اخبار سیاسی

رئیس‌جمهوری اصول ۱۲ گانه مقابل با فساد اداری را ابلاغ کرد

رئییس جمهوری اصول دوازده‌گانه حاکم بر نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد اداری و اقتصادی در دولت سیزدهم را به اعضای دولت و دستگاه‌های اداری و اجرایی ابلاغ کرد. رئیسی شفاف‌سازی، مدیریت تعارض منافع، فرهنگ‌سازی و نظارت همگانی، متناسب سازی ساختار و تشکیلات دولت، شایسته گزینی، سهولت فرآیندها، دولت الکترونیک، توسعه رویکرد زنجیره‌ی ارزش، حمایت از فعالیت سالم، تقویت اشراف، نظارت موثر و کارآمد و برخورد قاطع را این اصول ۱۲ گانه عنوان و گفت: تولید و ارائه اطلاعات صحیح، دقیق، به موقع و مرتبط به مراجع ذی صلاح و مردم به ویژه در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و تامین اشراف دولت همان شفافیت است.

دولت ضوابط قانونی در مذاکرات هسته‌ای را رعایت کند

نادران نماینده مجلس گفت: در بحث مذاکرات هسته‌ای نیز مجلس شورای اسلامی قانون مصوب کرده و دولت لازم است که ضوابط قانونی را رعایت کند. تاکنون گزارشی رسمی از سوی مقامات دولتی در صحن مجلس ارائه نشده است. لازم است کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با توجه به تعطیلی مجلس این گزارش را دریافت کرده و منتشر کند.

اصلاح طلب و اصولگرا در یک کشتی نشسته اند

کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز ایران با بیان اینکه تمامی احزاب و گروه‌های سیاسی و جناح‌ها همگی در یک کشتی قرار دارند و اگر بنا باشد یکی از جریان‌ها به این کشتی آسیب بزند همه غرق می‌شوند، تصریح کرد: اینگونه نیست اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان یک کدام غرق و دیگری نجات پیدا کند. قاعدتا اولین گامی که باید برداریم این است که یک گفتمان را در سطح ملی در بین جریانات کشور آغاز کنیم.

دولت‌ جدید دست آژانس را بازتر گذاشت اما هیچ اعتراضی نشد

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: دولت جدید در توافق با آژانس کار خوبی کرد اما مجلس در این آزمون مردود شد و نشان داد که مجلس مردمی نیست. خباز افزود: دولت آقای روحانی بازدیدهای آژانس را محدود کرد اما دولت جدید جلوی بازدیدهای آژانس را کاملا باز کرد. نکته جالب آنکه صدایی از کسی بلند نشد و هیچ نماینده‌ای در مجلس علیه این تصمیم نطق نکرد.

روحانی و لاریجانی هیچ یک اصلاح‌طلب نبوده و نیستند

کولایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نه آقای روحانی و نه آقای لاریجانی هیچ یک اصلاح‌طلب نبوده و نیستند اما هردو به دلیل رویکردهای واقع‌گرایانه‌ای که در برابرتحولات داخلی و خارجی نشان دادند در مقاطعی از حمایت اصلاح طلبان برخوردار شدند بنابراین با ادامه چنین روشی و تلاش برای یافتن راه حل‌های مناسب برای مسائل داخلی و خارجی می‌توان با ادامه این تحول رفتاری و تلاش برای دادن پاسخ مناسب به نیازهای کشور در عرصه داخلی و بین‌المللی را در مورد هردو شخص انتظار داشت.

دلسوزان برای رفع تحریم‌ها به رئیسی کمک کنند

یوسفیان ملا نماینده سابق مجلس گفت: اگر دلسوزان نظام در داخل می خواهند مشکلات مردم حل شود باید به آیت ا… رئیسی برای رفع تحریم ها کمک کنند، طبیعتا این که ما بگوییم همه می آیند و هورا می کشند اینگونه نیست. طبیعی است یک جمعی ممکن است ناراضی و ناراحت باشند اما آقای رئیسی در جایگاه رئیس جمهور نشسته، جایگاهی که متولی امور مردم است و معیشت مردم در دست او است.

دولت رئیسی دچار بی برنامگی است

زیباکلام فعال اصلاح طلب در یادداشتی با اشاره به عملکرد دولت رئیسی نوشت: اصولگریان تندرو یا دلواپسان به‌رغم آنکه ماه‌ها فرصت داشتند اما هر قدر که زمان می‌گذرد، مشخص‌تر می‌شود که هیچ برنامه و دستورالعملی برای برنامه‌های هسته‌ای کشور ندارند. فی‌الواقع به جز مشتی شعار و کلی‌گویی چیز دیگری در خصوص برنامه‌های هسته‌ای کشور ندارند و ای کاش که بی برنامه‌گی آنها فقط محدود به هسته‌ای می‌شد.

لاهوتی: دهک‌های پایین منتظر بهبود وضعیت خود هستند

نماینده سابق مجلس گفت: دهک‌های پایین منتظر یک اتفاق هستند اما به این امید نبسته‌اند که دولت در طول شش ماه مشکل کل اشتغال کشور را حل کند بلکه به رخدادی برای بهبود کوتاه‌مدت وضعیت‌شان، امید دارند.

ترامپ: آمریکا تا ۳ سال دیگر پایان می‌یابد

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای جدید گفت که این کشور در هشت ماه گذشته در چنان سراشیبی‌ای قرار گرفته که هرگز سابقه نداشته و افزود آمریکا تا ۳ سال دیگر پایان می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


برنا – مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: ۱۶ دستگاه تنفسی

بیشتر

جم – امروز برای بررسی احوالات استان در سالی که گذشت سری به روزنامه های

بیشتر

چند روز پیش یکی از همکاران پزشک مطلبی برایم ارسال کرد که گویا قرار است

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت