اخبار سیاسی

مدیران آستانه تحمل خود را در مواجهه با انتقادها بالا ببرند

رئیسی، رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه دولت از نقد منصفانه و سازنده استقبال می‌کند، اظهار کرد: نقد منصفانه را باعث رشد و ارتقاء امور در کشور می‌دانیم و مدیران اجرایی باید آستانه تحمل خود را در مواجهه با انتقادها بالا ببرند، چرا که انتقاد درست می‌تواند نسبت به اصلاح کاستی‌ها و نواقص مفید باشد.

فریدون عباسی: توافق با آژانس جلوی بهانه‌ها را می‌گیرد

عباسی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه توافق با آژانس بین المللی انرژی اتمی جلوی بهانه‌ها را می‌گیرد، گفت: اگر به تعهدات خود عمل کنند، مطمئنا داده‌های نظارتی در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار می‌گیرد که وظایف قانونی خود را انجام دهد.

نماینده مجلس: گرانی‌ها میراث دولت روحانی است

نماینده مجلس گفت: گرانی‌ها میراث سیاست گذاری های غلط دولت روحانی است و لازم است دولت جدید مهار تورم و جلوگیری از گران فروشی را در دستور کار خود قرار دهد. لاجوردی اظهار داشت: سال گذشته برخی از اصلاح طلبان در رسانه های خود گفتند که علت عدم توفیق ما در واردات واکسن این است که به FATF نپیوستیم. این در حالی است که دولت سیزدهم با درایت رئیس جمهور توانست در این مدت واردات واکسن را افزایش دهد.

۲۰ میلیون دوز واکسن فخرا تا پایان‌ سال تحویل وزارت‌ بهداشت می‌شود

امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه تا سه ماهه آینده تولید واکسن فخرا را به ۵ میلیون دوز در ماه خواهیم رساند، گفت: تا پایان سال ۲۰ میلیون دوز واکسن تحویل وزارت بهداشت خواهیم داد.

امیدی به ورود دوباره اصلاح‌طلبان به سیاست وجود ندارد

فعال اصلاح طلب گفت: من بار‌ها گفته‌ام که اگر مردم از اصلاح‌طلبان رویگردان شوند، به سمت اصولگرایان نمی‌روند. گرامی مقدم افزود: در انتخابات مجلس از نامزدهای اصلاح طلب پرسیده بودند گرایش سیاسی و حزبی‌تان چیست؟ آن‌ها هم گفته بودند: اصلاح‌طلب. همه آن‌ها به جز یک در نفر ردصلاحیت شدند. با این وصف چه امیدی برای بازگشت اصلاح‌طلبان به سیاست وجود دارد.

ترقی: بر اساس نظرسنجی‌ها اعتماد عمومی در حال بازگشت است

فعال سیاسی اصولگرا گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها مشخص است که اعتماد عمومی در حال بازگشت است. آقای رئیسی حرف درستی می‌زند که اعتماد مردم در گرو صادق‌القول بودن دولت است. دولت وقتی به وعده‌هایش عمل کند، مردم هم اعتماد می‌کنند و تا اینجا خوشبختانه حدود ۲۰درصد اعتماد عمومی به دولت افزایش یافته است. ترقی افزود: دولت جدید نشان داد که استفاده از ظرفیت‌های سیاست خارجی منوط به اف‌ای‌تی‌اف و برجام نیست؛ کمااینکه دیدیم در همین مدت اندک روی کار آمدن دولت سیزدهم بیش از تمام دوران مسئولیت دولت روحانی واکسن وارد کشور شد. در حوزه اقتصادی هم همین‌طور است و آن‌قدر ظرفیت داخلی وجود دارد که اصلا نیازی به برجام نداریم. از سوی دیگر همه دنیا هم غرب نیست و دولت می‌تواند در ارتباط با کشورهای منطقه و دیگر کشورهای و البته با انعقاد قراردادهای بلندمدت با کشورهای قدرتمند دنیا به جز آمریکا و چندکشور غربی بسیاری از ظرفیت‌های دیپلماتیک را فعال کند.

اصلاح‌طلبان به قدرت هم برگردند کاری نمی‌توانند کنند

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اصلاح طلبان باید اول فکر ارائه دهند که هیچ کدام فکری ندارند می‌خواهند جدید باشند یا چهره قدیمی بنابراین به قدرت هم برگردند کاری نمی‌توانند کنند. هاشمی طبا درباره بازگشت اصلاح طلبان به قدرت گفت: امروز کسی نمی‌تواند جلب اعتمادعمومی کند چه رسد به اصلاح‌طلبان. اگر اصلاح طلبان بخواهند دوباره قدرت بگیرند، ناگزیر به طرف کار‌های سیاسی می‌روند، نه طرح برنامه. وی افزود: اصلاح طلبان به فرض قدرت بگیرند سئوال اصلی آن است که چه کار می‌خواهند برای مملکت انجام دهند، اساسا چه برنامه‌ای دارند؟ معتقدم فضا و شرایط کنونی کشور به شکلی است که حتی اگر اصلاح‌طلبان به قدرت برگردند نمی‌توانند کاری کنند، چون برنامه ندارند. این فعال اصلاح طلب و کاندیدای سابق ریاست جمهوری گفت: البته موضوع فقدان برنامه در جریان اصولگرا نیز دیده می‌شود. این فعال اصلاح طلب اظهار کرد: صرف در اختیار گرفتن دولت و مجلس فایده ندارد. برای حل یا رسیدگی به مسائل و مشکلات مملکت باید برنامه داشت. یکی از این مسائل رسیدگی به موضوعات محیط زیستی است، جنگل، آب، رودخانه و زمین در حال تخریب شدن هستند و هیچ کس هم برنامه‌ای برای حل این موضوع ندارد.

کوثری: دولت روحانی تنبل بود و دنبال واکسن نمی رفت

نماینده مجلس درباره چرایی عدم واردات واکسن کرونا در دوران روحانی و افزایش واردات در دولت رئیسی خاطر نشان کرد: این نشان از تنبلی دولت قبل بود که اصلا حرکت نمی‌کرد. اما این دولت پیگیری کرد و الان شاهد هستیم که واکسن کرونا به صورت میلیونی وارد کشور می‌شود و اجرای آن هم به‌شدت رو به افزایش است. ما اگر حرکت کنیم کار هم جلو می‌رود اما اگر فقط بنشینیم و فقط دستور دهیم خب مشخص است که هیچ چیزی درست نمی‌شود. کوثری در خصوص سیاست ایران در رابطه با طالبان اظهار کرد: اصلاً تظاهرات شود مگر چه اتفاقی قرار است بیفتد؟ کاری از دستشان بر نمی آید. طالبان قدرت را دردست گرفته و ما هم به آنها گفته‌ایم که همه اقوام باید در دولت سهیم باشند. این سیاست ایران است.

سفر گروسی از رفتن کشور به سمت کره شمالی و پاکستان جلوگیری کرد

نماینده سابق مجلس گفت: امروز کشور‌هایی که ایران را به سمت تنش هل می‌دهند، خودشان فرصت‌های کشور ما را می‌ربایند و این چندمین فرصتی است که به دلیل وجود تنش‌ها داخل ایران از دست می‌رود، لذا بدترین کار نگاه جناحی به این موضوع است. فلاحت پیشه افزود: در این چند روز‌هایی که موضوع عدم پذیرش سفر آقای گروسی به ایران مطرح شده بود، بسیاری این مسئله را مطرح کردند که ایران مسیر کره شمالی یا پاکستان را می‌رود و یک خلاء زمانی در حال ایجاد است که این خلاء زمانی در واقع ایران را به حوزه ممنوعه هسته‌ای می‌برد که خوشبختانه با این سفر عملاً این فرضیه به‌عبارتی رد و بستری فراهم شد برای اینکه دیپلماسی تا حدی تقویت شود.

نیازی به صدور قطعنامه در شورای حکام علیه ایران نیست

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از بازگشت از تهران در جمع خبرنگاران در فرودگاه وین با اشاره به توافق با ایران گفت که نیازی به صدور قعطنامه علیه ایران در شورای حکام نمی‌بیند. وی اضافه کرد: من توافقی با دولت قبلی داشتم که نیاز داریم که دولت جدید نیز به آن متعهد باشد تا موضوعات باقی مانده با آژانس حل شوند. گروسی گفت: توافق با ایران توافق دائمی نبوده و این توافق زمانی را برای دیپلماسی می‌دهد بدون آنکه ما اطلاعات مورد نیاز در ایران را از دست دهیم و البته معلوم نیست که تا چه زمان این موضوع طول بکشد. وی اضافه کرد: ما به جایگزینی دوربین‌های شکسته شده و خراب شده در کارخانه کرج خواهیم پرداخت و سرویس دوربین‌ها به زودی و طی روزهای آینده صورت خواهد گرفت. گروسی افزود: مذاکرات من بسیار صریح بوده و این مذاکرات سازنده بود.

هر ۶ ماه باید واکسن کرونا بزنید

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا در تهران درباره تزریق دوز سوم واکسن توضیح داد و بر لزوم انجام واکسیناسیون در کل کشور بین ۶ تا ۹ ماه تاکید کرد. توکلی افزود: این وزارتخانه پیگیر تأمین واکسن از برند‌های متنوع موجود از کشور‌های مختلف و همچنین استفاده از واکسن‌های تولید داخل است. تأمین این واکسن‌ها قطعاً در تسریع واکسیناسیون اثر بسیار زیادی خواهد گذاشت و گروه‌های سنی زیادی را واکسینه خواهیم کرد. وی درباره واردات واکسن توسط بخش خصوصی هم گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد واردات واکسن از کانال های معتبر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یعقوبی – ورودی شهر بیرجند به مناسبت هفته زمین پاک با تلاش دانشجویان پاکسازی شد.

بیشتر

غلامی – رییس اداره حمل و نقل مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای

بیشتر

عماد – رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی گفت: سند توسعه دانش‌بنیان که در

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت