اخبار سیاسی

معاون اول قوه قضائیه: در مبارزه با فساد هیچ خط قرمزی نداریم

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه این قوه علم مبارزه با فساد درون سازمانی و برون سازمانی را برافراشته است، گفت: در مبارزه جدی با فساد هیچ خط قرمزی نداریم و متهم هر فردی باشد با آن مبارزه خواهیم کرد. مصدق با بیان اینکه ارتباط با متن مردم و حضور میان آنها از تاکیدات مقام معظم رهبری است، گفت: در این دوره تحول باید یک قوه قضائیه مقتدر، ارزشی، حامی مردم و مبارز جدی با غارتگران بیت المال بسازیم، مقام معظم رهبری تاکید داشتند قوه قضائیه برنامه‌های خود را با محور اسلام مداری تدوین کند.

سلامی:کنار مردم خوزستان هستیم‌

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه خوزستان نه تنها برای ما مهم بلکه مقدس نیز هست، گفت:‌ همانگونه که در سیل ۹۸ کنار مردم بودیم، هم‌اکنون نیز تا انتهای رفع مشکل کنار مردم خوزستان هستیم. سلامی افزود: در بحران آبی اخیر نیز با تلاش نیروهای سپاه ۶۰ دستگاه تانکر ۳۰ هزار لیتری به صورت سیار در ۸۷ روستا در حال آبرسانی هستند و امروز ۴۰ دستگاه تانکر سیار دیگر نیز اضافه می‌شود.

احمد خاتمی: استفاده از اینترنت را در ایران برای جامعه هدف محدود کنید

عضو مجلس خبرگان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها تذکر دادند که اینترنت ملی شکل دهید ولی متاسفانه آقایان به توصیه‌های رهبر انقلاب گوش ندادند و ندادند و ندادند؛ انتظار و مطالبه نخست ما از رئیس‌جمهور منتخب این است که توصیه ولایت را جدی بگیرد و هرچه سریعتر این پروژه مهم را اجرایی کند. خاتمی افزود: تمام کشورهایی که فناوری اینترنت را در اختیار دارند استفاده از اینترنت را برای جامعه هدف خود محدود کردند به طور مثال در کشور روسیه خبری از فضای مجازی کشور آمریکا نیست؛ همه کشورها توسعه یافته به سمت بومی‌سازی اینترنت رفته‌اند ولی متاسفانه دولتمردان ما اقدامی در راستای تشکیل اینترنت ملی نکردند.

بخشی از مشکل امروز خوزستان، جانمایی غلط برای سد گتوند بوده است

علی مطهری نایب رئیس پیشین مجلس در توییتر نوشت: مطابق نظر کارشناسان، بخشی از مشکل امروز خوزستان، جانمایی غلط برای سد گتوند بوده است، این باید درس عبرتی برای ما باشد که در اجرای طرح‌های عمرانی از بهترین متخصصان دنیا، ایرانی و غیرایرانی بهره ببریم، نمونه دیگر، فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) است که اصلا قابل قیاس با فرودگاه استانبول یا دبی نیست.

دولت در روزهای پایانی خود برای نجومی‌بگیران مصوبه صادر کرد

شریعتی نماینده مجلس در توییتی نوشت: دولت کارکنان ‎عملیاتی قراردادی نفت و نیرو را با حقوق کم رها کرده و در آستانه رفتن خود، برای نجومی بگیران ستادی مصوبه صادر کرد. تخریب کنید! ولی مجلس مدافع نجومی بگیران نیست.

فروزنده: رئیسی به سهم خواهی‌ها توجه نخواهد کرد

سیاستمدار اصولگرا گفت: با روحیاتی که از آقای رئیسی سراغ داریم به هیچ وجه به سهم خواهی ها توجه نخواهند کرد. فروزنده افزود: چینش کابینه رئیس جمهور منتخب بر اساس شایستگی خواهد بود. افرادی که شایسته بوده و ویژگی هایی مثل انقلابی بودن، ولایتمداری، مردمی بودن و توان و تخصص لازم را داشته باشند از معیارهای آقای رئیسی برای اعضای کابینه است.

عضو هیئت رئیسه مجلس: امید مردم به رئیسی است

عضو هیئت رئیسه مجلس با تاکید بر اجرای راهکارهای کوتاه و بلند مدت حل مشکل آب در خوزستان گفت: دولت با نگاه بخشی‌نگرانه، موجب ایجاد آشوب در کشور شده است و مردم به عدالت رئیسی امید بسته‌اند. یوسفی افزود: این دولت با نگاه لیبرال و بخشی‌نگرانه، مردم را نگران کرده و موجب آشوب در کشور شده اما انتظار ما از دولت منتخب و آقای رئیسی که مردم به عدالت وی امید بسته‌اند، این است که از نگاه بخشی فاصله بگیرند.

نماینده اهواز: آقایان هنوز دنبال صدور مجوز انتقال آب هستند

حسینی نماینده اهواز در مجلس در خصوص طرح‌های انتقال آب گفت: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفته است که اصفهان نه تنها به آب شرب بلکه به آب کشاورزی هم نیاز ندارد اما هنوز در مخیله آقایان و برنامه‌ریزان، پیگیری صدور مجوز زیست محیطی برای انتقال آب وجود دارد.

شهادت چهار نفر از رزمندگان قرارگاه قدس طی درگیری با اشرار

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور از شهادت چهار نفر از رزمندگان قرارگاه قدس شب گذشته در درگیری با اشرار در منطقه گونیک خبر داد.

حل و فصل مشکلات خوزستان طبق دستور رهبری باید ادامه یابد

رئیس جمهوری با اشاره به مشکلات اخیر در استان خوزستان گفت: بخشی از مشکلات در این استان کم شده است و امیدواریم با حضور معاون اول و دیگر مسئولان بقیه مشکلات هم تخفیف یابد. حل و فصل مسائل خوزستان طبق دستور دیروز مقام معظم رهبری باید ادامه پیدا کند. روحانی اضافه کرد: اگر شرایط ما مانند شرایط سال‌های قبل بود، مشکلی در خوزستان نداشتیم و امروز اگر مشکل داریم، به خاطر این است که نمی‌توانیم آب سد‌ها را به اندازه کافی رهاسازی کنیم. نه اینکه امروز نشود رهاسازی کرد. رئیس جمهور اضافه کرد: می‌توان آب را رهاسازی کرد، اما ممکن است مردم برای پایان شهریور و مهرماه دچار مشکل شوند. چون هم کشت پاییزه است و آب آشامیدنی مردم هم نیاز است. رئیس دولت یازدهم و دوازدهم ادامه داد: کمترین حجم ذخایر آب به پایان شهریور مربوط می‌شود و اول مهر، سال آبی جدید است که امیدوارم خداوند رحمت خود را بر مردم نازل کند تا مردم بتوانند استفاده و بهره‌برداری کنند.

ذوالنور: پالس های دولت روحانی مانع امتیازگیری در برجام شد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت:موضع التماس و سازش بود که باعث عدم لغو تحریم ها شد بنابراین دولت آینده حق ندارد این مسیر را ادامه دهد و باید از موضع حکمت، مصلحت و عزت برای مذاکرات ورود کند. ذوالنور افزود: برجام نسبت به ما دو بعد دارد یکی هزینه و دیگری سود است. وی با بیان اینکه ایران در برجام همه هزینه ها را داد و چرا نباید از سود آن منتفع شود؟ ادامه داد: دولت آینده باید تلاش کند چک نسیه برجام را نقد کند. وی با تاکید بر اینکه دیپلماسی ما در گذشته دیپلماسی التماس بوده اظهار داشت: پالس هایی که از سوی دولت فعلی داده می‌شد مانع امتیازگیری در برجام شد. ذوالنوری با اشاره به اظهارات اخیر روحانی درباره اینکه مجلس نگذاشت تحریم ها برداشته شود، عنوان کرد: بنده به ملت ایران می گویم که بعد از انتخابات آمریکا تا الان تنها فردی که مانع رفع تحریم‌ها شد خود روحانی است. وی تصریح کرد: روحانی چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شعار می‌داد که اگر آمریکا به برجام بازگردد ما هم بر می گردیم خوب همانگونه که ما حرف آنها را بررسی می کنیم که پشت حرفشان چیست آنها نیز این کار را انجام می دهند، نهایتا به این نتیجه می رسند که ایران محتاج برگشت به برجام است و ایران به بالاترین نقطه فشار رسیده است.

موسوی لاری: ‌اصلاح‌طلبان چشمداشتی به قدرت ندارند

وزیر کشور دولت اصلاحات گفت: اصلاح طلبان باید از اصلاح طلبی دفاع کنند و اصول و ارزش های اصلاح طلبی را دنبال کنند و هیچ چشمداشتی برای حضور در هیچ یک از مناصب حکومتی نداشته باشند و از آن طرف به خودشان بقبولانند که انزواطلبی و عافیت‌طلبی هم در شان آنها نیست. موسوی لاری افزود: اصلاح طلبان باید نقد کنند و راه را نشان دهند و همین دولت را وادار کنند که پای مطالبات مردم بایستند. وی اضافه کرد: رئیسی باید فضا را کمی بهتر کند تا بتواند در داخل به عنوان رئیس جمهور همه مطرح شود ولو اینکه از مقدمات نامقبولی رئیس جمهور شده است ولی الان دیگر رئیس جمهور قانونی است و این آقای رئیس‌جمهور باید در این مسیر در داخل حرکت کند.

همه جریان اصولگرایی می‌خواهند زیر عبای رئیسی جمع شوند

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشرب فکری جلیلی در حال حاضر اولویت جریان اصولگرایی نیست، گفت: در حال حاضر همه جریان اصولگرایی می‌خواهند زیر عبای رئیسی جمع شوند اما در نهایت انتخاب وزیر امورخارجه و دبیر شورای عالی امنیت خط مشی رئیس دولت سیزدهم را مشخص می‌کند. نوریان افزود: اگر اصولگرایان فکر می‌کنند برجام تمام شد و مرد و دفنش کردند و باید یک فاتحه روی قبرش بخوانند؛ بیایند بگویند چه جایگزینی برایش دارند؟ چگونه می‌خواهند مباحث را حل کنند؟ چگونه می‌خواهند عدم فروش نفت را حل کنند؟ چگونه می‌خواهند نقل و انتقالات پولی را حل کنند؟ چگونه می‌خواهند مشکلات بین‌المللی را حل کنند؟

جهانگیری: از زخم زبان‌ها ذره‌ای ناراحت نمی‌شویم

معاون اول رئیس جمهور گفت: دولت با محدودیت‌های وحشتناکی روبه‌رو است اما توانستیم کشور را اداره کنیم. از اینکه به ما زخم زبان زده می‌شود ذره‌ای هم ناراحت نمی‌شویم زیرا سابقه ما نشان‌دهنده این است که کارآمد هستیم یا نه. جهانگیری افزود: به زودی دولتی تشکیل خواهد شد که در زمان آن، هر سه قوه یک‌دست خواهند بود و نهادهای دیگر نیز حمایت خواهند کرد. ما نیز نظارت خواهیم کرد و حرف خواهیم زد. ما حرف‌ها را می‌شنویم و با نهایت اخلاص هم قبول می‌کنیم و همه می‌دانیم که ضعف داریم. وی ادامه داد: دشمنان به ما چنگ و دندان نشان می‌دهند. هر روز می‌خواهند بساطی علیه ما به پا کنند. ما حتی حق اعتراض مردم به دولت را نیز به رسمیت می‌شناسیم. و ما باید بشنویم و بپذیریم تا اجازه سوءاستفاده دیگران را ندهیم.

نخستین طلای تاریخ تیراندازی ایران در المپیک

جواد فروغی موفق شد در رشته تپانچه اولین مدال طلای ایران در المپیک توکیو را کسب کند. جواد فروغی تیرانداز ایران در المپیک توکیو در رشته تپانچه ۱۰ متر موفق شد با امتیاز ۲۴۴/۸ بالاتر از حریفانی از اوکراین، صربستان و چین به عنوان قهرمانی دست یابد و اولین مدال طلای ایران در المپیک توکیو و اولین مدال تاریخ تیراندازی در المپیک را برای ایران به ارمغان آورد. کاروان ورزش ایران در تاریخ المپیک در پنجمین رشته ورزشی خود صاحب مدال شد که پیش از این در رشته‌های کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو و دو و میدانی صاحب مدال شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


در این برهه ای که آب حکم کیمیا را برای خراسان جنوبی زخم خورده از

بیشتر

نصرآبادی- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند از ارائه آموزش‌های امدادی به بیش از ۱۱

بیشتر

اویس- کارشناس ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی گفت: در جشنواره نیایش

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت