ اظهارات و مواضع فایل منتشر شده از فردی در جایگاه وزارت خارجه ایران به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. حقیقت پور افزود: آقای ظریف در این مصاحبه که از وی منتشر شده تمام خطوط نظام را زیر سؤال برده و خطا و فول وی مستحق کارت قرمز است. حقیقت پور افزود: این خطا و اشتباهات از فردی مثل آقای ظریف به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و شورای عالی امنیت ملی باید با وی برخورد کند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم اظهار داشت: ما آقای ظریف را دوست داریم اما منافع ملی‌مان را بیشتر دوست داریم. به آقای ظریف علاقمندیم اما یک تار موی حاج قاسم سلیمانی را به آقای ظریف نمی‌دهیم. حقیقت پور خاطرنشان کرد: اگر آقای ظریف امورات مربوط به سیاست خارجی را پیش می‌برده به خاطر اقدامات مجاهدان ما در میدان بوده و رشادت‌های حاج قاسم و دیگر نیروهای ما در میدان باعث می‌شده تا آقای ظریف و همکارانش بتوانند در عرصه دیپلماسی پیشروی داشته باشند. وی افزود: آقای ظریف به ظرافت‌های کار در این حوزه‌ها آشناست و اظهارات وی از سر ندانستن و اشتباه نیست و باید با وی برخورد شود.


رهبری با رئیس جمهور نظامی که قدرت سپاه پشتش باشد مخالف است


نایب رئیس جبهه اصلاحات ایران گفت: اگر بگوییم نظامی به مفهوم کسی است که بیاید و قدرت سپاه پشت او باشد به نظر من اولین مخالف چنین دولتی می تواند رهبر انقلاب باشد و حتما روحانیت و مراجع تقلید ایران مخالف چنین وضعیتی هستند. مرعشی افزود: اگر تحریم‌ها در ایران ادامه پیدا کند دولت و بانک مرکزی هیچ ذخیره دیگری برای اداره کشور ندارند و کل اقتصاد باید روی دلار آزاد برود و تورم جدیدی را دوباره به مردم تحمیل کند. ما در آن شرایط دیگر نمی‌توانیم با فراوانی کالا‌ها کشور را اداره کنیم و باید کشور را با سهمیه بندی اداره کنیم. وی اضافه کرد: تاج زاده خودشان به من گفتند در انتخابات ۹۹ درصد رد صلاحیت می‌شوم، اما می‌خواهم به عنوان یک کاندیدا حرفهایم را بزنم.


جلیلی: با « نمایش» نمی‌شود کشور را اداره کرد


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با نمایش نمی‌توان کشور را اداره کرد بلکه باید کشور را بر اساس واقعیت‌ها اداره کرد. جلیلی با بیان اینکه باید بتوانیم آسیب‌هایی که مانع رسیدن به راه حل مسائل کشور است را پیدا کنیم، اظهار داشت: باید کشور را بر اساس واقعیت‌ها اداره کرد و اگر خدای ناکرده فرهنگِ نمایش در بخش‌های قوای مختلف و جناح‌ها تجلی یابد، این آسیب است و چه بسا با تغییر دولت‌ها و قوا، بازهم آن مسائل حل نشود.. وی با بیان اینکه نگاه دقیق به مسائل کشور برای حل آن داشته باشیم، ادامه داد: اگر ندانیم مسائل اصلی ۴ سال آینده کشور چیست طبیعتا به دنبال راه‌حل آن نیز نمی‌رویم. نباید توان خود را مصروف موضوعات موهوم و کاذب و فرعی کنیم.


شوکِ ظریف؛ فایل صوتی که طوفان به پا کرد


شبکه ماهواره ای ایران اینترنشینال با انتشار قسمتی از مصاحبه ظریف با سعید لیلاز خبر از یک گفتگوی جنجالی داد که در آن ظریف ناگفته ها و بعضا گله های خود را در این ۸ سال بازگو کرد. در این مصاحبه ظریف گفته بود: ما هزینه میدان کردیم. میدان هزینه ما نکرد. در جلساتی که داشتیم دائماً شهید سلیمانی به من می‌گفت که فلان موضوع را به فلان شخصیت فلان کشور بگو و مسائل را پیگیری کن و همیشه فرماندهان میدان بودند که مسائل خود را پیگیری می‌کردند و اینگونه نبود که من از آن‌ها بخواهم که فلان کار را بکنند. مردم ما قهرمان بودن در منطقه را می‌پسندند. ما هم نوکر مردم و هم نوکر آنچه می‌پسندند هستیم. در دوران مذاکرات جلیلی، وی با اشتون و شش مدیر کل یا حداکثر معاون وزیر مذاکره می‌کرد. معاون وزیر مقام سیاسی نیست.


ویروس‌های جهش یافته درون سرزمینی خواهیم داشت


وزیر بهداشت گفت: احتمال دارد ویروس های جهش یافته درون سرزمینی داشته باشیم که از نوع هندی و برزیلی متفاوت خواهد بود چرا که اقلیم و ژنتیک های مختلفی داریم و باید موسساتی داشته باشیم که برای جهش ها قدم تند بردارد و زیر ساخت ها را آماده کنند. نمکی افزود: ایران درخشان ترین کشور در عرصه تولید کووید ۱۹ در منطقه است. امروز دیگر نمی توان خط تولید را با توئیت و غوغا متوقف کرد. امروز از وارد کننده به صادرکننده تجهیزات تبدیل شدیم درحالی که در دنیا تصور میکردند تیر خلاص جمهوری اسلامی، کووید۱۹ است اما اشتباه می کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت