اخبار سیاسی

رئیسی: واکسیناسیون عمومی مسئله محوری دولت است

رئیس جمهور منتخب ایران گفت: آنچه تاکنون انجام شده نهایت استفاده از ظرفیت کشور در راستای واکسیناسیون نبوده است. مصونیت مردم قبل از ورود به فصل سرما اهمیت ویژه‎ای دارد. ملاک تولید داخل خواهد بود، در کنار آن هم باید واکسن‎های معتبر وارد شود. مبارزه با کرونا باید بدون معطلی و بی‎وقفه پیگیری شود. دولت اختصاص اعتبارات و بودجه برای واکسیناسیون عمومی را در اولویت قرار می‌دهد.

در دوره احمدی‌نژاد اشتباه کردیم

زاکانی فعال اصولگرا گفت: اینکه منِ حزب‌اللهی احساس کنم، حالا که رقیب از میدان به‌در رفت، الان تسویه حساب‌های درونی را شروع کنم یک تهدید است. ما که اینجا هستیم، به‌تعداد خودمان سلایق داریم، ولی مبانی فکری ما مشترک است، باید مبانی را مدنظر قرار دهیم، در دوره آقای احمدی‌نژاد این اشتباه را کردیم و به‌جای مبانی به سلایق مختلف توجه داشتیم.

برخی اوقات ممکن است نظر آیت‌ا… جنتی رای نیاورد

سخنگوی شورای نگهبان گفت: هر عضو در شورای نگهبان یک رای دارد و این استدلال است که حرف اول و آخر را می‌زند. طحان نظیف در پاسخ به این سوال که می‌گویند نظر آیت ا… جنتی در شورای نگهبان مورد توجه است نه اعضا، گفت: هر کس در شورای نگهبان یک رای دارد، چه بنده به عنوان کوچکترین عضو و چه آیت ا… جنتی به عنوان بزرگترین عضو شورای نگهبان.

اصولگرایان از آزمون یک‌دست‌شدن حاکمیت سربلند بیرون آمده‌اند

ناصر ایمانی فعال اصولگرا گفت: عده‌ای در داخل بر طبل ایجاد هراس از یکدست‌شدن حاکمیت می‌کوبند. چه نگرانی‌ای وجود دارد؟ اگر نگرانی این است که در پی یکدست شدن حاکمیت اصوگرایان اشتباهات هم را پنهان کنند و در نهایت منافع ملی آسیب بزند که یک‌بار از این آزمون سربلند بیرون آمده‌اند.

تصویب FATF در دولت رئیسی پیشگویی است

فعال اصلاح طلب گفت: اینکه اصولگرایان روی کار بیایند برجام و FATF تصویب می شود پیش گویی است. کمالی افزود: سیاست دولت فعلی با دولت بعدی که اقای رئیسی تشکیل می دهد درباره تحریم ها فرقی ندارد.

باهنر: آقای رئیسی! همه کارهای دولت گذشته را محکوم نکنید

فعال اصولگرا گفت: بعضی‌ها کم لطفی می‌کنند. مثلاً شش هفت دوره‌ای که خود من در مجلس بودم نماینده‌ای دوره نهم از یک حوزه انتخابیه به مجلس می‌آمد و از تریبون مجلس می‌گفت در هشت دوره گذشته هیچ کاری برای منطقه من انجام نشده و من آمده‌ام که کارهای مهم انجام بدهم. یا متأسفانه خیلی از رؤسای جمهور این جوری بودند.حتی بعضی‌ها متأسفانه از واژه‌هایی مثل خیانت استفاده می‌کنند که من اصلاً این تحلیل‌ها را قبول ندارم.باهنر تصریح کرد: من این جوری می‌پسندم که دأب آقای رئیسی این نباشد که می‌خواهیم کارهای دولت‌های گذشته را محکوم کنیم. من حتی معتقد هستم از همه دولت‌های گذشته اگر وزیر خوب، کارآمد، توانمند و قادر پیدا می‌کنند استفاده کنند و هیچ دولتی برای آنها خط قرمز نباشد. پیشنهاد من این است که از میان دولت‌های گذشته هیچ دولتی برای آقای رئیسی خط قرمز نباشد. اگر نیروی با صلاحیتی پیدا کردند این نگرانی را نداشته باشند که این آقا در فلان دولت بوده است.

شیرزاد: رئیسی در پست وزیر خارجه از کارآموزان استفاده نکند

فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی نوشت: عده‌ای نفع‌شان در تخاصم ایران با قدرت‌های جهانی است و از این راه بیشتر سود فکری یا سود مادی می‌برند و تحت هیچ شرایطی تن به مذاکره و گفت‌وگو نمی‌دهند و حتی اگر بهترین قرارداد دنیا را هم مقابل‌شان بگذارند غرغر خواهند کرد. به‌نظر می‌رسد که دولت(رئیسی) ناچار به امضای برجام منتها با شکل جدید از آن خواهد بود و مجلس نیز ناچار است که مهر تایید آن را بزند و این سرنوشت محتوم خواهد شد؛ چرا که جز این راه‌حل، کشور اداره نخواهد شد. شیرزاد در ادامه نوشت: برای وزارت خارجه و مذاکرات از آقای باقری کنی صحبت به میان می‌آید.چنانچه عناصر ناشی، نابلد کار و کارآموز سیاست وارد این عرصه شوند، قطعا کار دست ایران داده و مذاکرات را کش خواهند داد.امید می‌رود که رئیسی دنبال کارآموزان سیاست برای وزارت امور خارجه نباشداین فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان نوشت: اکنون هر دو طرف ایران و آمریکا منافع خیلی جدی در برجام دارند. لغو تحریم‌ها به خصوص فروش نفت و تحریم‌های بانکی برای ایران حیاتی است و برای آمریکا نیز توقف توسعه برنامه هسته‌ای ایران خیلی حیاتی است. این توافق قطعا انجام خواهد شد، اما ممکن است که جزئیات شکلی آن تفاوت کند.

دندان لق برجام را بکنیم؛ ولی مذاکرات ادامه داشته باشد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: در برجام دو هدف مهم داشتیم، فروش آسان نفت و بهره‌برداری از پول آن در عرصه جهانی که محقق نشد به خاطر همین این دندان لق را باید بکنیم و با راهکارهای دیگر تحریم‌ها را خنثی کنیم ولی معتقدم مذاکرات ادامه داشته باشد اشکالی ندارد. جواد لاریجانی افزود: طالبان گذشته داعشی داشته، به قول‌هایش عمل نکرده و لینک‌های بدی با پاکستان دارد. همه افغانستان طالبان نیست و نمی‌توانند همه این کشور را بگیرند و نگه دارند چه اینکه قبلا هم نتوانستند. این فعال اصولگرا ادامه داد: نمی‌خواهیم با گروه طالبان وارد جنگ شویم، استراتژی ما تشکیل حکومت مرکزی افغانستان با حضور همه اقوام است باید برای منافع خود؛ مانند چینی ها تعریف‌های جدید داشته باشیم.

اصلاح‌طلبان از نظر اقبال جامعه در شرایط افول هستند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: جریان اصلاح‌طلبی به عنوان جریانی مهم و قابل اعتنا همواره‌ زنده بوده و اصلاح‌طلبان در دوره های مختلف فراز و نشیب و افول و ظهور داشتند. در شرایط امروز به نظر می‌رسد اصلاح‌طلبان هم از منظر حاکمیت موجود و هم از نظر اقبال جامعه در شرایط افول هستند. ظریفیان افزود: یک جریان سیاسی در چنین شرایطی فرصت بازیابی خود را پیدا می‌کند و نسبت خود را با خودش و مردم و حاکمیت رصد می‌کند تا به مناسبت آن راهبرد‌های خوبی برای بازسازی نسبت خود با مردم و با عرصه سیاست کسب کند این جریان با توجه به ظرفیت‌های خود می‌تواند خود را بازیابی کند و مورد اقبال قرار بگیرد، باید ببینیم چقدر به بازسازی دست می‌زند؟

وزیر کشور: سفر به شهرهای قرمز ممنوع است

وزیر کشور با تاکید بر اینکه سفر «به» و «از» شهرهای قرمز ممنوع است، گفت: نیروی انتظامی علاوه بر جرائمی که در دستور العمل بوده، ضمن عذرخواهی از خانواده‌های محترم، مسافران را عودت خواهد داد.رحمانی فضلی همچنین با اشاره به تعطیلات اعیاد پیش روی قربان و غدیر، ایام عرفه و ماه محرم گفت: بر اساس مصوبات ستاد تاکید و مقرر شد همان پروتکل‌هایی که سال قبل بوده امسال هم همان پروتکل‌ها را به‌صورت جدی مراعات کنیم. وزیر کشور عنوان کرد: همه ما تابع قانون هستیم و مصوبات ستاد، براساس فرمایش رهبری همانند مصوبات شورای عالی امنیت ملی است و برای ما حکم قانون را دارد و باید رعایت کنیم.وی بیان کرد: تلاشمان این است که ظرفیت‌های مناسبی را که اطمینان‌بخش باشد برای برگزاری مراسم‌ها و مناسک‌ها ایجاد کنیم.

آماده تبادل زندانیان با آمریکا و انگلیس هستیم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی که منکر توافق با ایران درباره تبادل زندانیان شده‌اند، گفت که این توافق در وین و جدا از برجام صورت گرفته و ایران همین امروز هم آماده تبادل زندانیان با آمریکا و انگلیس است. خطیب‌زاده درتوییتر نوشت: تکان دهنده است که آمریکا این واقعیت ساده را منکر می‌شود که درباره زندانیان توافقی وجود دارد. حتی درباره نحوه اعلام آن.وی افزود: تبادل بشردوستانه (زندانیان) با آمریکا و انگلیس در وین و – جدا از برجام – در خصوص آزادی ۱۰ زندانی از همه طرف‌ها مورد توافق قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


مقدم – مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های

بیشتر

اصغری – پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند گشایش یافت.،مدیر عامل نمایشگاه

بیشتر

بهروزی فر – هیئت وزیران در جلسه دهم آذرماه سال ۱۳۹۸ خود به پیشنهاد سازمان بهزیستی

بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


فرم

فرم گزارش اشکال در سایت