اخبار سیاسی

فرصت ابراز وجود به مخلان امنیت مردم داده نشود

رئیس قوه قضاییه گفت: در مواردی که نیاز به اقدام قضایی منجر به بازداشت است، باید مسائل کاملاً روشن و مستدل باشد تا پس از محاکمه متهم رأی دادگاه تا حد امکان تفاوتی با اقدامات دادسرا نداشته باشد. اژه ای افزود: طبیعی و بدیهی است در شرایطی که دشمن و افراد غافل و نادان می‌خواهند فشار مضاعف به مردم وارد کنند، نیرو‌های انتظامی و امنیتی و دادستان‌ها به کسانی که مخل نظم و امنیت و آرامش مردم هستند فرصت ابراز وجود نمی‌دهند.

۲۵ سال سیاست بس است،دیگر به آن برنمی‌گردم

عطاءا… مهاجرانی وزیر سابق ارشاد از عدم بازگشت خود به عالم سیاست خبر داد و با بیان اینکه ۲۵سال سیاست بس است، دیگر به آن برنمی گردم، گفت: مقابل براندازان و مخالفان وحدت ملی می ایستم، حتی اگر ناسزا بگویند.

لقب مهاجری به دولت رئیسی: توسعه دهنده‌ اینترنت «ناسرعت پرمحدود»

مهاجری فعال اصولگرا نوشت: از ابتدای دولت سیزدهم، ظاهرا سیاست بر تقابل با «سرعت اینترنت» است و به نظر می‌رسد در این چندماه کم، اینترنت «ناسرعت پرمحدود» در ایران فراگیر شده و ظاهرا این مسیر هم ادامه خواهد داشت. قبلا به این دولت لقب «دولت دامادها» را داده بودند و حالا لقب دولت توسعه دهنده‌ی «اینترنت ناسرعت پرمحدود» هم اضافه می‌شود.

اگر انتخابات واقعا رقابتی بود بسیاری از نمایندگان در مجلس حضور نداشتند

فعال اصلاح طلب گفت: چیزی که مشخص است این است که اگر انتخابات در کشور ما رقابتی بود، بسیاری از این نمایندگان امروز در مجلس کرسی نداشتند. حکیمی افزود: اکثریت نمایندگان این مجلس بار اول‌شان است که در قوه مقننه حضور پیدا می‌کنند حتی رئیس پارلمان هم همین ضعیت را دارد؛ بنابراین تجربه کار پارلمانی بسیار کم است.

باهنر: برای خروج از برجام مجازات تعیین شود

بانر فعال اصولگرا با تاکید بر اینکه اروپایی‌ها باید مشخص کنند که اینکه یک کشور بعد از توافق زیر میز زد چگونه باید جبران کنند، گفت: ما مذاکره را برای مذاکره نمی‌خواهیم و قصدمان تفاهم با رعایت عزت و مصلحت و منافع ملی است.

به جز انتصابات انتقادات چندان جدی به دولت رئیسی وارد نیست

فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر از این موضوع انتصابات عبور کنیم تاکنون انتقاد چندان جدی نسبت به عملکرد دولت شاهد نبودیم به بیان دیگر همه به نوعی امیدوارند و خوش بین هستند از این که سیاست های دولت منتج به نتیجه شود، مشکلات مردم هم کمتر شود در نتیجه وعده های دولت هم محقق شود. طلایی افزود: بنده این را قبول ندارم که دولت برای اقتصاد کشور برنامه ای ندارد. دولت وارث یک مخروبه و ویرانه‌ای از مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از دولت یازدهم و دوازدهم است. وی ادامه داد: رئیس جمهور هم اعلام کردند ما برای اقتصاد کشور برنامه داریم اما نه بدین گونه که با غافلگیر کردن مردم، اصلاحات اقتصادی را انجام دهیم. اینها نشان می دهد که دولت برنامه برای اصلاحات اقتصادی دارد اما منتظراین است که شرایط اجرای آن سیاست‌ها را فراهم کند. طلایی عنوان کرد: نمی‌توان به دولتی که سه، چهار ماه است کارش را آغاز کرده، این انتقاد را وارد کرد که چرا برنامه بلندمدت اقتصادی‌اش را اجرا نمی کند.

کنایه زیدآبادی به احمدی نژاد: دوری از قدرت معجزه می‌کند

زیدآبادی فعال سیاسی اصلاح طلب در کانال تلگرامی خود نوشت: “آب کم است ولی هست، مدیریت مصرف و توزیع آن نامناسب است. خوب مدیریت نمی‌کنند و بعد مردم را به جان هم می‌اندازند….مردم بیچاره چه گناهی کرده‌اند که اسیر یک عده مدیران و مقامات شده‌اند!”این عبارات سخنان محمود احمدی‌نژاد درباره اعتراض مردم شهرهای اصفهان و شهرکرد به نحوه توزیع آب است.وی در ادامه نوشت: گویا آقای احمدی‌نژاد سخنان و برنامه‌های دولت خود را در طولِ هشت سال ریاست جمهوریش در بین سال های ۸۴ تا ۹۲ را به کلی از یاد برده است زمانی که از حفر بی‌رویه چاه برای توسعه کشاورزی قاطعانه دفاع می‌کرد. گفته می‌شود در طول ریاست جمهوری او حدود سیصد هزار چاه غیرقانونی حفر شده است! بدون شک او در پدید آمدن بحران کنونی آب اگر بیش از دیگران مقصر نباشد، حتماً کمتر نیست. زیدآبادی فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه این یادداشت تلگرامی نوشت: به نظرم حذف از گردونه قدرت در جمهوری اسلامی معجزه می‌کند! ای کاش می‌شد ترتیبی داد تا تمام صاحبان قدرت برای دوره‌ای از آن دور بمانند، آنگاه همه مدافع سرسخت حقوق مردم، آزادی، دموکراسی، عدالت و توسعه می‌شدند. این را به طعنه نمی‌گویم. واقعاً کارساز است.

فرماندار اصفهان: اعتراضات تقصیر دولت روحانی است

فرماندار اصفهان گفت: ریشه اصلی اتفاقات اخیر بحث کمبود شدید آب و خشک شدن زاینده رود است که متاسفانه رفتارهایی، علیرغم تذکر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۹ به مسئولین استان‌های مختلف و نمایندگان مجلس اتفاق افتاد. احمدی تصریح کرد: بی‌توجهی دولت گذشته نسبت به مطالبات مردم باعث نارضایتی‌ها در شهر‌ها و روستا‌ها شده است و امروز مواجه هستیم با صندوق‌های خالی و سد‌های خالی، همچنین با توجه به اعتراضات انباشته شده کشاورزان و خلف وعده مسئولین، دیگر اعتماد آن‌ها از بین رفته است. وی ادامه داد: سیاست‌ها و بدرفتاری‌های برخی مسئولین منجر به بی توجهی به حق این کشاورزان شده است و تشدید اعتراضات مردم را دنبال داشته است.

عناصر ضدانقلاب نمی خواهند مذاکره انجام شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوادث اصفهان گفت: منافقین و جریان ضد انقلاب به دنبال آن هستند که بگویند در ایران امنیت نیست و در این شرایط نباید مذاکره انجام شود. کوثری افزود: منافقین و جریان ضد انقلاب به دنبال آن هستند که بگویند در ایران امنیت وجود ندارد و در این شرایط مذاکره هم معنایی ندارد و نباید انجام شود. آنان با این کار به دنبال خوش رقصی برای بیگانگان، استکبار جهانی و صهیونیست‌ها هستند. این نماینده مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: عناصر ضد انقلاب همواره به دنبال آن هستند که اهداف شوم خود را دنبال کنند، این در حالی است که مطالبه کشاورزان مشخص است و دولت هم این مشکل را با برنامه ریزی مرتفع می‌کند.

دستور رهبری برای بازنگری در حکم قضایی متهمان ارزی

خبرآنلاین نوشت: دانش جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت در نامه به رهبر انقلاب نکاتی را در خصوص حکم صادره برای سیف رئیس‌کل پیشین بانک مرکزی، عراقچی و حیدری معاونان او نوشته است. ظاهراً، در این نامه با اشاره به اینکه در سال‌های پس از انقلاب، به دلایل مختلف، نظام ارزی کشور دچار التهاب شده، نوشته که در تمامی این سال‌ها، دستگاه‌های مسئول مداخلاتی در بازار داشته‌اند وی در نامه خود، از رهبری تقاضا کرده با توجه به روال بودن این سیاست در سنوات گذشته، دستور تجدیدنظرو ارجاع آن به یک دادگاه صالح را صادر فرمایند. رهبر انقلاب نیز در هامش نامه ارسالی، خطاب به آقای اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه کشور تأکید کرده‌اند که مبادا حکم جائرانه‌ای برای این افراد صادر شود و دقت کنید که اجرای جائرانه هم اتفاق نیفتد.

معاون وزیر بهداشت: ۵۰ درصد مردم ماسک نمی‌زنند

معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن اظهار ناراحتی از اینکه تمام مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: متأسفانه تنها ۵۰ درصد مردم ماسک می‌زنند و ۵۰ درصد دیگر این کار را انجام نمی‌دهند که این مسئله به هیچ عنوان مناسب نیست. حیدری درباره شرایط ورود مسافران به کشور ادامه داد: یکی از شرایط ورود به کشور کارت واکسن است اگر فرد علائم داشته باشد بررسی شده و از او تست گرفته می‌شود و وزارت راه و ترابری مکانی برای قرنطینه افراد آلوده در نظر گرفته است و اگر مجددا تست فرد منفی شود می‌تواند از قرنطینه خارج شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دادرس مقدم – نوروز ۱۴۰۳ در حالی آغاز شد که میهمان سفره برکت خداوند و روزه

بیشتر

سلام وقت بخیر. معضل سوخت در استان خیلی جدی شده و شما هم می دانید

بیشتر

اصغری – مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به فعالیت بیش از

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت